Strona 1 z 1
[P/WP11.144] Problem z EGR
: 2011-06-08, 11:34
autor: ANDREW
A więc mam problem z EGR.Po założeniu kolektora 4-2-1 EGR został odcięty i zaślepiony na rurce.2 dni było ok a później zapalił się check.Więc odetkaliśmy rurkę żeby zaciągała powietrze ale to nic nie dało.Może i by mi to nie przeszkadzało ale spalanie gazu na tą chwilę wynosi około 13l.I wyszło, że to właśnie przez tego checka(przekroczona norma spalin, po usunięciu błędu w normie) Więc mam pytanie.Czy ma ktoś jakiś pomysł żeby ten EGR był odcięty ale check się nie zapalał?Bo raczej nie chce EGR-u podłączać do nowego kolektora.
: 2011-06-08, 14:54
autor: bombel
u mnie w 2,0 nie ma nic z egr i check sie nie pali :0
: 2011-06-08, 15:56
autor: ANDREW
No właśnie mnie dziwi, że u mnie wywala checka i nie wiem co teraz z tym zrobić.
: 2011-06-08, 16:24
autor: Mas
EGR nie może zaciągać powietrza z atmosfery - dajesz wtedy lewe powietrze za przepływkę i wszystko się chrzani.
Nie jestem pewien jak jest to rozwiązane w SR20 ale w QG18 były to 2 elementy: zawór EGR i czujnik temperatury przy wejściu w kolektor ssący.
Miałem taki plan, żeby to obejść montując zamiast czujnika temperatury rezystor - tak, żeby utrzymać zawór cały czas w pozycji zamkniętej.
W serwisówce powinieneś mieć wartość przy której ECU będzie trzymał zawór zamknięty - teoretycznie powinno zadziałać.
Sam nie zdążyłem tego sprawdzić, bo zmieniłem ECU

: 2011-06-08, 22:49
autor: nobange
Tutaj jest opisane jaki ma być rezystor i gdzie wpięty żeby nie było checka przy zaślepionym EGR.
: 2011-06-09, 13:57
autor: ANDREW
Ok.Wiem teraz od czego zacząć.Jutro jadę po rezystor i zaślepię ponownie tą rurkę.Miejmy nadzieję, że to coś da.Tak czy inaczej opisze efekty tutaj.
[ Dodano: 2011-06-10, 13:59 ]
Rezystorek założony.Aku odpiąłem i mam nadzieję, że check zgaśnie i już nie powróci
[ Dodano: 2011-06-10, 15:13 ]
Po odłączeniu aku się błąd nie skasował.Ale pokombinowałem i przy pomocy kawałka drutu udało się checka wywalić.Mam nadzieję, że już go przez najbliższy czas nie zobaczę
