Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] P11 awaria świateł tylnych mijania

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

woland357
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2017-10-27, 20:55
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

[P11/WP11] P11 awaria świateł tylnych mijania

Post autor: woland357 » 2017-10-27, 21:02

Mam P11 2.0 131km z 97r przed liftem. Nie wiem czy to przypadek ale światła mijania padły po podłączaniu przyczepki w której gniazdo zasilania świateł mogło być uszkodzone.przednie światła są ok. Tylko tylne mijania nie działają.bezpieczniki przy akumulatorze są w porządku.sprawdzalem gniazdo bezpieczników miernikiem i napięcia nie ma tylko na bezpiecznikach rrdev. Wnioskuję zatem że to tylne światła mijania. Dodam że od kiedy kupiłem nie działają mi halogeny pomimo że bezpieczniki i żarówki są ok. Pierwszy bieg wycieraczki chodzi jak chce czasem pióra wykonają pełny cykl czasem zatrzymują się gdzieś w połowie za każdym razem inaczej. Priorytetem są oczywiście te tylne światła.jedyne co mi przychodzi do głowy to przełącznik zespolony. Też tak myślicie? Wymontowanie go już nawet. I szukam drugiego na allegro.wygladaja tak samo.tylko numery seryjne się trochę różnią.teraz pytanie czy każdy będzie pasował czy może jednak nie?

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2017-10-28, 09:55

Kolego.
Wycieraczki to najprawdopodobniej kwestia wyczyszczenia silnika. Prędzej czy później stanie. Wyciągnij i zobacz co jest grane.
Co do świateł to myślę że to raczej nie przekaźnik.
Światła postojowe przód i tył oraz podświetlenie tablicy zegarów oraz pokręteł i zapalniczki są na jednym bezpieczniki pod maską. Więc ja bym szukał gdzieś brakuje masy bądź jakiś przewód się upalił.
Jeśli masz miernik to sprawdź gniazda żarówek czy dochodzi prąd. Jeśli nie to idziesz po wiązce i szukasz może gdzieś kabel po podłączeniu przyczepki zaczął się grzać i gdzieś się przepalil.
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

woland357
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2017-10-27, 20:55
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Post autor: woland357 » 2017-10-28, 13:39

Pisałem przecież że na bezpiecznikach rrdev nie ma prądu.jak na bezpieczniku nie ma prądu to jak może być na gnieździe żarówki

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2017-10-28, 14:34

Jesli prąd dochodzi do przełącznika a już nie wychodzi to przełącznik padł. Jesli nie dochodzi to nie ma sensu wymiany przełącznika bp to nic nie da. Proste.
Musisz sprawdzić kawałek po kawałku wiązkę aż znajdziesz prąd.
Tak nawiasem mówiąc nie ma czegoś takiego jak tylne swiatla mijania.

woland357
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2017-10-27, 20:55
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Post autor: woland357 » 2017-10-28, 17:40

No to nie wiem. Normalne tylne światła które świecą razem z mijania. Nie wiem jak się fachowo nazywają. Nie bardzo wiem jak mam się za to zabrać. A istnieje możliwosc sprawdzić napięcie na tych wtyczkach które wpina się do przełącznika?

[ Dodano: 2017-10-28, 19:08 ]
Jednak chyba zaryzykuję z tym przełącznikiem. Powiedzcie tylko czy każdy od primery pasuje. Bo na allegro wyglądają tak samo tylko różnią się nieznacznie numerem seryjnym

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2017-10-28, 22:05

To są pozycyjne czy tam postojowe światła, one nie zapalają się z mijania tylko z pozycyjnymi z przodu. Przekręcasz raz włącznik świateł i zaświecają się pozycyjne z przodu i tyłu i podświetlenie tablicy, przekręcasz drugi raz i zapalają się światła mijania (przednie).
Jeśli chodzi o sam przełącznik to są wersje z włącznikiem przednich i tylnego światła przeciwmgłowego albo tylko tylnego.
Oczywiście, że się da sprawdzić napięcie na wtyczkach ale nie wiem który pin w której wtyczce za co odpowiada.
Rozumiem, że przednie postojowe, podświetlanie zegarów i te rzeczy o których wspominał Puchacz też się nie świecą?

woland357
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2017-10-27, 20:55
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Post autor: woland357 » 2017-10-29, 12:40

Dziękuję za wyjaśnienie kwestii kiedy włączają się światła pozycyjne a kiedy mijania.nawet nie wiedziałem że te z tyłu to pozycyjne. Faktycznie sprawdziłem że postojowe z przodu mi się nie świecą. Zegary podobnie tylko myślałem że druga żarówka mi się przepaliła. Okazało się że sprawdzałem nie ten bezpiecznik.winowajca był przepalony bezpiecznik TAIL. Wymieniłem i światła oraz podswietlenie wróciły.
Mam jeszcze problem prawdopodobnie z alternatorem. Bo kolega mi sprawdzał napięcie to było trochę za wysokie. Dodam jeszcze akumulator mam gołym okiem za mały. Bo jest chyba 42ah. A powinien być około 60ah. Problem jest taki że delikatnie migają mi kontrolki na desce i chyba nawet trochę światła.nie wiem czy to wina za małego akumulatora czy zużytego alternatora który delikatnie przeładowuje
Czy mam odnośnie tego założyć osobny temat?

Awatar użytkownika
Niedział
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2013-03-01, 07:06
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Niedział » 2017-10-29, 14:30

Po prostu kończy Ci się alternator. Sprawdź ładowanie na wolnych obrotach

woland357
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2017-10-27, 20:55
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Post autor: woland357 » 2017-10-29, 15:56

Jak będę u kolegi który ma miernik to sprawdzę. A co z tymi halogenami z przodu? Z tyłu światła przeciwmgielne działają

[ Dodano: 2017-10-29, 16:22 ]
Na wolnych obrotach napięcie waha się od 13,5 do 16

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2017-10-29, 16:35

Dla SR20 w P11 jest alternator 80A. Producent zaleca do współpracy z tym alternatorem akumulator 55Ah o prądzie rozruchu 510 A. Napięcie ładowania alternatora to 14,1-14,7 V.
Wyższe napięcie ładowania wskazuje, że problem jest z regulatorem napięcia alternatora. Oddaj jak najszybciej altek do regeneracji bo uszkodzi Ci akumulator.
Domyślam się, że chodzi Ci o przednie p/mgielne. Musisz z powrotem wrócić do tej samej manetki od świateł, bezpiecznika i przekaźnika (FOG lub FF FOG) :)
LPG Lovato Smart

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”