Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Słabe światła mijania

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

[P/WP11.144] Słabe światła mijania

Post autor: jarkk » 2009-12-05, 09:21

Mam problem ze swiatłami mijania w P11 rok 2000. Światła są wyposażone w żarówki H7/55W z soczewkami. Żarówki świecą, ale ze względu na słabe oswietlenie drogi wymieniłem na nowe H7 Philips Vision Plus. Niestety nic to nie pomogło! Żarówki świecą (choć jedna ma nieoryginalną sprężynkę z tyłu, bez charakterystycznego kabłąka), ale EFEKT PRZED SAMOCHODEM JEST BARDZO MIZERNY. Można jechać tylko bardzo wolno. Reflektory drogowe (H1) świecą bardzo dobrze. Znacznie lepsze światła mijania są w maluchu!
Nie wiem czy:
1. Żarówki H7 to dobry typ w tym samochodzie?
2. Czy H7 sa prawidłowo ustawione w ogniskowej?
3. Może lampy są angielskie?
4. Może jakaś inna przyczyna?
_________________________________________________________________________________

Ja u siebie nie dawno zamontowałem Philipsa Blue Vision - żadna rewelacja.
Myślałem, że będą lepiej/dalej świecić - niestety sie przyliczyłem, natomiast
światło jest bielutkie.
_________________________________________________________________________________

ad 3) Angielskie lampy mogą być inne. Te rzucające na pobocze są bardziej rozpraszane, z drugiej strony bardziej skupione...
_________________________________________________________________________________

Reasumując:
1. Zarówki H7 są prawidłowe.
2. Na stacji diagnostycznej zbadali na przyrządach, że światła mijania są idealnie ustawione.
3. Żarówki palą się bardzo jasno i sa prawifłowo osadzone.
Wniosek: Ktoś wymienił soczewki w reflektorach , albo włożył niewłaściwe!
_________________________________________________________________________________

Witam, przeczytalem cały wątek i prawde mówiąc jestem zdziwiony. Posiadam P11.144 z 2001r i muszę powiedzieć że światla świecą naprawde dobrze. Przesiadając sie jakiś czas temu z Safrane byłem wręcz z szokowany działaniem świateł oczywiście na kożyść Primerki. Obenie używam dwóch samochodów Picanto i Primera i w tym poównaniu Primera wychodzi o wiele lepiej.
Tak sobie myślę czy w przypadku słabego światła przyczyna nie leży w słabym napięciu podawanym na żarówkę, może warto było by to zmierzyć.
_________________________________________________________________________________

napięcie przy włączonym silniku mierzone na zaciskach żarówki wynosi U=13.8V,wina leży raczej po stronie oprawy niż żarówki
_________________________________________________________________________________

Uwazam swiatla w Primerze za duzo lepsze od niektorych wstawianych do dzisiejszych aut. Przez to, ze sa to soczewki, moge podniesc je sobie na tyle wysoko, ze w zasadzie nie mam potrzeby jazdy na drogowych, a jednoczesnie linia swiatla jest tak ostra, ze nie oslepiam jadacych z naprzeciwka. Nikt mi nigdy nie mignal, raz kierowca astry, ktora wyprzedzalem mowil mi na radiu ze go oslepilem z tylu, ale wtedy faktycznie wiozlem pare klamotow w kuferku. Swiatelka ustawilem sobie samodzielnie w taki sposob:
- ustawilem autko jakies 40 - 50 m od sciany
- lewe dalem na maksa w prawo
- prawe ustawilem tak, aby linie swiatla na scianie (pozioma i ukosna) sie zgraly
- no i wysokosc - to juz najlepiej z kolega/kolezanka i drugim samochodem
Od tamtej pory nic nie zmieniam, jestem bardzo zadowolony, a halogenow uzywam tylko we mgle. Zarowki zadna rewelacja: h7 Tungsram 55W za 15 zl. Grunt zeby klosz byl czysty.
_________________________________________________________________________________

Ja również mam problem ze światłami: wczoraj wieczorem jechałem sobie moją P11.144 nieoświetloną ulicą a równoległym pasem jechała Almerka sprzed liftu. Kiedy zobaczyłem, jak świecą jej światła, to pomyślałem, że zapomniałem włączyć swoje! Ale oczywiście miałem je włączone.. Wysokość mam ustawioną dobrze, żarówki były kupowane w ASO (choć to akurat chyba nie ma znaczenia).
A jeszcze mam podejrzenie, że po dzwonie poprzedni właściciel włożył lampy od anglika, bo oświetlają lewe pobocze zamiast prawego.. Czy ktoś miał podobny problem?
_________________________________________________________________________________

Słuchajcie - to jakie mają być te żarówki? H1 czy H7? W książce jest napisane, żeby nie zakładać innych niż H1
_________________________________________________________________________________

mijania są H7, drogowe (długie) H1, postojówki W5W.
_________________________________________________________________________________

Panowie - przypominam, że niektóre żarówki H7 występują podobnie jak ksenony w dwóch odmianach - H7R i H7S w zależności od typu reflektora (R - refleksyjne, S - soczewkowe). P11/144 ma reflektory soczewkowe a P11 i P12 refleksyjne.
Philips Night Guide 3in1 jest właśnie w takich specyfikacjach.
_________________________________________________________________________________

TAK JEST!
jak się wsadzi R-kę do p11.144 to nastaje ciemność (i nie ma co sie temu dziwić).
Ciekawe, ile osób zwraca na to uwagę
_________________________________________________________________________________

A jak się ma zwykłe H7 bez oznaczeń, to oznacza, że raczej są do rfleksyjnych i nie nadają się do soczewek?
_________________________________________________________________________________

niestety musisz to sprawdzic "organoleptycznie" (podejrzewam, że bez oznaczeń to będą R-ki).
jak łatwo się domyśleć, refleksyjne mają "zamalowane" czoło żarówki, soczewkowe są całkowicie przezroczyste.
_________________________________________________________________________________

Ja zawsze po wymianie żarówek jadę na diagnostykę i w miarę dokładnie (a pole tolerancji naprawdę jest duże na tych ustrojstwach) staram się razem z diagnostą ustawić lampki. Po takim zabiegu czekam do wieczora i patrzę na efekty. Przeważnie świeci kiepsko, głównie z powodu krzyżującego się promienia światła jakieś 10-15m przed samochodem. Snop światła jest nierównomierny z jaśniejszymi i ciemnymi plamami, a pobocze nieoświetlone prawie wcale. Jak jest trochę mgiełki to dokładnie widać jak układa sie snop światła z każdego reflektora.
Następny etap, to korekcja ustawienia na ścianie (drzwiach od garażu):

1. Auto ustawiam 2-3 metry od ściany

2. Włączam światła i przyklejam na drzwi taśmę o szerokości 1 cm na górnych krawędziach najjaśniejszych linii.

3. Linie te pozwalają na kontrolę korekcji położenia strumienia świetlnego. W związku z tym wiedząc na podstawie poprzednich obserwacji jak układała się struga światła z wyczuciem (rzecz nabyta) ją koryguję względem naklejonych linii. Najczęściej jest to właśnie przestawienie lewego delikatnie w lewo, prawego prawie na maksa w prawo i do góry. Przypominam, że przemieszczenie poziome nie jest czysto poziomym tylko po kołysce i ma bardzo małe przełożenie (wymaga dużej ilości obrotów - najlepiej użyć wkrętarki).

4. Po tym zabiegu robię rundkę i doznaję szoku jak pięknie świeci Primera i jaki równiutki jest snop świetlny (jak z reklamówki żarówek). Jeżeli jednak moje wyczucie mnie zawiodło powracam do pkt 3.

5. Jeżeli pkt 4 daje wynik satysfakcjonujący, ustawiam autko na ulicy przed domem (długa ponad 200 m prosta), włączam światełka mijania i oddalam się od Primerki. Patrzę czy nie oślepiają i czy świecą równo oba reflektory w odległości 50 m 100 m i 150 m. WAŻNE - czynność tę należy wykonać pochylając się do wysokości na jakiej znajduje sie głowa kierowcy podczas jazdy 120 cm - 150 cm

6. Dla ciekawości jadę na diagnostykę i ponownie kontroluję stan ustawienia świateł - rezultat - oczywiście w polu tolerancji

7. Jeżdżę zadowolony i uważam, że Primera ma bdb światła
_________________________________________________________________________________

Pogrzebałem trochę w sieci i zadzwoniłem do kolegi co pracuje w sklepie z częściami samochodowymi i pytałem go o żarówki do soczewek i czy jest jakiś podział na R i S - powiedział, że jest ale tylko w przypadku żarówek do ksenonów.
A w sieci znalazłem na forum mazdy takie cuś, cytuję:
Nie ma podziału na żarówki do reflektorów soczewkowych i refleksyjnych. Z tego co mi wiadomo, Philips niejako "sztucznie" wprowadził taki podział w przypadku swoich żarówek NightGuide. Jest to spowodowane tym, że żarówki te świecą trzema kolorami - każdy w inna stronę. Soczewka ma to do siebie, że odwraca strumień świetlny, więc kolory te świeciłyby w odwrotnej kolejności niż w reflektorze refleksyjnym. Dlatego produkowane są dwa typy tych żarówek.
Jeśli chodzi o palniki ksenonowe - owszem, jest taki podział.

_________________________________________________________________________________

źródło: NKP

chester
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2009-12-11, 11:34
Lokalizacja: Kartuzy

[P11/WP11] Słabe światła mijania

Post autor: chester » 2009-12-11, 11:46

Witam,

Mam u siebie też problem ze słabymi światłami, ogólnie kilka problemów :/

1 z prawej strony ten drucik/sprężynka, która ma dociskać żarówkę jest juz tak giętka że praktycznie w ogóle żarówki nie trzyma, czy można taką nową gdzieś kupić ?

2 W nocy muszę jeździć na długich światłach bo na krótkich nic nie widzę, jeżdżąc na długich mało kogo to oślepia, czyli źle ustawione światła ?

3 w prawym reflektorze jest luźne lustro, jest jakiś sposób żeby rozebrać ten reflektor i to naprawić ?

Jeszcze pytanie, mam P11 97r jakie żarówki do świateł mijania powinny być ? zawsze kupowałem H1

Sory że tak chaotycznie to opisałem ale będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2009-12-11, 12:12 przez chester, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: jarkk » 2009-12-11, 12:14

Masz P11, więc umieściłem to jako nowy temat.

Ad.1 Poszukaj na szrocie.
Ad.2 Wg mnie masz źle ustawione, w jakimś wątku był opis (chyba w tym w którym wcześniej założyłeś temat)

Tak - w P11 są H1
Producent okien i drzwi z pvc, alu: www.justa.pl

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2009-12-11, 13:45

sprawdź czy masz oryginalne lampy valeo jak masz depo lub tyc to te badziewie tak świeci

kup dobre żarówki np osram night breaker poprawią się troszkę światła i pojedź na stacje diagnostyczną to ci ustawią światła za 10zł
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
BULI
aktywny forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: 2009-12-07, 10:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: BULI » 2009-12-11, 13:46

Ja mam w swojej zamontowane HID'y - tańsza alternatywa fabrycznych ksenonów.
Wiele dealerów samochodowych w swojej ofercie posiada takowe urządzenia.
W samochodach wyprodukowanych w i powyżej 2006 roku światła ksenonowe muszą mieć system autopoziomowania i czyszczenia reflektorów.
Ważne, żeby dobrze ustawić światła, korzystać z elektrycznego poziomowania (ręczne ustawianie wysokości świecenia) i utrzymywać je w czystości.
Miałem Philipsy Blue-Vision - fajne, bielsze światło niż w normalnych żarówkach - dużą wadą była cena (drogie) i szybkość wypalania się.
BULI
Reklamacji na zamknięte tematy nie uwzględniam :)
Obrazek

chester
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2009-12-11, 11:34
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: chester » 2009-12-11, 13:49

właśnie sprawdziłem i jest jedna valeo a druga depo :/

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2009-12-14, 09:08

Jak masz kasę to wymień obydwa na nowe Valeo. Ja tak zrobiłem i jestem mega zadowolony. Światła są świetne, w nocy mogę szpilki zbierać :) Tak więc polecam.

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2009-12-14, 19:18

GrzegorzPPP a ile płaciłeś za lampy Valeo??
Ja rok temu za swoje Depo zapłaciłem 430 zł i jest problem bo przestała działać mi regulacja wysokości. :-?
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

chester
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2009-12-11, 11:34
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: chester » 2009-12-14, 19:28

Wieshaq pisze:GrzegorzPPP a ile płaciłeś za lampy Valeo??
Ja rok temu za swoje Depo zapłaciłem 430 zł i jest problem bo przestała działać mi regulacja wysokości. :-?
u mnie chcą za Valeo 320 zł szt, opłaca się ?

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2009-12-15, 08:02

Ja płaciłem coś w granicach 300-350.

Czy się opłaca :?: Jeśli chcesz widzieć w nocy to zdecydowanie :-)

hyzios
fanatyk nissana
Posty: 336
Rejestracja: 2009-12-30, 20:09
Lokalizacja: W-wa

Post autor: hyzios » 2010-01-04, 19:58

A do P11.144 2000r. istnieją jakieś inne rodzaje oprócz fabrycznych?
Szukałem już na różnych stronach i nic nie mogę znależć :?
Gdydy się coś komuś trafiło byłbym wdzięczny za info :-)

Awatar użytkownika
waichwaich
fanatyk nissana
Posty: 308
Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK

Post autor: waichwaich » 2010-01-04, 21:06

Co do żarówek to ja polecam Philips Blue Vision tanie nie są ale na pewno warte swojej ceny dają bardzo jasne światło które jest znacznie wydajniejsze od tego ze zwyklych zarówek co za tym idzie lepsza widoczność :) co do trwałości to mam od ponad roku a nawet dłużej nie pamiętam już dokładnie ale długo i nie było żadnych problemów :) ale skoro masz juz padniete reflektory to pomyśl raczej nad zakupem nowych a potem ewentualnie jesli nowe nie spełnia oczekiwań kup te żarówki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2010-04-15, 11:05

To ja mam takie nietypowe pytanko, jak podnieść samemu lekko światła ?? samemu podregulować. Do regulacji jest jedna śruba, taki długi sześciokąt plastykowy z blokadką z tyłu reflektorów, ale jak tym kręcę nie ma prawie różnicy. Jest jeszcze jakieś pokrętło ?? Jak przestawiam światła elektrycznie obniżając , różnica jest duża !!
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

Awatar użytkownika
BULI
aktywny forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: 2009-12-07, 10:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: BULI » 2010-04-15, 12:11

odmi, podjedź na stację obsługi gdzie robisz przeglądy i za darmo Ci ustawią.
Są śrubki na górze lamp i nimi ustawiasz lampę. Silniczek od ust. wys. świateł daj na "0"
i opróżnij bagażnik jak masz w nim ciężkie rzeczy.
BULI
Reklamacji na zamknięte tematy nie uwzględniam :)
Obrazek

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-04-15, 12:12

W P11 jest jest jeszcze regulacja(góra dół ) na silniczku reflektorów .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2010-04-15, 21:45

BULI pisze:podjedź na stację obsługi gdzie robisz przeglądy i za darmo Ci ustawią.
No właśnie mi na przeglądzie miesiąc temu ustawili, to znaczy obniżyli i teraz tak jakieś 20 metrów przed samochodem na asfalcie robi się czarno, jakby nagle ktoś odciął nożem, a jak jadę jakieś 10 metrów za poprzedzającym mnie autem, to świece mu pod zderzak, jak wjadę w dziurę to ewentualnie jak podbije to na zderzak :(
nice-wawa pisze:W P11 jest jest jeszcze regulacja(góra dół ) na silniczku reflektorów .
właśnie mi chodzi o minimalne podniesienie do góry, jutro to sprawdzę i pokombinuje, może też tak mam :-/
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2010-04-15, 22:02

odmi pisze:
BULI pisze:podjedź na stację obsługi gdzie robisz przeglądy i za darmo Ci ustawią.
No właśnie mi na przeglądzie miesiąc temu ustawili, to znaczy obniżyli i teraz tak jakieś 20 metrów przed samochodem na asfalcie robi się czarno, jakby nagle ktoś odciął nożem, a jak jadę jakieś 10 metrów za poprzedzającym mnie autem, to świece mu pod zderzak, jak wjadę w dziurę to ewentualnie jak podbije to na zderzak :(
nice-wawa pisze:W P11 jest jest jeszcze regulacja(góra dół ) na silniczku reflektorów .
właśnie mi chodzi o minimalne podniesienie do góry, jutro to sprawdzę i pokombinuje, może też tak mam :-/
ehhe masz xenony?? czy zwykłe??
bo może ustawiali Ci na wyłączonym zapłonie a wtedy swiatła nisko patrzą, ale poza tym jak zerkniesz na reflektor pod maską to zobaczysz przy silniczku biały sześciokąt tym właśnie się ustawia światła
montaż, strojenie LPG, AFR :D
kontakt przez NKP

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2010-04-16, 09:30

Niestety zwykłe, w drodze do pracy rozkminie, a wracam po ciemku przez las to sobie zerknę i poprawie ;)
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-04-16, 19:17

W P11 wysokość świecenia ustawia się tym sześciokątem przy silniczku. Ten drugi sześciokąt powoduje przestawianie świecenia w lewo - prawo. Ale P11-144 chyba mają soczewki ale i tak zasada ustawiania myślę jest taka sama. W ostateczności możesz kręcić wszystkim co tam znajdziesz i patrzeć co się będzie działo :evil:

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 815
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: 3 City

Post autor: hochoł » 2010-04-16, 19:18

Nie wiem co tam namieszali tobie ze światłami ale u mnie jak mam ustawione na 0 to przed autkiem wcale nie mam ciemno a jak jadę w odległości tak jak ty ok 10m to nigdy nie świecę kierowcy do kabiny tylko zawsze tak pomiędzy szybą a zderzakiem.Zresztą światła w naszych autka jak świecą na poprzedzające autko to tworzą taką fają kreskę od góry i widać wtedy czy ma się obydwa światła ustawione na tej samej wysokości.a może jak byłeś na ustawieniu świateł to miałeś coś ciężkiego w bagażniku :?:
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2010-04-16, 21:53

Poprawione :D już lepiej, ale muszę się jeszcze przejechać, bo robiłem teraz . hochoł, jak ja jechałem 10m za samochodem, to światła mi świeciły pod jego zderzak, a ewentualnie zachodziły lekko na zderzak, a jakieś 15 może 20 metrów przed autem, robiła się ciemność, tak jakby ktoś obciął światło nożem w kształcie leżącej litery V. Od lewej strony było prosto, prostopadle do samochodu, a gdzieś półtora metra od pobocza z prawej strony zaczynało oświetlać dalej. Podniosłem światła na silniczku do góry i ustawiałem na samochodzie który był przede mną na parkingu, zamiast pod zderzak ustawiłem żeby świeciły na skraj zderzaka i klapy bagażnika. Teraz sprawdzę jak będę jechał po ciemku co i jak.

[ Dodano: 2010-05-18, 15:55 ]
Wymieniłem żarówki w światłach mijania bo się wczoraj spaliła z lewej strony, miałem zamontowane tanie THUNGSRAM-y +50% i wytrzymały ponad 15 miesięcy !!
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

bravomen
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2011-01-17, 12:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bravomen » 2011-01-17, 13:01

Ja już cuda z żarówkami próbowałem i lipa :( Żarówki + 50% dają kiepski efekt, normalne żarówki dają efekt jak bym sobie latarką za 5 zł przyświecał. dramat normalnie :(
Pozostaje mi chyba jedynie regeneracja reflektorów. W łodzi póki co znalazłem za 150 zł za jedną lampę ale chyba się opłaci. Koleś twierdzi, że nanoszą nową powłokę na odbłyśnik a soczewkę czyszczą i ma być światło jak w nowym i dają gwarancję. spotkaliście się z czymś takim w Warszawie?

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 815
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: 3 City

Post autor: hochoł » 2011-01-18, 07:03

Czy w Warszawie jest taka firma to nie wiem ale jak ktoś będzie szukał w Gdańsku to służę informacją gdzie oni się mieszczą :-)
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2011-01-18, 10:10

Co do tej regeneracji jest sporo cwaniaków co to czyszczą odbłyśniki pronto do gładkich powierzchni i wmawiają że nałożyli nową warstwę,
Z tego co się orientuję to aby wyczyścić lampy należy rozkleić klosz. Nie wiem jak to ma się u nas ale znane mi metody to
1 podgrzewanie opalarką- zbyt ryzykowne
2 nagrzanie lampy w piekarniku-jeszcze bardziej ryzykowne
3 grzanie suszarką-mniej ryzykowne
4 włożenie lampy w gorącą wodę i polewanie wrzątkiem-najbardziej rozsądne

Odbłyśnik jeśli jest nie wypalony czyścimy PRONTO do kurzu-efekt idealny
Soczewki po rozmontowaniu czyścimy izopropanolem (specjalny spirytus do czyszczenia optyki), a nawet przecieramy miękką flanelą

Czym to potem skleić nie wiem, ale zapewne najlepiej sylikonem akwariowym
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

bravomen
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2011-01-17, 12:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bravomen » 2011-01-18, 22:19

Znalazłem firmę w Otwocku koleś reklamuje się głównie reflektorami z avnsisa. Jak uda mi się wyjąć samemu to wyślę do łodzi, dość dobrze się reklamują i mają sporo poleceń i pochwał w necie. Zamim zdemontuję to cyknę fotki światła sprzed i po operacji i podzielę się wrażeniami. Z tego co wyczytałem w Warszawie jest jeden zakład który nanosi nową powłokę na odbłyśnik i koszt to 50 zł sztuka. Tak dla kogoś, kto chce się pobawić w rozklejanie i sklejanie lampy. Macie może wiedzę n/t demontażu? gdzie można na minę się wsadzić i połamać mocowania?

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: klonek » 2011-01-31, 14:29

swiatla mijania w mojej primerce na przyrzad w stacji kontroli swieca idealnie gorzej jest z drogowymi tzn od kierowcy swieci dobrze ladnie oswietla droge, a od pasazera swieci troche w gore i juz dobrze nie oswietla drogi podjezdzajac do garazu w odleglosci ok 2m roznica w wysokosci swiatla rzucanego na bramie jest ok 5 cm.
na stacji mowia ze nie da sie z tym nic zrobic ja uwazam jednak inaczej ze gdzies jest problem :-D jest jakas regulacja do swiatel drogowych? bo krecac ta srubeczka na silniczku swiatla w soczewce ida gora dol moze jest gdzies pokretelko zeby ruszyc swiatla drogowe ...
Obrazek

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2011-01-31, 17:13

może zamień żarówki od długich na miejsca, u mojego brata też światła świeciły gdzie chciały, a po zamianie żarówek na miejsca poprawiło się.

bravomen
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2011-01-17, 12:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bravomen » 2011-08-16, 07:58

Witam.
Odkopię deko temat :)
Jak już jakiś czas temu pisałem o regeneracji reflektorów...
Właśnie we wtorek oddałem lampy do regeneracji w otwocku. Odebrałem w piątek.
Wrażenia:
TERAZ WIEM CO TO SĄ ŚWIATŁA

1) na nowo napylone odbłyśniki
2) wyczyszczone soczewki specjalnym preparatem do optyki
3) wyczyszczone klosze
4) wyczyszczony odblask główny

efekt:
światła jak nowe, widać wszystko w nocy. Mam wsadzone zwykłe żarówki tungsram i naprawdę jest rewelacja! Szczerze spodziewałem się przyzwoitego światła po operacji, ale nie spodziewałem się aż takiej różnicy. Dla zainteresowanych mogę wrzucić fotkę świecących świateł. Diagnosta ustawiający światła na pytanie moje, czy światła dobrze świecą stwierdził, ze są zrobione profesjonalnie, idealnie widać granice światła i cienia i świecą mocno jak nowe :)

W podsumowaniu...
Koszt operacji na 2 lampach to 350 zł.
To taniej niż zamienniki i taniej niż kupić dwie porządne używki EU. I mam pewność, ze poświecą długo (gwarancja) a nie jak w przypadku używki (loteria).
Efekt wizualny samego reflektora nie powala na kolana (widać wyraźnie, że było rozklejane i klejone) ale tu chodzi mi o efekt na drodze a nie pod maską.

Teraz jak na spokojnie kalkuluję koszty żarówek dających więcej światła aby poprawić wcześniejszy stan (i tak niewiele pomogło), to na żarówki wydałem przeszło 150 zł (mocniejsze szybko się przepalają). Czyli tyle co prawie regeneracja jednej lampy.
Jeśli Wy też macie problem kiepskich świateł mijania to nie bawcie się w żarówki, nie ma sensu tracić na to kasy tylko od razu regeneracja.

Z tego co się zorientowałem to dobre zakłady:
Łódź (150-200 zł /lampa)
Zabrze (160 zł/ lampa)
Tczew (50-200 zł/ lampa)
Otwock (150-200 zł/ lampa)

Ja zdecydowałem się na Otwock bo mieszkam w Warszawie a światła dobre były mi potrzebne "na biegu" i w otwocku koleś przyjechał do mnie po lampy jak również po 3 dniach odstawił mi je do domu bez dodatkowych kosztów transportu (można się z nimi tak dogadać bo często jeżdżą po Warszawie)

Dla zainteresowanych kontakt do mnie 607-643-075 bądź na maila, bądź "google". Nie chcę być posądzony o reklamę :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-10-08, 10:32

Tak wygląda zasięg światła na HID-ach w P11.144

Obrazek

Kolosalna róznica względem zwykłych żarówek

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-10-08, 13:33

Bombel. Bardzo ladnie swieca te mijania . Tylko jesli hidy to przetwornice to musisz wozic ze soba zwylke zarowki H7 w razie kontroli jak Cie zlapie jakis kumaty policjant. tez mam ten sam problem u siebie z p11.144 z tymi swiatlami i jestem po rozmowie z diagnosta na temat tych przetwornic.
Ja juz mialem innego pomysla zeby w miejsce dlugich swiatel po przerobieniu zalozyc zarowki H4 ( beda wtedy dlugie i krotkie na jednej zarowce ). napewno bylyby lepsze swiatla a w miejsce gdzie sa teraz mijania zrobic swiatla do jazdy dziennej. NO ale jais kutas musi zarobic na lampach bo do dziennej jazdy musi byc odpowiedni typ lampy (nie pamietam jaki ) . Stanelo na tym ze kupilem zarowki H7 +30% . Jak zaloze zobacze jak one beda siecic.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”