Strona 1 z 1

Brak prawego światła, zwarcie, przetopione kable

: 2018-12-20, 12:42
autor: dandy01
Witam. Sytuacja wygląda następująco... Nissan Primera p11. 4 dni temu zgasła prawa lampa, powodem tego był przepalony bezpiecznik 15A po wymianie światło wróciło. Wczoraj po krótkiej jeździe na światłach długich (wszystko było wporządku) po zgaszeniu silnika i po ponownym uruchomieniu doszło do awarii. Deska rozdzielcza przestała świecic zegary itp. prawe światło zgasło. wymieniony bezpiecznik jakims cudem wytrzymał i kable przy lampie stopiły się bezpiecznik 15A tez był stopiony i przepalony.
za brak oświetlenia deki odpowiedzialny był bezpiecznik 10A po jego wymianie wszystko wróciło do normy.
na fioletowym kablu od światła po sprawdzeniu miernikiem jest zwarcie(wykazuje obwód zamkniety z masa) rozplatałem wiązke usunąłem przepalone kable aż pod lewą strone samochodu ale problem jest dalej ten sam sprawa jest jeszcze dziwniejsza gdyż po odpięciu kostki od lewego światła zwarcie znika.... :?
nie wiem gdzie szukać dalej, co jest powodem awarii. może ktoś pomoże? może jakieś schematy jak te kable tam są poprowadzone?
nawet za najmniejszą pomoc będe wdzięczny :)

Re: Brak prawego światła, zwarcie, przetopione kable

: 2018-12-22, 21:23
autor: dandy01
juz zrobione dzieki za pomoc...

Re: Brak prawego światła, zwarcie, przetopione kable

: 2018-12-23, 19:40
autor: polo32
Na krótki czas - problem w niedługim czasie powróci (tym bardziej, że masz już popalone przewody). Powodem jest bezpośrednie zasilanie żarówek z manetki przełącznika (i to przewodami o małym przekroju). Zainstaluj przekaźniki (chyba że masz xenon), zamień przepalone kostki żarówek na ceramiczne i zapomnisz o problemie. Przepalony bezpiecznik świadczy, że w układzie płynie zbyt duży prąd (zwarcie na odbiorniku, przewodach) lub słabe połączenie (np. z masą), a jego wymiana nie likwiduje przyczyny.