Strona 1 z 1

[P/WP11.144] Kody błędów TD

: 2011-08-07, 19:21
autor: B99
dzisiaj wymieniłem żarówke w konsoli i pokazuje mi błąd 10 w 1sz 8sz 10 sz. co to za błąd?

: 2011-08-07, 19:37
autor: Wieshaq
B99 pisze: błąd 10 w 1sz 8sz 10 sz. co to za błąd?
Może bardziej po polsku, pełnymi zdaniami, ja się muszę dużo domyślać :shock:

[ Dodano: 2011-08-07, 20:42 ]
Jeżeli dobrze się domyślam to jakieś głupoty Ci migają bo kody błyskowe to mignięcia wolne jako dziesiątki, mignięcia szybkie jako liczby pojedyncze, jeżeli dobrze pamiętam.

Np : 1 wolne i 9szybkich to 19.
Więc idąc dalej tym tropem to ty masz błąd nr 101810 a takiego błędu nie ma więc wszystko w porządku. 8-)

P.S Nie to żebym miał zły dzień (weekend się kończy :razz: ) i się czepiał ale regulamin forum i w tym "Tagowanie" tematów obowiązują wszystkich bez wyjątku.

: 2011-08-07, 22:37
autor: krzysiek1958
Witam. Nasz kolega napisal ze ma primere 144 wagon czyli kombi po lifcie . Wobec tego jego autko posiada zlacze diagnostycze OBD2 trapezowe 16 pinowe i dla tego zlacza sa koby bledow 4 cyfrowe. Teraz mala uwaga . Cyfra 0 jest sygnalizowana przez 10 mrugniec. I teraz jesli kolega napisal ze wymrugalo mu 10wolnych 1 szybkie 8 szybkich i 10 szybkich to bedzie kod bled 0180. Wedlug opisu to czujnik temperatury paliwa usterka obwodu . Wszystko bedzie w porzadku jesli bedzie 0000 czyli 4 razy po 10 mrugniec.
Natomiast kody dwucyfrowe beda dla gniazda diagnostycznego prostokatnego 14 pinowego tak jak napisal kolega np 19 . Czesc.

[ Dodano: 2011-08-07, 23:40 ]
Ale najpierw spobuj wykasowac blad i zobaczysz czy powroci.

: 2011-08-08, 06:30
autor: Bart-qlka2
krzysiek1958 pisze:Natomiast kody dwucyfrowe beda dla gniazda diagnostycznego prostokatnego 14 pinowego tak jak napisal kolega np 19 . Czesc.
Nie do końca prawda...
Primera WP11.144 z 1999 roku z silnikiem TD - gniazdo 16 pinowe trapezowe - kody dwucyfrowe.
Należało by tylko nadmienić że to co jest Primerze TD wygląda jak OBD2 ale nim nie jest. Taka mała ciekawostka...
Pozdrawiam.
Bart.

: 2011-08-08, 07:23
autor: bombel

: 2011-08-08, 09:57
autor: B99
dziekuje za pomoc

: 2011-08-08, 10:50
autor: krzysiek1958
Tak to prawda ze do diesla 2.0 TD sa kody 2 a nawet 3 cyfrowe niezaleznie czy gniazdo diagnostyczne 14 czy 16 pinowe. Mialem to dopisac ale juz mi sie chcialo spac i to bardzo . Ale dobrze ze koledzy zwrocili na to uwage.

: 2011-08-08, 12:55
autor: Toshiba
Mam pytanie dotyczące tego tematu. Gdzie w primerze 2.0TD 1999 znajduje sie to złacze diagnostyczne ?

: 2011-08-08, 17:43
autor: krzysiek1958
Czesc. Gniazdo diagnostyczne znajduje sie pod kierownca kolo skrzynki bezpiecznikow.

: 2011-09-04, 13:04
autor: B99
czujnik temperatury paliwa usterka obwodu. Cześć mam pytanko masz pojecie jak to naprawić we własnym zakresie?

: 2012-10-29, 13:26
autor: Mateusz_P11_144
a poda ktoś jak sczytywac te 3 cyfrowe kody błędów oraz jak je rozumieć bo błyska mi 14 razy długo i 4 krótko czyli 144 ??:/
??

: 2012-11-13, 12:18
autor: hochoł
U mnie wywala kody błedów od 141 do 143 a jak przekrecam kluczyk w stacyjce to szybko miga check engine.Byłbym wdzięczny za podpowiedzi co to jest.To wszystko dzieje się w P11 2.0td z 1997r.

: 2012-11-15, 09:02
autor: Rysiu83
Doczytałem się błędu NATSA,czyli musisz zajrzeć do immbobilisera.

: 2012-11-15, 11:52
autor: hochoł
tylko co ja w tym imo mam patrzeć :?: bo patrzę teraz na niego i nie wiem za co mam sie brać :-/

: 2012-11-15, 12:41
autor: bombel
hochoł sam nie zrobisz. Musisz szukać elektryka samochodowego

: 2012-11-15, 14:19
autor: hochoł
Jak wypiałem jedną z kostek to same zamkneły sie drzwi i musiałem na nowo zakodować kluczyki,a po wypięciu drugiej kostki i włozeniu z powrotem nadal jest to samo :-/

: 2012-11-17, 14:41
autor: Mateusz_P11_144
krzysiek1958 pisze:Witam. Nasz kolega napisal ze ma primere 144 wagon czyli kombi po lifcie . Wobec tego jego autko posiada zlacze diagnostycze OBD2 trapezowe 16 pinowe i dla tego zlacza sa koby bledow 4 cyfrowe.

[ Dodano: 2011-08-07, 23:40 ]
Ale najpierw spobuj wykasowac blad i zobaczysz czy powroci.

kolego ja mam Primera 2.0 Td 2001 rok i mam kody błędów dwu cyfrowe.

Weź skasuj te błędy co Ci wymigało,odpal silnik poczekaj chwile niech pochodzi,wyłącz i sprawdź spinaczem jeszcze raz ;))

: 2013-05-11, 09:43
autor: Pustelnik
Kupiłem P11.144 i w drodze do domu zaświecił jakiś błąd. Poczytałem trochę na forum jak to sprawdzić i trochę wsparłem się Googlem :D

Więc to jest tak. Wszystkie silniki benzynowe mają złącza OBD2 od 2000r. Ale diesle mają złącze OBD2 dopiero od 2004r. Do tego czasu mogło w dieslach pojawiać się OBD i stąd różnice w rozkodowaniu i ilości cyfer w kodzie błędu.

Mi wyświetliły sie 2 błędy:

P0325 - Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) - usterka*
P0325 - Knock Sensor 1 Circuit Malfunction*

P0420 - System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu*
P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)*

Co to znaczy bo mimo ze po polsku to dla mnie niewiele to znaczy :D Co trzeba zrobić zeby się tego pozbyć. Skasowałem błędy i zobacze kiedy się powtórzą teraz.

: 2013-05-11, 21:30
autor: Wiooreck
eee...yyy... mam rozumieć, że kupiłeś diesla? Wg tego tematu viewtopic.php?t=158 kody dla obd1 i obd2 są takie same...

: 2013-05-12, 17:27
autor: Pustelnik
No tak, zapomniałem napisać co kupiłem :)

Mam P11.144 z 2.0 PB, nie pamietam oznaczenia silnika.

: 2013-05-12, 17:58
autor: bombel
SR20DE

: 2013-05-12, 18:26
autor: Wiooreck
Odnośnie katalizatora, to najprościej rzecz ujmując, wg tego błędu jest on wyeksploatowany i spaliny, które z niego wychodzą, nie mieszczą się w widełkach wartości ustalonych dla drugiej sondy.

A co do czujnika spalania stukowego, znaczyłoby to też na jego uszkodzenie, bądź przerwę w obwodzie. Zerknij na przewody, może gdzieś się coś poluzowało.

W ogóle, to pojawiły się jeszcze te błędy po wykasowaniu?

: 2013-05-12, 18:37
autor: Pustelnik
Dzięki panowie za obie odpowiedzi :)

Na razie błędów nie było ale i zrobiłem z 10 km od tamtej pory :D P11 stoi bo mi pali 10l benzyny po mieście :D a Almerka tylko 7l diesla :D

Ale z tego co popatrzyłem to chyba mam jeden przewód trochę nadszarpnięty, izolacja ma małą przerwę, tak jak by się wytarła czy cos. Moze to dla tego :) Ale nie bede kombinował jeśli się nie świeci w tej chwili.

: 2013-05-29, 20:54
autor: hochoł
Witam
I znowu mam problemy z moim "traktorem" :-/ Nie tak dawno "walczyłem" z czujnikiem położenia wału i od tamtej pory było ok a dziś podczas szybkiej jazdy auto zaczęło szarpać i obroty zaczęły falować na wolnych obrotach.Zrobiłem autodiagnostykę i wyskoczył mi błąd 36 czyli odcięcie zaworu elektromagnetycznego paliwa ,przerwa w obwodzie zaworu odcinającego paliwo. I teraz mam pytanko-czy to może być wina,że nie wymieniałem przez ostatnie wymiany oleju filtru paliwa czy tez coś innego się "posypało' ? :-/ Ewentualnie gdzie szukać tej usterki :?: z góry będę wdzięczny za szybką odp bo na "wczoraj" potrzebuje autko :(

[ Dodano: 2013-05-30, 18:33 ]
Problem rozwiazany :) Okazało się,że nakrętka od przewodu do elektrozaworu była luźna i nie stykało.Dokręciłem ją i wszystko OK :) Autko odpaliło od razu,równo na wolnych pracuje i w ogóle smiga :)

: 2013-05-30, 19:26
autor: Wiooreck
hochoł pisze:Okazało się,że nakrętka od przewodu do elektrozaworu była luźna i nie stykało.Dokręciłem ją i wszystko OK
No widzisz, z wieloma rzeczami często jest tak, że można by wymieniać i wkładać pieniądze, a wychodzi, inna błachostka. Te silniki się trochę trzęsą... Ja ostatnio walczyłem i dalej walczę, bo wymieniłem już 3 poduszki i nadal się trzepie. Jeszcze jedna została, ale za to najdroższa.

: 2013-05-30, 20:13
autor: hochoł
Tak,tym bardziej,że ostatnio była demontowana pompa wtryskowa i pewnie po ponownym montażu "mechanik" nie dokręcił tej nakrętki :-/ Najważniejsze,ze wszystko jest już OK :)

: 2013-06-01, 16:11
autor: Pustelnik
Wiooreck pisze: W ogóle, to pojawiły się jeszcze te błędy po wykasowaniu?
Po 1000 km wywaliło mi te same błędy, usunąłem znowu ale nie wiem jak to dalej bedzie.