Strona 1 z 1
[P10/WP10] czy można uszkodzić alternator podczas spawania
: 2012-04-19, 21:24
autor: wladeczek22
Witam wczoraj spawałem podłużnice w mojej primerce , podczas spawania klemy były odłączone i akumulator wo gule wyjęty , dzisiaj jadąc sobie zauważyłem że wskaźnik ładowania (kiedyś tak założyłem sobie dodatkowy zegar wskazujący ładowanie ) pokazuje 17 v i jak dodam więcej gazu to wskazówka idzie do końca ,
i zauważyłem że jak dodaje gazu to światła przygasają i rozjaśniają się
możliwe że podczas spawania uszkodził się alternator

: 2012-04-19, 21:49
autor: bonzo
raczej nie

: 2012-04-19, 22:07
autor: johny_fellow
wladeczek22, wygląda to na uszkodzony regulator napięcia ładowania.
Teoretycznie nie powinien uszkodzić się podczas spawania, ale jak u mnie spawali wydech, to podłączyli do aku jakiś diwajs żeby nic nie uszkodzić. Nie wiem co to było i na jakiej zasadzie działa.
: 2012-04-19, 22:09
autor: bonzo
johny_fellow, diwajs
podłączasz jak nie rozłączysz klem
: 2012-04-19, 23:39
autor: vincetti
johny_fellow, ma 100% rację. Padł regulator napięcia. Nie jeździj tak bo akumulator ugotujesz nie mówiąc już o możliwości usmażenia komputera. Wymień,sprawdź i będzie git. Jak na mnie to tylko przypadek że się jedno na drugie nałożyło z tym spawaniem i awarią skoro akumulator był wypięty.
: 2012-04-20, 09:18
autor: wladeczek22
można ten regulator napięcia jakoś sprawdzić czy jest padnięty czy zdrowy
chciał bym mieć pewność że to to bo nie chciał bym nie potrzebnie wydawać pieniędzy
: 2012-04-20, 09:29
autor: ulisses
Sprawdź ładowanie miernikiem, jak będzie poniżej 14 lub powyżej 14,4V (17 to masakra) to regulator do wymiany.
: 2012-04-20, 21:05
autor: wladeczek22
sprawdziłem ładowanie miernikiem na biegu jałowym było 14,6 a ,jak dodałem gazu to wzrastało do 17,8 ,rozebrałem alternator wyczyściłem wszystko złożyłem i teraz wo gule nie ma ładowania

nawet kontrolka ładowania się nie zapala, wszystko złożyłem tak jak było
co może mu dolegać

: 2012-04-21, 07:57
autor: johny_fellow
wladeczek22 pisze:teraz wo gule nie ma ładowania
W ogóle nie ładuje? Sprawdzałeś miernikiem?
U mnie w P11 padł najpierw regulator, a chwilę później diody. Jak wiesz jak, to posprawdzaj wszystko. Jak nie wiesz, to daj do elektryka.
: 2012-04-21, 08:15
autor: Mike_83
ulisses pisze:Sprawdź ładowanie miernikiem, jak będzie poniżej 14 lub powyżej 14,4V (17 to masakra) to regulator do wymiany.
Wcale,że nie

U mnie jest od zawsze niecałe 14,nawet po naprawach i jest cacy.Ciulowe te alternatory sa.
: 2012-04-21, 18:17
autor: ulisses
Mike_83 pisze:ulisses pisze:Sprawdź ładowanie miernikiem, jak będzie poniżej 14 lub powyżej 14,4V (17 to masakra) to regulator do wymiany.
Wcale,że nie

U mnie jest od zawsze niecałe 14,nawet po naprawach i jest cacy.Ciulowe te alternatory sa.
To za mało, u mnie też tak było, jak wstawiłem oryginał regulator napięcia, wyczyściłem wszystkie masy oraz klemy to jest 14,2

: 2012-04-21, 20:21
autor: wladeczek22
Dzisiaj rozebrałem drugi raz alternator i co się okazało szczotki się rozleciały

i dlatego wo gule nie ładuje
mam do wymiany regulator napięcia i diody
pozdrawiam wszystkich forumowiczów
[ Dodano: 2012-05-11, 22:12 ]
Wymieniłem mostek prostowniczy i regulator napięcia i wraz jest problem z ładowaniem
jak odpalę autko to nie ma wo gule ładowania i świeci kontrolka ładowania ,
jak dodam gazu to kontrolka gaśnie a wskazówka dochodzi do 13 volt
podczas jazy niby ładuje napięcie 14 ,ale jak włączę światła to napięcie spada do 13 v
regulator napięcia kupiłem na tej aukcji:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-hi ... 76987.html
co może jeszcze mu dolegać

: 2014-05-10, 10:05
autor: wujek600kv
a ja mam pytanie. Będę niedługo wymieniać w Nissanie Micrze K11 Progi oraz przednią belkę bedzie dużo spawania. Czy odpiecie całkowite klem pomoże aby regulator napiecia, diody na alternatorze oraz elektryka pozniej nie świrowały

? Bardzo się boje tego spawania ale zrobić musze koniecznie blacharkę. Dajcie jakieś rady
: 2014-05-10, 13:13
autor: Wiooreck
U jednego spawacza zakładali mi na akumulator jakieś urządzenie, łączyło to obydwie klemy i nic nie było odpinane. U Maca nie odpinałem klem podczas spawania wydechu i nic się nie stało. Ale wystarczy tylko odpiąć masę i ma się wtedy pewność, że nic się nie stanie.