Strona 1 z 1
[P10/WP10] Brak reakcji na kierunkowskazy POMOCY !
: 2012-02-18, 19:31
autor: Morphinus8
Witajcie.
Pokrótce opiszę mój problem:
Od jakiegoś czasu miałem problem z kierunkowskazami i awaryjnymi, bo po kilku mrugnięciach zapalały się na stałe i ja musiałem robić za przerywacz machając przełącznikiem. Postanowiłem sprawdzić przekaźnik, ale odpinając jeden z kabelków reszta wypadła sama i nie wiem czy dobrze teraz podłączam(dajcie jakieś foto albo opis jak powinno być). Objaw teraz jest taki, że słychać jak przekaźnik załącza, ale nie przerywa, a dodatkowo kierunki nie świecą, jakby żarówki się popaliły.
Odkryłem taką czarną małą puszkę, którą uznałem za alarm, ale nie znalazłem żadnej syreny. Na jednym z przewodów do niej podłączonych jest bezpiecznik, którym jak ruszam, to się awaryjne załączają i świecą normalnie, nawet gdy przekaźnik jest odłączony.
Poradźcie coś, bo bez kierunków to nici z jazdy.
: 2012-02-18, 19:57
autor: vixo
Gdzie ta puszka??

: 2012-02-18, 20:01
autor: Morphinus8
Pod kablami biegnącymi od kierownicy do bezpieczników. Na niej jest znaczek przypominający kłódkę z falami radiowymi.
: 2012-02-18, 20:20
autor: vixo
A może włącznik od awaryjek zaśniedział lub coś tam nie łączy??

Jak coś mogę jutro fotki wrzucić jak to tam idzie(obczaję jak powinno być prawidłowo podłączone) bo akurat mam rozebrane autko

: 2012-02-18, 20:58
autor: Morphinus8
Tak wygląda przekaźnik. W zaznaczonym miejscu podłączona była jakaś kontrolka, która przy normalnej pracy kierunkowskazów mrugała tylko raz:
Od spodu miałem tylko te trzy kabelki:
To ta czarna puszka. Z oznaczenia RC-100 Google podaje, że to centralka na pilota:
Oto spód przekaźnika:
[ Dodano: 2012-02-18, 21:01 ]
vixo57 pisze:A może włącznik od awaryjek zaśniedział lub coś tam nie łączy??

Jak coś mogę jutro fotki wrzucić jak to tam idzie(obczaję jak powinno być prawidłowo podłączone) bo akurat mam rozebrane autko

To nie chodzi o włącznik awaryjnych, a o to, że kierunki przestały działać.
: 2012-02-18, 22:51
autor: Maniek-ol
Tylko , że kierunkowskazy są podłączone przez włącznik awaryjnych i on ma wpływ na pracę kierunkowskazów.
: 2012-02-19, 08:32
autor: wąski
Maniek-ol pisze:Tylko , że kierunkowskazy są podłączone przez włącznik awaryjnych i on ma wpływ na pracę kierunkowskazów.
dokładnie tak. jak odłączysz awaryjne, to kierunki też nie działają.
: 2012-02-19, 08:40
autor: Ryba
Panowie mają racje..
Jednak pytanie co jeśli jest na odwrót

Gdy awaryjne nie działają a kierunki działają bez problemu
: 2012-02-19, 09:23
autor: Morphinus8
Ani awaryjne, ani kierunki nie działają, nawet po odłączeniu przełącznika od awaryjnych. Słychać tylko jak załącza się przekaźnik i zamiast cykać cisza.
: 2012-02-19, 12:02
autor: vincetti
Morphinus8, a może podmień przekaźnik od kierunków? takie rzeczy lubią się popsuć...
: 2012-02-19, 12:55
autor: vixo
U mnie jakoś inaczej ten przekaźnik wygląda. Wziąłem miernik i wyszło tak
Przy wyłączonych awaryjkach C nic nie było 49 i 49A po dodaniu plusa było 12V. Przy włączonych awaryjkach C i 49A po dodaniu plusa 12V a 49 po dodaniu masy 12V

: 2012-02-20, 18:02
autor: Morphinus8
Problem sam się rozwiązał (oby nie na chwilę) gdy po kilku godzinach podłączyłem z powrotem przekaźnik (ten sam), wszystko zadziałało tak jak powinno.
: 2015-07-02, 07:52
autor: delafo85
Morphinus8, Witam znalazłem Twój post na temat przerywacza do kierunkowskazów w Primerze. Mam pytanie gdzie on jest zlokalizowany bo po opisach bezpieczników pod maską i w kabinie nic nie wynika. Pozdrawiam
: 2015-07-02, 08:29
autor: nice-wawa
Przerywacz jest pod zegarami ,po prawej stronie kolumny kierowniczej .
Musisz zdemontować dolną osłonę z schowkiem pod kierownicą .