Strona 1 z 1

[P11/WP11] czytanie kodów błędów.

: 2012-06-20, 16:42
autor: ROBERT77
Witam.J.w. potrzebuję porady krok po kroku,jak sprawdzić kody błędów metodą na "zworkę
'.Czy to proste i w miarę bezpieczne?Żebym czegoś nie nawywijał.
Dzięki. ;)

: 2012-06-20, 17:02
autor: bombel

: 2012-06-20, 18:34
autor: nowak
chyba że masz diesla, to tak viewtopic.php?t=158

: 2012-06-20, 18:50
autor: ROBERT77
dzięki za porady,jutro spróbuję,dam znać,co i jak

[ Dodano: 2012-06-21, 17:58 ]
Wyszedł mi kod 107,tak sądzę.Było 10 dłuższych mignięć,przerwa,1 mignięcie,przerwa,7 szybkich mmignięć,przerwa 1 mignięcie i od nowa.
Ktoś wie,co to oznacza?

: 2012-10-09, 14:05
autor: stoneface
Czy można odświeżyć temat z opisem instrukcji jak i kodami dla benzyniaków??

: 2012-10-09, 20:38
autor: maccio
SPRAWDZANIE:
1. Włączamy zapłon (bez uruchomienia silnika)
2. Zwieramy piny 1 oraz 8 na około 2-3 sekundy
3. Po owych 2-3 sekundach rozwieramy piny
4. Żółta kontrolka na desce rozdzielczej zaczyna migać
5. Jeżeli się nie udało to powtarzamy punkt 2.
Miganie przekazuje właśnie numer kodu. Są to 4 serie mignięć. W każdej serii występuje od 1 do 10 mignięć (10 oznacza cyfrę 0). Kolejne serie wyświetlane są w odrobinę innym tempie. Po 4. serii następuje odrobinę dłuższa przerwa niż pomiędzy seriami.
Dla przykładu. Kombinacja 10,3,10,10 oznacz kod błędu P0300



KASOWANIE:

1. Włączamy zapłon (bez uruchomienia silnika)
2. Zwieramy piny 1 oraz 8 na około 2-3 sekundy
3. Po owych 2-3 sekundach rozwieramy piny
4. Żółta kontrolka na desce rozdzielczej zaczyna migać
5. Jeżeli się nie udało to powtarzamy punkt 2.
6. Gdy kontrolka wyświetla kod błędu (czyli wykonaliśmy powyższe kroki 1-4)
7. Zwieramy piny 1 oraz 8 (czyli te same) na około 2-3 sekundy
8. Po owych 2-3 sekundach rozwieramy piny
9. Wyłączamy zapłon

[ Dodano: 2012-10-09, 21:41 ]
A w załączniku - kody błędów - sorry - nie wiem jak dodać załącznik

Wrzuciłem kody błędów na chomika:
maccio

: 2013-07-16, 19:58
autor: vincetti
Panowie, pozwolę sobie nieco odgrzać tego kotleta (swoją drogą dlaczego nie przyklejony lub zrób to sam?) ponieważ dziwna sprawa. Postanowiłem sobie sprawdzić kody i co? Komputer wymiguje mi 5 szybkich i 5 wolnych... i tak cały czas. Coś źle robię?

: 2013-07-16, 21:42
autor: zuh
kod 55 czyli brak błędów

: 2014-12-09, 16:36
autor: matt-primera
Po wykonaniu instrukcji maccio odczytałem błąd o numerze P0000, 4 serie po 10 mignięć. Takiego kodu nie ma na liście - czy oznacza on brak błędów?

P11 po lifcie, 2000 r., 1.8 114 KM.

PS. tylko taki kod pojawia się w kółko.

: 2015-06-09, 12:08
autor: zuh
W mojej p11.144 z 2001r. chciałem skasować błąd poduszki ponieważ jak demontowałem fotele to przy montażu zapomniałem poduszki podłączyć. Mam program na laptopie do diagnostyki i nie pokazuje mi danych, jakiś tam błąd polaczenia jest. Próbowałem też zewrzeć pin 1 i 8 ale w ogóle żadne reakcji. Coś mi się kojarzy, że kiedyś już robiłem taką diagnostykę i chyba cos źle zrobiłem bo zaiskrzyło się ale glowy nie dam ze ro w tym aucie było. Pytanie co może być że nie można zrobić diagnostyki. I czy jezeli kiedyś tam było zwarcie to co mogło się stać, że nie mogę zrobić diagnostyki.

: 2015-06-09, 12:51
autor: PrzeRuSco
Jaki masz program bo nie znam takiego co zrobi diagnostykę poduszek. Ja u siebie robiłem diagnostykę i kasowanie błędów poduszki kluczykiem ale w byłym bomblowozie już diagnostyka kluczykiem nie działa.

: 2015-06-09, 13:06
autor: berny_p
Diagnostykę poduszek możesz zrobić Consultem 2 ale dopiero przy wprowadzeniu modułu w tryb diagnostyczny.

: 2015-06-09, 14:26
autor: PrzeRuSco
No to już dla mnie za skomplikowane :(

: 2015-06-09, 14:34
autor: berny_p
kasowanie poduszek:
"uwaga istotne jest aby:
przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi,

1. kontrolka AIR BAG zapala się na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgaśnie z trybu 7 sek)
2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gaśnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko się zapala
3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali się ciągiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myślach oczywiście )
4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz
5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciągiem zapala się dużo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, uśmiechamy się do siebie i
8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjęcia ale nie wyjmujemy) i
9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR BAG jak nowy po 7 sekundach gaśnie"

A diagnostyka (czyli sprawdzenie która tak naprawdę jest nie tak) to jedynie Consultem :)

: 2015-06-09, 15:25
autor: PrzeRuSco
U mnie działa ten sposób ale w byłym bomblowozie u mojego znajomego już nie. Jak jest w trybie naprawczym to mruga błędy która poduszka (gdzieś mam opis później wrzucę), wiec bez consulta da się zdiagnozować która.

Diagnostyka poduszek w P11.144
Po przekręceniu kluczyka na ON kontrolka poduszek powinna świecić 7 sek i zgasnąć.
Jeśli po 7 sek miga co 0.5 sek znaczy to, że system nie działa poprawnie - nie ma którejś poduszki lub coś innego - o tym dalej
Jeśli kontrolka nie gaśnie może to oznaczać, że był wypadek i sensor złapał CrashDate, może też oznaczać, że bezpiecznik lub kable gdzieś nie działają poprawnie.
Jeśli w ogóle nie świeci to znaczy, że albo się żarówka bezpiecznik spalił, albo kabelek jest przerwany od lampki, albo sensor ma jakiś problem.

Auto diagnostyka:

Przekręcamy kluczyk - świeci AIRBAG. Po 7 sekundach gaśnie i dokładnie w tym momencie należy kluczykiem przejść na OFF - czekamy 3 sekundy.
powtarzamy punkt pierwszy jeszcze dwa razy - czyli w sumie muszą być 3 cykle.
Po 3 cyklu przechodzimy na ON i ... jesteśmy w trybie diagnostycznym. Jeśli nie komputer nie wchodzi w tryb diagnostyczny znaczy, że sensor nie złapał błędów.

Obserwujemy miganie kontrolki - po 7 sekundach świecenia ciągłego zacznie nadawać kody :)


Problem sensora AIRBAG - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 7 krótkich mignięć (jakieś 200ms)
Obwód poduszki kierowcy - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 2 krótkie mignięcia (jakieś 200ms)
Obwód poduszki pasażera - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 8 krótkich mignięć (jakieś 200ms)
Obwód napinaczy strona prawa - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 1 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)
Obwód napinaczy strona lewa - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 3 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)
Obwód poduszki bocznej strona prawa - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 1.5 sec. świecenia, 0,5 sec. przerwy, 1,5 sec świecenia , 2 sec. przerwy, 1 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)
Obwód poduszki bocznej strona lewa- po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 1.5 sec. świecenia, 0,5 sec. przerwy, 1,5 sec świecenia , 2 sec. przerwy, 2 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)
Obwód czujnika poduszki bocznej strona prawa - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 1.5 sec. świecenia, 0,5 sec. przerwy, 1,5 sec świecenia , 2 sec. przerwy, 3 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)
Obwód czujnika poduszki bocznej strona lewa- po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 1.5 sec. świecenia, 0,5 sec. przerwy, 1,5 sec świecenia , 2 sec. przerwy, 4 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)

Jeśli powtarza się cykl:
po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 3 sec. świecenia itd.
To znaczy, że był błąd ale już go nie ma i trzeba wykasować stary błąd.
W tym celu będąc w trybie diagnostycznym trzeba kluczykiem przełączyć na OFF na co najmniej 1 sec. i wrócić na ON. AIRBAG wróci w tryb użytkowy i błąd się skasuje a poduszka przestanie świecić.


Powrót z trybu diagnostycznego do trybu użytkowego jeśli są jakieś błędy polega na powtórzeniu procedury, z której korzystaliśmy by wejść w tryb diagnostyczny.

: 2015-06-09, 21:14
autor: zuh
Dzięki wielkie juto popróbuje.

[ Dodano: 2015-06-13, 11:57 ]
Udało mi się skasować błędy. Dzięki wielkie.

: 2015-06-16, 16:22
autor: nicpon_piotr
a może mi ktoś napisać dlaczego u mnie patent na spinacz nie działa.

pacjent:
primera p11.144
rok 2001
1.8 b+g

otóż chciałem skasować sobie błąd checka powstały w wyniku złego ustawienia instalacji LPG.

a tu nie da rady (zwieram styki tak jak opisane wyżej i nic).
może mi to ktoś wyjaśnić albo podsunąć pomysł co może być przyczyną?

: 2015-06-16, 17:02
autor: janusz
Bo P11 i P11.144 to nie to samo - inne złącze diagnostyczne. Zresztą spinaczem można tylko odczytać błędy, a nie a rady się ich skasować.

: 2015-06-16, 17:36
autor: PrzeRuSco
Zdaje mi się że w p11. 144 metoda na spinacz działała w modelach do 2000r. a od 2001 już nie, prawdopodobnie momentem przełomowym był lift lift.

: 2015-06-16, 19:15
autor: nicpon_piotr
janusz pisze:Bo P11 i P11.144 to nie to samo - inne złącze diagnostyczne. Zresztą spinaczem można tylko odczytać błędy, a nie a rady się ich skasować.

ok ale u mnie niestety nic się nie da zrobić (zero reakcji)

: 2015-06-16, 21:48
autor: zuh
Nie wiem jak z silnikiem ale błędy ABS bez problemu kasowałem spinaczem w mojej P11.

Ogólnie to w starszych modelach kody są wyświetlane dwoma seriami a w nowszych czterema seriami.

: 2015-06-20, 14:25
autor: nicpon_piotr
no i po problemie
w sumie to problem rozwiązał się sam gdyż po poprawnym ustawieni LPG
i pojeżdżeniu trochę z dobrymi ustawieniami check zgasł sam.

: 2015-07-18, 16:33
autor: mich102u
Lekko odświeżę, mam takie pytanie w primerze wujka odpaliłem tryb serwisowy, udało się sprawdzić jaki był błąd. Tylko po tym wszystkim po przekręceniu stacyjki jest teraz sygnał BIP przez 2-3 sekundy i nie da rady sprawdzić błędów. Uruchomił się się pewnie jakiś tryb inny? W dodatku nie otwierają się szyby. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak wyłączyć ten tryb?

: 2015-07-18, 17:15
autor: janusz
Mich102u, jak coś mam Consulta pod OBD1 i mogę się podpiąć pod ECU