Strona 1 z 1
[P/WP11.144] KOTROLKA ABS I AIR BAG
: 2012-05-25, 22:39
autor: Mateusz_P11_144
Witam. To mój pierwszy post na forum

Problem polega na tym, że w momencie przekręcenia kluczyka na obwód prądu,kontrolka AIR BAG w ogóle sie nie zapala zaś od ABS zapala się tylko na 1 sek i gaśnie. po odpaleniu silnika po ok 7 sek widać jak kontrolka od poduszek delikatnym siwatlem miga. zauwazyłem to dopiero w nocy

ABS zaś działa w dziwny sposób. Gdy jadę i przed krzyżówką chcę się zatrzymać to mam wrażenie jakbym miał poślizg i czuje na pedale hamulca drganie,identyczne jak w zimie na lodzie. Nie wiem co to może być. Prosze o pomoc

Pozdrawiam.
PS Pojazd jaki mam to Primera 2.0 TD 90 KM 2001 r
: 2012-05-25, 22:57
autor: vincetti
Mateusz_P11_144, Co do kontrolki ABS i działającego hamulca - tak jest w każdej primce. Co do kontrolki
ABS - proponuję wyciągnąć licznik, wyjąć żarówkę od kontrolki ABS i zobaczyć czy aby jakiś magik nie zadusił jej jakimś śmieciem aby nie było jej widać ponieważ brzydko wyglądała podczas sprzedaży samochodu i nie umiał poradzić sobie z błędem poduszek. Pozdrawiam.
: 2012-05-25, 23:31
autor: Mateusz_P11_144
vincetti pisze:Mateusz_P11_144,
ABS - proponuję wyciągnąć licznik(...) nie umiał poradzić sobie z błędem poduszek. Pozdrawiam.
Rozumiem że miałeś na myśli AIR BAG
U Ciebie też tak dziwnie "hamuje" ??To to jest taka natura tego auta czy kosmetyczna wada??

Samochód był sprowadzony od znajomej mi rodziny z Francji wieć nikt tam napewno nic nie majstrował

Ale fakt-lampka jakby była przepalona lub zaraz miała sie przepalić

Będę kombinował dalej. Tylko te ABS mnie denerwuje bo dziwne uczucie

A jak sprawdzić czy coś przypadkiem nie jest uszkodzone??Bo może to zwykly błąd komputera

: 2012-05-25, 23:46
autor: mimier
Mateusz_P11_144 pisze: Gdy jadę i przed krzyżówką chcę się zatrzymać to mam wrażenie jakbym miał poślizg i czuje na pedale hamulca drganie,identyczne jak w zimie na lodzie.
Sprawdź wszystkie czujniki ABS i pierścienie czy nie są zabrudzone albo popękane

: 2012-05-26, 00:18
autor: vincetti
mimier, jeździłem 5cioma różnymi primerami i każda tak miała, kolega po prostu nie jest przyzwyczajony do specyfiki nissana
i faktycznie, chodziło mi o kontrolkę AIR BAG a nie ABS

: 2012-05-26, 06:00
autor: bombel
Mateusz_P11_144 pisze:Gdy jadę i przed krzyżówką chcę się zatrzymać to mam wrażenie jakbym miał poślizg i czuje na pedale hamulca drganie,identyczne jak w zimie na lodzie
vincetti pisze:jeździłem 5cioma różnymi primerami i każda tak miała,
A ja tak nie mam i tymi co jeździły też nie. Musi być piach lub lód by zacął abs działać. Tu ewidentnie wina któregos czujnika. Tak jak Mimier pisał: trzeba przeczyscic na poczatek.
Co do kontrolek AIR BAG, to możliwe, że nie masz w ogóle poduszek. Podjedź gdzies na komputer
: 2012-05-26, 08:38
autor: Mateusz_P11_144
bombel pisze:
Co do kontrolek AIR BAG, to możliwe, że nie masz w ogóle poduszek. Podjedź gdzies na komputer
Jak wogóle moge ich nie mieć?Wystrzelone na bank nie były. Ukraść ich też nie ukradl

Dodam że diagnostyka przeprowadzona przeze mnie (zworka w gniazdo) pokazała kod 55 czyli brak błędów.
: 2012-05-26, 09:00
autor: Mas
auto z 2001 musi mieć przynajmniej poduchę kierowcy.
A w przypadku Primery to przecież 2 poduchy wychodziły jak standard - i te powinny być.
Metodą "na zworkę" nie pokaże Ci błędów poduszek - trzeba by się przez złącze OBD podpiąć.
: 2012-05-26, 09:50
autor: bombel
Mateusz_P11_144 pisze:Jak wogóle moge ich nie mieć?Wystrzelone na bank nie były. Ukraść ich też nie ukradl
Rozumiem, że auto masz od nowości? Paliła Ci sie kiedys ta kontrolka? Może po prostu żarówka się spaliła?
: 2012-05-26, 10:11
autor: Mateusz_P11_144
bombel, nie mam go od nowości ale zakupiony jest 5 dni temu od mojej cioci z Francji. a ona raczej dbała o niego i powiedziałaby mi co kupuje (w końcu chrzestna)

Wiem ze w 2005 roku wujek cofał i uderzył w betonowy słupek i klapa tylna jest szpachlowana. Ale to są jedyne "awarie" w tym aucie.
A co do palenia się to ta kontrolka się delikatnie pali podczas jazdy a dokładniej miga lecz bardzo delikatnym światłem. Zauważyłem to wczoraj dopiero jak jechałem. Poduszek według oględzin mam 4-w kierownicy,pasażer i po jednej w fotelu tzw. boczne.
: 2012-05-26, 18:34
autor: hyzios
Mateusz_P11_144 zrób jak pisze
vincetti , możliwe ze to tylko problem z żarówką - gorzej jak okaże się że ktoś majstrował przy kontrolce

: 2012-05-26, 19:10
autor: lordkain
Moim zdaniem kontrolka mruga bo jest zimny lut na zegarach. Trochę cyny powinno załatwić sprawę. W momencie przekręcania kluczyka przebija napięcie a potem cisza z małymi błyskami podczas jazdy.
Co do szarpania przy hamowaniu stawiam na pęknięty przegub ABS. U mnie po zdemontowaniu nic nie było widać a po wymianie na nowe problem zniknął. Szarpało zwłaszcza przy małej prędkości nawet przy delikatnym hamowaniu.
: 2012-05-26, 22:24
autor: Mateusz_P11_144
lordkain pisze:pęknięty przegub ABS. Szarpało zwłaszcza przy małej prędkości nawet przy delikatnym hamowaniu.
I to jest własnie idealne odwzorowanie mojego problemu. Przy hamowaniu przy małej predkość jest ten objaw. Dzieki za pomoc w diagnozie ;)Jak tylko będe miał auto na kanale to sie za to zabiore

: 2012-05-27, 08:33
autor: hochoł
Co do migającej kontrolki AirBag to przeprowadź autodiagnostykę opisaną tutaj
viewtopic.php?t=1297 
może to coś pomoże

: 2012-05-27, 12:47
autor: wod2u
Mateusz_P11_144 pisze:lordkain pisze:pęknięty przegub ABS. Szarpało zwłaszcza przy małej prędkości nawet przy delikatnym hamowaniu.
I to jest własnie idealne odwzorowanie mojego problemu. Przy hamowaniu przy małej predkość jest ten objaw. Dzieki za pomoc w diagnozie ;)Jak tylko będe miał auto na kanale to sie za to zabiore

Nie przegub, a pierścień:) Mnie to kosztowało 40zł z wysyłką z allegro, zmiana całego przegubu (porządnego) to niestety dużo droższa impreza (okolice 200-250zł).
: 2012-05-27, 19:16
autor: lordkain
Mateusz_P11_144, cieszę się, że mogłem pomóc.
wod2u, zgadza się, pierścień ABS na przegubie. Pisałem to na dobrej fazie więc wyszło jak wyszło.

: 2012-05-31, 21:02
autor: Mateusz_P11_144
wod2u, oraz
lordkain, Dziekuję bardzo

Dzisiaj rozebrałem to zabrudzone dziadostwo i faktycznie ten pierścień po prawej stronie był pękniety. Jak tylko zdjąłem przegub to mi wypadł. Wymieniono na nowe i zero problemu

Ani kontrolka się nie świeci,ani nie szarpie pedałem hamulca

: 2012-06-04, 07:34
autor: ice
Nie to że się czepiam ale w P11.144 nie ma żarówki od AIR-BAG -u

Są tam dwie diody na płycie licznika. Jedyne co można z nimi zrobić to zakleić.
Jak kontrolka ci miga to masz błąd poduszek, powodów może być cała masa

. Zrób diagnostykę i możesz wtedy odczytać co jest nie tak.
Co do samej kontrolki to się do niej dostać czeka cię rozebranie całych liczników, jak zdejmiesz szybę to delikatnie możesz odkleić tarczę liczników w miejscu gdzie jest kontrolka od poduszek i zobaczysz czy nic tam nie jest wsadzone.
: 2012-06-04, 23:18
autor: Mateusz_P11_144
Diagnostyka pokazała kod 55 czyli brak błędow

Nie wiem co to może byc. A nawiasem to jak doprowadzę auto do stanu idealnego to będę miał czas dopiero na zajmowanie się takimi kosmetycznymi wadami

Możliwe że gdzieś jest styk odłączony,lub zabrudzony

: 2012-06-05, 07:01
autor: ice
Diagnostyka ECU silnika czy poduszek ?!
Posprawdzaj łącza pod siedzeniami do tam często się odłącza.
: 2012-06-05, 10:24
autor: lordkain
Mateusz_P11_144, wyciągnij zegary i przelutuj wszystkie styki. Pisałem wcześniej, że airbag moim zdaniem mruga poprzez zimne luty na zegarach, w każdym razie u mnie było dokładnie tak jak opisujesz i przelutowanie pomogło od ręki. Dodam, że mrugało zwłaszcza na wybojach. Wszystkie styki spryskaj jakimś preparatem do czyszczenia i konserwacji styków elektrycznych np. Isol.
Zgodnie z sugestią
ice, sprawdź złączki pod fotelami jeżeli masz boczne poduszki. Przesuwanie fotela i mimowolne szarpanie tymi kabelkami często wywala błąd poduszki. U siebie pod fotelem kierowcy kostkę usunąłem i połączyłem na inną złączkę i już żadnych błędów nie wywala.

A poza tym diagnostyką na spinacz lub elm-em airbag-u nie sprawdzisz. Taka diagnostyka ogarnia tylko silnik.