Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11] Interfejs diagnostyczny

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

bacio

[P11] Interfejs diagnostyczny

Post autor: bacio » 2010-11-12, 09:00

Witam wszystkich serdecznie.
Posiadam Primerę P11 GT, rok 1997, motor 2.0 Benzyna+LPG, moc 150KM, oznaczenie silnika SR20DE. Interesuje mnie zakup "Interfejs diagnostyczny NISSAN CONSULT 1989-2000 ". Oto link do tego urządzenia http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl& ... prodid=403
W spisie dostępnych modeli nie znalazłem typowego opisu Primera P11, tylko Primera SR20DE jako ten do którego wspomniany interfejs będzie pasował. Złącze 14 pin w samochodzie wizualnie zgadza się z przedstawionym na zdjęciu urządzeniem.
Co sądzicie o tym produkcie, będzie się nadawał?
Druga kwestia to sterowniki. Potrzebna jest płyta ze sterownikami? W opisie na stronie nie podają sterowników w zawartości sprzedawanego zestawu.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2010-11-12, 10:04 przez bacio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lisek
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2009-12-09, 09:11
Lokalizacja: Kielce / Warszawa
Kontakt:

Post autor: lisek » 2010-11-12, 09:34

link nie działa

ale domyślam się o co chodzi - tak prawdopodobnie będzie pasował Był tu ktoś kto robił ten interfejsy, widac dzisiaj sie nie opłaca juz ich recznie robic.
Aktualnie VW Jetta 1.9D 2006r

A wcześniej P10 95" 1.6, i N14 1.4 94"

Awatar użytkownika
bziku
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2010-08-10, 17:19
Lokalizacja: Wawa

Post autor: bziku » 2010-11-12, 18:46

A propos tego i podobnych interfejsów. Z tego co wyczytałem na liście pasujących modeli nie ma wymienionej P11 1.6 (GD16DE), czy to znaczy że ten interfejs nie pasuje? Czy to gniazdo interfejsu rożni się dla silnika 2.0?

donn_primerra
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
Lokalizacja: Łask

Post autor: donn_primerra » 2010-11-12, 21:32

jak znam viakenów wyslą ci na piśmie bądz dadzą namiar na program i stery... jeśli nie to w necie znajdziesz te programy w ostateczności odezwij się do mnie na pw. fejsik ok widze ze staniał sporo
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik

p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach

bacio

Post autor: bacio » 2010-11-12, 22:10

właśnie zamówiłem interfejs na allegro, więc po niedzieli powinien przyjść. oczywiście dam info na forum.

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-11-16, 22:24

Mam taki interfejs tyle , że na USB. Do P10 1,6 pasuje więc do P11 też powinien.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2010-11-23, 15:37

co do programów które chodzą na tym interfejsie to tu masz link do wszystkich

http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... 1989-2000/
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

bacio

Kontrolka ABS

Post autor: bacio » 2010-11-27, 12:03

Witam wszystkich.
Tak jak pisałem daję info na temat interfejsu od Viakena. Urządzenie działa i komunikuje się z autem poprzez wspomniane programy, (chociaż nie wszystkie). Przejdę do rzeczy. Przez cały czas pali mi sie kontrolka ABS na desce rozdzielczej, po podłączeniu programu diagnostycznego na liście błędów nie ma żadnego błędu ABS. Nie wiadomo w którym kole jest uszkodzenie czujnika czy kabla. Nic nie wiadomo. :?:
Czy ktoś się już z taką sytuacją spotkał? Proszę o odpowiedź
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2010-11-27, 15:02

Tym interfejsem nie zdiagnozujesz ABS-u. Potrzebny jest pełen Consult albo: http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... styka-abs/ :-)
Obrazek

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-06-17, 15:39

odgrzeję trochę kotleta , jak teraz wygląda zakup w sieci takiego cuda za tak małe pieniążki do P11 ( CD20T) szukałem trochę w sieci ale nic szczególnego nie znalazłem , gdzie co i za ile idzie dostać ,aby działało i można było zobaczyć pogrzebać itp ?
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

DarekWA
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2015-12-28, 12:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: DarekWA » 2015-12-28, 12:43

Witam, Panowie jaki kupić interfejs diagnostyczny do Primery P11 1998 2.0 i 1997 1.6 benzyna.

Czy wynalazki z allegro typu "ELM 327 ODB2" będą pasowały po dodaniu odpowiedniej przejściówki OBD2>Nissan 14pin?
http://allegro.pl/new-elm327-fiat-ford- ... 09811.html
http://allegro.pl/kabel-obd2-14-pin-nis ... 64319.html

Czy jednak trzeba będzie zainwestować:
http://allegro.pl/interfejs-nissan-cons ... 49037.html

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2015-12-28, 13:27

najtaniej wyjdzie na zworkę sprawdzić błędy
u ciebie o OBD1
SPRAWDZANIE:
1. Włączamy zapłon (bez uruchomienia silnika)
2. Zwieramy piny 1 oraz 8 na około 2-3 sekundy
3. Po owych 2-3 sekundach rozwieramy piny
4. Żółta kontrolka na desce rozdzielczej zaczyna migać
5. Jeżeli się nie udało to powtarzamy punkt 2.
Miganie przekazuje właśnie numer kodu. Są to 4 serie mignięć. W każdej serii występuje od 1 do 10 mignięć (10 oznacza cyfrę 0). Kolejne serie wyświetlane są w odrobinę innym tempie. Po 4. serii następuje odrobinę dłuższa przerwa niż pomiędzy seriami.
Dla przykładu. Kombinacja 10,3,10,10 oznacz kod błędu P0300



KASOWANIE:

1. Włączamy zapłon (bez uruchomienia silnika)
2. Zwieramy piny 1 oraz 8 na około 2-3 sekundy
3. Po owych 2-3 sekundach rozwieramy piny
4. Żółta kontrolka na desce rozdzielczej zaczyna migać
5. Jeżeli się nie udało to powtarzamy punkt 2.
6. Gdy kontrolka wyświetla kod błędu (czyli wykonaliśmy powyższe kroki 1-4)
7. Zwieramy piny 1 oraz 8 (czyli te same) na około 2-3 sekundy
8. Po owych 2-3 sekundach rozwieramy piny
9. Wyłączamy zapłon
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
diavel
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2015-06-13, 11:16
Lokalizacja: na północ od CB

Post autor: diavel » 2015-12-28, 13:39

DarekWA pisze:Witam, Panowie jaki kupić interfejs diagnostyczny do Primery P11 1998 2.0 i 1997 1.6 benzyna.

Czy wynalazki z allegro typu "ELM 327 ODB2" będą pasowały po dodaniu odpowiedniej przejściówki OBD2>Nissan 14pin?
http://allegro.pl/new-elm327-fiat-ford- ... 09811.html
http://allegro.pl/kabel-obd2-14-pin-nis ... 64319.html

Czy jednak trzeba będzie zainwestować:
http://allegro.pl/interfejs-nissan-cons ... 49037.html
Próbowałem u siebie ELM plus taka przejściówka i brak komunikacji. ELM dostaje napięcie z gniazda ale nie łączy się z ECU.

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2015-12-28, 13:44

ELM nie będzie działał.
Obrazek

pawelw
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2016-10-31, 18:50
Lokalizacja: Sandndefjord

Post autor: pawelw » 2016-10-31, 19:09

Witam
Pozwolę sobie "odświeżyć" temat pytaniem. Potrzebuję podłączyć komputer do nissana p11 98 1,6 benzyna.Mam błąd ABS.
1. Jakiego typu, jak się nazywa, posiadam złącze w aucie? Do postu dołączam zdjęcie owego złącza.
2. Gdzie mogę i czy w ogóle mogę kupić przejściówkę żeby podłączyć to złącze do obecnie stosowanych w serwisie komputerów.

Obrazek
https://zapodaj.net/3ab356477c740.jpg.html

[ Dodano: 2016-10-31, 19:10 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-10-31, 19:42

pawelw, ABSu nie zdiagnozujesz takim pierwszym lepszym kompem. Moża próbować wymrugać sobie kod błędu :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

pawelw
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2016-10-31, 18:50
Lokalizacja: Sandndefjord

Post autor: pawelw » 2016-10-31, 22:07

Oki. Z tego co znalazłem na forach. Zwieram w kostce diagnostycznej dwa piny górne od prawej strony komputer wyruguje mi błąd.
Na czym on wymiguje ten błąd. Nad deską rozdzielczą, pod oknem mam zamontowaną diodę czerwoną....czyż by ona od tego była?

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 997
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2016-10-31, 22:25

Kontrolką ABS'u
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

pawelw
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2016-10-31, 18:50
Lokalizacja: Sandndefjord

Post autor: pawelw » 2016-10-31, 22:43

Oki dziękuję za informację. Jak tylko sprawdzę zdam relację.
pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.




zegary primera p11 1,6benzyna 1998

[ Dodano: 2016-11-02, 16:01 ]
pawelw pisze:Oki dziękuję za informację. Jak tylko sprawdzę zdam relację.
pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

[ Dodano: 2016-11-02, 15:54 ]
Witam
Rozkręciłem zegary w primerze. Okazało się ,że kwestia nie świecącej diody ABS nie dotyczy spalonej żarówki ABS.
Z kostki wchodzącej na płytkę zegarów ścieżka idzie na trzynóżkowe gniazdo na PIN1. Z gniazda wychodzi na żarówkę z PIN2. I tu pojawia się problem. to gniazdo powinno wchodzić w piny w obudowie (jak to ma miejsce w przypadku kontrolki oleju, zaznaczone na zdjęciu strzałką) Tu w ABS nie wychodzą żadne piny z obudowy.

Czy tak powinien być jakiś moduł? Czy ewentualnie można to zewrzeć?

Poniżej link do zdjęć zegarów z gniazdem ABS



zegary primera p11 1,6benzyna 1998





,

[ Dodano: 2016-11-16, 22:49 ]
Zakupiłem nowe zegary do primery :-D .
Poprzednie zegary były do wersji bez ABS. tzn przewodód na żarówkę ABS powinien wejść na trzypinowy moduł, jednak tam tego modułu nie było .
...do rzeczy.
Które piny powinienem zewrzeć aby wyświetlić na kontrolce ABS błędy.
Kontrolka ABS po odpaleniu miga raz po czym ciągle świeci.
Próbowałem wg opisu primery TD ze złączem ODB1 ...w tórymś z wątków na forum było żeby zewrzeć dwa ostatnie punkty na kostce diagnostycznej z prawej strony u góry.
U mnie nie dało to żadnego efektu.

Dodam że chodzi o p11 1,6benz 98

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”