Strona 1 z 1

[P/WP11.144] Problemy ze spryskiwaczami, elektryka

: 2012-01-02, 04:10
autor: seter94
Witam serdecznie. Jestem tutaj nowy, ale mam nadzieję na Waszą przychylną pomoc. Mój problem polega na tym iż nie mam spryskiwaczy. Nie działają mi ani spryskiwacze reflektorów, ani szyb. Sprawdziłem bezpieczniki wszystkie w porządku. Pompki również działają jak należy, jednak na komendę "spryskaj szybę" nie dzieję się dosłownie nic. Brakuje mi już pomysłów co mogło się stać. Mam niemały problem z tą rzeczą. Elektryka troszkę wariuję, tylna wycieraczka również się nie odzywa, światła przednie świecą się, lecz niezgodnie ze swoimi pozycjami na desce. Płynna regulacja wycieraczek, to ustrojstwo już nie działa w ogóle. Najważniejsze są dla mnie spryskiwacze. Myślałem, iż to wina przekaźnika, lecz nie wiem który za co odpowiada. Rozkręciłem też kolumnę kierownicy by sprawdzić czy może gdzieś coś się nie odpięło. Jednak wszystko jest w porządku. Co może być przyczyną?
Serdecznie pozdrawiam forumowiczów !
:-)

: 2012-01-02, 07:42
autor: bonzo
Jak z technicznego punktu widzenia jest OK to może płynu trzeba nalać :!:

: 2012-01-02, 13:18
autor: johny_fellow
Spróbuj też przeczyścić końcówki spryskiwaczy. Pod maską zdejmij wężyki od spryskiwaczy i przedmuchaj je ostro sprężarką.
Sprawdź połączenia wężyków itd.
seter94 pisze:Nie działają mi ani spryskiwacze reflektorów
To jest nagminne w samochodach po różnych dzwonach.

Problemy ze spryskiwaczami, elektryka

: 2012-01-02, 14:32
autor: seter94
Witam ponownie. Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Płyn oczywiście nalany, samochód nie miał żadnego dzwona, znam całą historię autka, a wcześniej wszystko było okej. Pompki działają, bo wyjmowałem i sprawdzałem, ale same w sobie jak siedzą w primerce, to nie dają żadnych oznak życia, nie dzieje się nic. Spróbuję przeczyścić wężyki, ale martwi mnie brak jakiejkolwiek reakcji, nie słychać pracy pompki, ani nic z tych rzeczy, dlatego pomyślałem że może jakiś przekaźnik padł i stąd te wszystkie niedociągnięcia.
Pozdrawiam ;)

: 2012-01-02, 16:18
autor: vincetti
A ja tak myślę czy czasami to wszystko nie jest ze sobą powiązane. Czy nie robi ci się tzw "choinka" na desce gdy włączasz światła? na moje kulawe oko możesz gdzieś nie mieć masy i przez to dzieją ci się różne cuda i wianki

: 2012-01-02, 17:17
autor: bonzo
seter94,
Piszesz że wszystko działa potem ze działa poza autem a w aucie nie coś sie chłopie pogubiłeś, skup sie raczej na uruchomieniu pompek a nie czyszczeniu rurek bo a pewno od tego nie zacznie działać

: 2012-01-02, 17:39
autor: radziejwwl
Bonzo chyba jednak Ty zle kolege zrozumiales . Ja po przeczytaniu jego posta zrozumialem to ze wszytsko dziala poza autem , co mowi nam ze pojedyncze elementy sa sprawne , po złozeniu nie dziala . Wszystko opisane zrozumiale bynajmniej dla kogos prostego jak ja :D.

: 2012-01-02, 17:46
autor: Rysiu83
no tak...to już nie jest 100% zadowolenia z użytkowania auta :-P tak czytam i czytam...i wymyśliłem iż może to być wina zespolonego przełącznika od wycieraczek (toć to on za wszystko odpowiada przecież) więc kolega niech namierzy takowe coś na podmianę i da znać co i jak.

: 2012-01-02, 17:58
autor: nowak
a może rozpięła się jakaś kostka przy przełączniku koło kierownicy, bo jak piszesz to w całym zespolonym przełączniku więcej rzeczy nie działa niż działa, a jak działa to nie tak jak należy.

Problemy ze spryskiwaczami, elektryka

: 2012-01-02, 19:12
autor: seter94
Otóż sprawdziłem czy wszystkie kosteczki są dobrze dopasowane i niestety są (niestety, bo może rozwiązało by to mój problem). Najbardziej pasowałby mi tu ten zespolony przełącznik, gdyż z jego wszystkich funkcji nic nie działa poprawnie, a uruchamiają się wycieraczki lecz na zupełnie innych pozycjach działaj też inaczej niż powinny, więc może to był właśnie przyczyną. Postaram się to niedługo sprawdzić i mam nadzieję na pomyślne rozwiązanie sprawy, bo zanim odwiedziłem forum namęczyłem się z tym sam dosyć sporo. Poprzez rozkręcanie kolumny kierownicy, przez rozbieranie nadkola i dobieranie się do pompek po same ich mechaniczne sprawdzenie działania. Wszystko niestety było w jak najlepszym porządku, a sprysków jak nie mam tak nie mam dalej. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i zaznaczam, iż staram się pisać dosyć zrozumiale i krok po kroku bez zbędnych rzeczy;)
Pozdrawiam ;)

: 2012-01-02, 19:22
autor: nowak
tak mi się skojarzyło, mój kolega ma lanosa sedana i przełącznik od hatchbacka (taki z opcją tylnej wycieraczki) i wycieraczki chodzą mu tylko na jednym biegu. może masz podobnie ?

: 2012-01-02, 20:36
autor: seter94
Niestety, to nie to. Mam hatchbacka oraz posiadam tylną wycieraczkę. Ona również nie działa, a wycieraczki chodzą na dwóch biegach na średnim i szybkim nie ma biegu najniższego, który uruchamia wycieraczki co 3sek. Działają tylko opcje ciągle.
Pozdrawiam ;)

: 2012-01-02, 20:46
autor: Rysiu83
seter94 pisze:Działają tylko opcje ciągle.
No to silniczek do wymiany bądź rozbebeszenia i czyszczenia bo styki smarem zapaćkane i dlatego czasówka nie działa (na forum jest napisane co i jak) ja jak nie miałem 1 biegu to go wymieniłem w cholerę.

: 2012-01-02, 22:40
autor: Sajmooon
a ja jak nie miałem tylnej wycieraczki to też ja wywaliłem w cholere razem z całym silniczkiem z klapy :D

: 2012-01-02, 23:46
autor: seter94
Wiem wiem Sajmooon widziałem Twoją primerkę ;) Naprawdę fajne aluski tam ujrzałem zacnie się prezentuje. Jak znajdę czas to zajmę się tymi wycieraczkami, bo jakoś specjalnie mi to nie przeszkadza, ale warto żeby wszystko było jak najlepiej. Priorytet to dla mnie spyski, bo bez nich, dalekie podróże bywają naprawdę uciążliwe.
Pozdrawiam forumowiczów ! ;)