Strona 1 z 1
[P/WP11.144] Kłopoty ze sterowaniem obrotami nawiewu
: 2011-10-12, 07:39
autor: hochoł
Przez jakiś czas w ogóle nie używałem nawiewu ani klimy.Ostatnio chciałem trochę "przegonić" wiatrak na najniższych obrotach a tu zonk-nie działa

(tzn działa ale na najwyższych obrotach-dzieje się tak zarówno na samym wiatraku jak tez na klimie ale tylko manualnej,jak włączę klimę w auto to czuć po obrotach silnika że załącza się ale wiatrak nawiewu już nie niezależnie jaką ustawię temperaturę i tryb ogrzewana czyli ciepło-zimno).I tu mam pytanie-czy w starowaniu obrotami tak jak w P10 jest płytka i mi ona "padła" czy tez jakoś inaczej jest to rozwiązane

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie bo zbliża się zima a nie chcę znowu jeździć z wiatrakiem ustawionym na max bo i on tez mi "padnie"
Tematu odpowiadającemu temu problemowi nie znalazłem (chyba że o naprawie płytki nawiewu do P10) ale jeśli trzeba go podpiąć do podobnego to proszę adminów o zrobienie tego (tylko powiadomcie mnie o tym na PW

)
Re: Kłopoty ze sterowaniem obrotami nawiewu
: 2011-10-12, 07:56
autor: Piotrek_S
hochoł pisze:Przez jakiś czas w ogóle nie używałem nawiewu ani klimy.Ostatnio chciałem trochę "przegonić" wiatrak na najniższych obrotach a tu zonk-nie działa

(tzn działa ale na najwyższych obrotach-dzieje się tak zarówno na samym wiatraku jak tez na klimie ale tylko manualnej,jak włączę klimę w auto to czuć po obrotach silnika że załącza się ale wiatrak nawiewu już nie niezależnie jaką ustawię temperaturę i tryb ogrzewana czyli ciepło-zimno).I tu mam pytanie-czy w starowaniu obrotami tak jak w P10 jest płytka i mi ona "padła" czy tez jakoś inaczej jest to rozwiązane

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie bo zbliża się zima a nie chcę znowu jeździć z wiatrakiem ustawionym na max bo i on tez mi "padnie"
Tematu odpowiadającemu temu problemowi nie znalazłem (chyba że o naprawie płytki nawiewu do P10) ale jeśli trzeba go podpiąć do podobnego to proszę adminów o zrobienie tego (tylko powiadomcie mnie o tym na PW

)
W P11.144 jest taka sama płytka jak w P11 i pewnie też P10.
Rozumiem, że wiatrak działa Ci tylko na najwyższych obrotach - to może być płytka. Możesz jeszcze sprawdzić przekaźniki - do każdego biegu jest osobny.
: 2011-10-12, 08:15
autor: odmi
Ho, płytka jest na dwie śrubki przykręcona, kawałek za schowkiem, nie przeoczysz, już to przechosziłem. Do polutowania.
: 2011-10-12, 08:15
autor: hochoł
A powiedz mi gdzie ja znajdę te przekaźniki bo jeszcze nigdy nie rozkręcałem konsoli w tym autku (co innego P10) i nawet nie wiedziałem ze mogą być jakieś przekaźniki od tych obrotów

(jedyne co przychodziło mi do głowy to bezpieczniki ale one wg opisu na klapce to są ogólnie od wentylatora i klimy).
[ Dodano: 2011-10-12, 09:17 ]
odmi pisze:płytka jest na dwie śrubki przykręcona, kawałek za schowkiem
W okolicy filtru przeciwpyłkowego za konsolą

: 2011-10-12, 08:20
autor: Piotrek_S
hochoł pisze:A powiedz mi gdzie ja znajdę te przekaźniki bo jeszcze nigdy nie rozkręcałem konsoli w tym autku (co innego P10) i nawet nie wiedziałem ze mogą być jakieś przekaźniki od tych obrotów

(jedyne co przychodziło mi do głowy to bezpieczniki ale one wg opisu na klapce to są ogólnie od wentylatora i klimy).
[ Dodano: 2011-10-12, 09:17 ]
odmi pisze:płytka jest na dwie śrubki przykręcona, kawałek za schowkiem
W okolicy filtru przeciwpyłkowego za konsolą

Tak - po prawo od filtru przeciwpyłkowego siedzi wentylator. Od doły masz dwie śruby, odkręcasz i wyciągasz płytkę. To na 90% ona.
Przekaźniki siedzą bardziej po środku konsoli - 4 sztuki niebieskich na takim metalowym wsporniku. Ja dokładnie nie wiem gdzie powinny być - bo u mnie je upchnąłem po prawo od nóg kierowcy - i chyba tam też są fabrycznie instalowane.
: 2011-10-12, 08:27
autor: odmi
hochoł pisze:W okolicy filtru przeciwpyłkowego za konsolą
Ale nie musisz schowka odpinać, tylko położyć się na ziemi i od spodu, przy dmuchawie, w tunelu powietrznym jest zamontowana. Nie da się z niczym innym pomylić.
: 2011-10-12, 08:33
autor: Piotrek_S
Płytka jest na dole - przykręcona na 2 śruby po przekątnej i idzie do niej szeroka wtyczka
I tak jak pisał odmi - wystarczy się położyć i pogimnastykować - nic nie trzeba rozbierać.
: 2011-10-12, 17:55
autor: hochoł
No więc dobrałem się do tej płytki (rzeczywiście dojście jest proste

) i po wymontowaniu jej na płytce ukazał mi się taki oto widok

I mam teraz pytanie-czy po wyczyszczeniu tej rdzy wystarczy nałożyć trochę cyny na ten mały kwadracik czy tez mam go jakoś połączyć z tymi długimi ścieżkami po bokach

: 2011-10-12, 19:37
autor: Tymu
Ja to solidnie zalutowałem, najpierw trzeba delikatnie(po prostu nie zedrzeć warstwy przewodzącej) przeczyścić papierem ściernym żeby był dobry kontakt z lutem, zrobiłem mostek i tyle. Grunt to dobra moc lutownicy, jakaś pasta ewentualnie kalafonia i działa. U mnie już ponad rok. Szkoda że nie mam fotek to bym pokazał.
: 2011-10-12, 20:52
autor: Piotrek_S
Tymu pisze:Ja to solidnie zalutowałem, najpierw trzeba delikatnie(po prostu nie zedrzeć warstwy przewodzącej) przeczyścić papierem ściernym żeby był dobry kontakt z lutem, zrobiłem mostek i tyle. Grunt to dobra moc lutownicy, jakaś pasta ewentualnie kalafonia i działa. U mnie już ponad rok. Szkoda że nie mam fotek to bym pokazał.
A tam nie powinno być rezystancji jakiejś przypadkiem? Jak zalutujesz to nie będzie i wentylator na tym biegu poleci z pełną mocą.
: 2011-10-13, 07:10
autor: Tymu
Też się nad tym zastanawiałem podczas naprawy, ale bez obaw. Tak naprawdę rezystorem jest sama ścieżka, jak widać różnią się długością i grubością. A po co były owe punkty łączące to nie wiem...może jakiś rodzaj bezpiecznika czy coś.... Z reszta żeby nie było że zmyślam odkręcę to u siebie i wrzucę foto.
: 2011-10-13, 09:04
autor: odmi
Ho, jak pisali wyżej, tu był lut, który wskutek przegrzania, czy coś padł

to działało jak bezpiecznik. Trzeba tylko dobrze polutować, tylko nie dotknij nawet minimalnie innej ścieżki (ja tak zrobiłem) bo nie będzie wszystkich biegów. Trochę ciężko to zlutować, trzeba mieć dobrą lutownicę. Ja od drugiej strony ścieżek dopasowałem do tej dziury w plastyku mocującym, gdzie wchodzi blaszka ze ścieżkami i dokleiłem na pastę do procesorów kawałek aluminiowej cienkiej blaszki, żeby zwiększyć obszar chłodzenia.
: 2011-10-13, 20:16
autor: nowak
hochoł pisze:I mam teraz pytanie-czy po wyczyszczeniu tej rdzy wystarczy nałożyć trochę cyny na ten mały kwadracik czy tez mam go jakoś połączyć z tymi długimi ścieżkami po bokach

wystarczy połączyć obie strony tego czegoś. ja oblałem wszystko klejem przewodzącym do naprawy podgrzewania tylnej szyby i już rok spokoju mam.

: 2011-10-13, 20:36
autor: hochoł
Kurcze to masz farta bo ja dziś próbowałem z cyną do lutowania i lipa

,popróbuję jeszcze jutro może tym razem się uda...
: 2011-10-13, 20:39
autor: nowak
wcześniej dwa czy trzy razy lutowałem i góra pare dni wytrzymywało, a teraz jest git.
: 2011-10-13, 20:53
autor: hochoł
a gdzie ja taki klej dostanę

: 2011-10-13, 20:56
autor: nowak
w każdym jednym motoryzacyjnym. taka malutka buteleczka ze srebrnym płynem.
: 2011-10-17, 07:38
autor: hochoł
W końcu udało mi się wszystko polutować i wiatrak działa w pełnym zakresie

Jak (odpukać ) padnie to lutowanie znowu wtedy zastosuje ten klej do klejenia włókien ogrzewanej szyby.
Każdy z was mi po trochę pomógł więc każdemu z was dałem po jednym punkcie "pomógł"

Jeszcze raz wielkie dzięki
