Strona 1 z 1
					
				[P/WP11.144] Kody błędów TD
				: 2011-08-07, 19:21
				autor: B99
				dzisiaj wymieniłem żarówke w konsoli i pokazuje mi błąd 10 w 1sz 8sz 10 sz. co to za błąd?
			 
			
					
				
				: 2011-08-07, 19:37
				autor: Wieshaq
				B99 pisze: błąd 10 w 1sz 8sz 10 sz. co to za błąd?
Może bardziej po polsku, pełnymi zdaniami, ja się muszę dużo domyślać  
 [ Dodano: 2011-08-07, 20:42 ]
 
[ Dodano: 2011-08-07, 20:42 ]
Jeżeli dobrze się domyślam to jakieś głupoty Ci migają bo kody błyskowe to  mignięcia wolne jako dziesiątki, mignięcia szybkie jako liczby pojedyncze, jeżeli dobrze pamiętam.
Np : 1 wolne i 9szybkich to 19.
Więc idąc dalej tym tropem to ty masz błąd  nr 101810 a takiego błędu nie ma więc wszystko w porządku.   
 
P.S Nie to żebym miał zły dzień (weekend się kończy  

 )  i się czepiał ale regulamin forum i w tym "Tagowanie" tematów obowiązują wszystkich bez wyjątku.
 
			
					
				
				: 2011-08-07, 22:37
				autor: krzysiek1958
				Witam. Nasz kolega napisal ze ma primere 144 wagon czyli kombi po lifcie . Wobec tego jego autko posiada zlacze diagnostycze OBD2 trapezowe 16 pinowe i dla tego zlacza sa koby bledow 4 cyfrowe. Teraz mala uwaga . Cyfra 0 jest sygnalizowana przez 10 mrugniec. I teraz jesli kolega napisal ze wymrugalo mu 10wolnych 1 szybkie 8 szybkich i 10 szybkich to bedzie kod bled 0180. Wedlug opisu to czujnik temperatury paliwa usterka obwodu . Wszystko bedzie w porzadku jesli bedzie 0000 czyli 4 razy po 10 mrugniec. 
Natomiast kody dwucyfrowe beda dla gniazda diagnostycznego prostokatnego 14 pinowego  tak jak napisal kolega np 19 . Czesc. 
[ Dodano: 2011-08-07, 23:40 ]
Ale najpierw spobuj wykasowac blad i zobaczysz czy powroci.
			 
			
					
				
				: 2011-08-08, 06:30
				autor: Bart-qlka2
				krzysiek1958 pisze:Natomiast kody dwucyfrowe beda dla gniazda diagnostycznego prostokatnego 14 pinowego tak jak napisal kolega np 19 . Czesc. 
Nie do końca prawda...
Primera WP11.144 z 1999 roku z silnikiem TD - gniazdo 16 pinowe trapezowe - kody dwucyfrowe.
Należało by tylko nadmienić że to co jest Primerze TD wygląda jak OBD2 ale nim nie jest. Taka mała ciekawostka...
Pozdrawiam.
Bart.
 
			
					
				
				: 2011-08-08, 07:23
				autor: bombel
				
			 
			
					
				
				: 2011-08-08, 09:57
				autor: B99
				dziekuje za pomoc
			 
			
					
				
				: 2011-08-08, 10:50
				autor: krzysiek1958
				Tak to prawda ze do diesla 2.0 TD sa kody 2  a nawet 3 cyfrowe niezaleznie czy gniazdo diagnostyczne 14 czy 16 pinowe. Mialem to dopisac ale juz mi sie chcialo spac i to bardzo . Ale dobrze ze koledzy zwrocili na to uwage.
			 
			
					
				
				: 2011-08-08, 12:55
				autor: Toshiba
				Mam pytanie dotyczące tego tematu. Gdzie w primerze 2.0TD 1999 znajduje sie to złacze diagnostyczne ?
			 
			
					
				
				: 2011-08-08, 17:43
				autor: krzysiek1958
				Czesc. Gniazdo diagnostyczne znajduje sie pod kierownca kolo skrzynki bezpiecznikow.
			 
			
					
				
				: 2011-09-04, 13:04
				autor: B99
				czujnik temperatury paliwa usterka obwodu. Cześć mam pytanko masz pojecie jak to naprawić we własnym zakresie?
			 
			
					
				
				: 2012-10-29, 13:26
				autor: Mateusz_P11_144
				a poda ktoś jak sczytywac te 3 cyfrowe kody błędów oraz jak je rozumieć bo błyska mi 14 razy długo i 4 krótko czyli 144 

:/

 
			
					
				
				: 2012-11-13, 12:18
				autor: hochoł
				U mnie wywala kody błedów od 141 do 143 a jak przekrecam kluczyk w stacyjce to szybko miga check engine.Byłbym wdzięczny za podpowiedzi co to jest.To wszystko dzieje się w P11 2.0td z 1997r.
			 
			
					
				
				: 2012-11-15, 09:02
				autor: Rysiu83
				Doczytałem się błędu NATSA,czyli musisz zajrzeć do immbobilisera.
			 
			
					
				
				: 2012-11-15, 11:52
				autor: hochoł
				tylko co ja w tym imo mam patrzeć 

 bo patrzę teraz na niego i nie wiem za co mam sie brać 

 
			
					
				
				: 2012-11-15, 12:41
				autor: bombel
				hochoł sam nie zrobisz. Musisz szukać elektryka samochodowego
			 
			
					
				
				: 2012-11-15, 14:19
				autor: hochoł
				Jak wypiałem jedną z kostek to same zamkneły sie drzwi i musiałem na nowo zakodować kluczyki,a po wypięciu drugiej kostki i włozeniu z powrotem  nadal jest to samo 

 
			
					
				
				: 2012-11-17, 14:41
				autor: Mateusz_P11_144
				krzysiek1958 pisze:Witam. Nasz kolega napisal ze ma primere 144 wagon czyli kombi po lifcie . Wobec tego jego autko posiada zlacze diagnostycze OBD2 trapezowe 16 pinowe i dla tego zlacza sa koby bledow 4 cyfrowe. 
[ Dodano: 2011-08-07, 23:40 ]
Ale najpierw spobuj wykasowac blad i zobaczysz czy powroci.
kolego ja mam Primera 2.0 Td 2001 rok i mam kody błędów dwu cyfrowe.
Weź skasuj te błędy co Ci wymigało,odpal silnik poczekaj chwile niech pochodzi,wyłącz i sprawdź spinaczem jeszcze raz 

 
			
					
				
				: 2013-05-11, 09:43
				autor: Pustelnik
				Kupiłem P11.144 i w drodze do domu zaświecił jakiś błąd. Poczytałem trochę na forum jak to sprawdzić i trochę wsparłem się Googlem 
 
 
Więc to jest tak. Wszystkie silniki benzynowe mają złącza OBD2 od 2000r. Ale diesle mają złącze OBD2 dopiero od 2004r. Do tego czasu mogło w dieslach pojawiać się OBD i stąd różnice w rozkodowaniu i ilości cyfer w kodzie błędu. 
Mi wyświetliły sie 2 błędy: 
P0325 - Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) - usterka*
P0325 - Knock Sensor 1 Circuit Malfunction*
P0420 - System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu*
P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)*
Co to znaczy bo mimo ze po polsku to dla mnie niewiele to znaczy 

 Co trzeba zrobić zeby się tego pozbyć. Skasowałem błędy i zobacze kiedy się powtórzą teraz.
 
			
					
				
				: 2013-05-11, 21:30
				autor: Wiooreck
				eee...yyy... mam rozumieć, że kupiłeś diesla? Wg tego tematu 
viewtopic.php?t=158 kody dla obd1 i obd2 są takie same...
 
			
					
				
				: 2013-05-12, 17:27
				autor: Pustelnik
				No tak, zapomniałem napisać co kupiłem 
 
 
Mam P11.144 z 2.0 PB, nie pamietam oznaczenia silnika.
 
			
					
				
				: 2013-05-12, 17:58
				autor: bombel
				SR20DE
			 
			
					
				
				: 2013-05-12, 18:26
				autor: Wiooreck
				Odnośnie katalizatora, to najprościej rzecz ujmując, wg tego błędu jest on wyeksploatowany i spaliny, które z niego wychodzą, nie mieszczą się w widełkach wartości ustalonych dla drugiej sondy.
A co do czujnika spalania stukowego, znaczyłoby to też na jego uszkodzenie, bądź przerwę w obwodzie. Zerknij na przewody, może gdzieś się coś poluzowało.
W ogóle, to pojawiły się jeszcze te błędy po wykasowaniu?
			 
			
					
				
				: 2013-05-12, 18:37
				autor: Pustelnik
				Dzięki panowie za obie odpowiedzi 
 
 
Na razie błędów nie było ale i zrobiłem z 10 km od tamtej pory 

 P11 stoi bo mi pali 10l benzyny po mieście 

 a Almerka tylko 7l diesla 
 
 
Ale z tego co popatrzyłem to chyba mam jeden przewód trochę nadszarpnięty, izolacja ma małą przerwę, tak jak by się wytarła czy cos. Moze to dla tego 

 Ale nie bede kombinował jeśli się nie świeci w tej chwili.
 
			
					
				
				: 2013-05-29, 20:54
				autor: hochoł
				Witam
I znowu mam problemy z moim "traktorem"  

 Nie tak dawno "walczyłem" z czujnikiem położenia wału i od tamtej pory było ok a dziś  podczas szybkiej jazdy auto zaczęło szarpać i obroty zaczęły falować na wolnych obrotach.Zrobiłem autodiagnostykę i wyskoczył mi błąd 36 czyli odcięcie zaworu elektromagnetycznego paliwa ,przerwa w obwodzie zaworu odcinającego paliwo. I teraz mam pytanko-czy to może być wina,że nie wymieniałem przez ostatnie wymiany oleju filtru paliwa czy tez coś innego się  "posypało' ?  

 Ewentualnie gdzie szukać tej usterki 

 z góry będę wdzięczny za szybką odp bo na "wczoraj" potrzebuje autko 
 [ Dodano: 2013-05-30, 18:33 ]
 
[ Dodano: 2013-05-30, 18:33 ]
Problem rozwiazany 

 Okazało się,że nakrętka od przewodu do elektrozaworu była luźna i nie stykało.Dokręciłem ją i wszystko  OK 

 Autko odpaliło od razu,równo na wolnych pracuje i w ogóle smiga 

 
			
					
				
				: 2013-05-30, 19:26
				autor: Wiooreck
				hochoł pisze:Okazało się,że nakrętka od przewodu do elektrozaworu była luźna i nie stykało.Dokręciłem ją i wszystko  OK
No widzisz, z wieloma rzeczami często jest tak, że można by wymieniać i wkładać pieniądze, a wychodzi, inna błachostka. Te silniki się trochę trzęsą... Ja ostatnio walczyłem i dalej walczę, bo wymieniłem już 3 poduszki i nadal się trzepie. Jeszcze jedna została, ale za to najdroższa.
 
			
					
				
				: 2013-05-30, 20:13
				autor: hochoł
				Tak,tym bardziej,że ostatnio była demontowana pompa wtryskowa i pewnie po ponownym montażu "mechanik" nie dokręcił tej nakrętki  

  Najważniejsze,ze wszystko jest już OK 

 
			
					
				
				: 2013-06-01, 16:11
				autor: Pustelnik
				Wiooreck pisze:
W ogóle, to pojawiły się jeszcze te błędy po wykasowaniu?
Po 1000 km wywaliło mi te same błędy, usunąłem znowu ale nie wiem jak to dalej bedzie.