Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Primera P11 144 2001r SR20 brak iskry pompa paliwa nie dział

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Primera P11 144 2001r SR20 brak iskry pompa paliwa nie dział

Post autor: Piotrek_10243 » 2017-03-04, 17:21

Witam

Mojemu tacie zachciało się podłączać ledy do swojego auta i przy okazji je popsuł....
Z tego co już sprawdziłem bezpieczniki pod kierownicą i koło aparatu zapłonowego są sprawne.
Problem polega na tym że nie ma ani iskry ani pompa się nie uruchamia. Po przekręceniu kluczyka na zapłon kontrolka immo się świeci (chyba tak było)

Ruszane były dwa brązowe przekaźniki w skrzynce po stronie rozrządu (tam miały być podpięte ledy) i tylko te jak będę miał chwilę to wrzucę zdjęcie.

Przekaźniki te niby działają tzn. pstrykają przy przekręcaniu kluczyka ale nie mam takich na podmianę. Obawiam się że coś z immo lub komp się upalił.

Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem?
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2017-03-04, 18:49

Sprawdz te duże bezpieczniki obok akumulatora.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2017-03-04, 22:11

Piotrek_10243 - oprócz sprawdzenia wszystkich bezpieczników, zwróć szczególną uwagę na bezpiecznik 10A (nr 37 w skrzynce pod maską) - zabezpiecza on ECU (objawy wg mnie wskazują na brak zasilania sterownika - miałem podobne objawy). Te dwa skrajne przekaźniki jasnobrązowe (z których brane było zasilanie do led o których wspominasz), są takie same - zamień je miejscami - skrajny jest od zasilania akcesoryjnego (masz sygnał ?), drugi jest od zasilania ECU (poprzez wspomniany bezp. 10A (nr 37).
Duże prawdopodobieństwo uszkodzenia styków roboczych - zamiana oczywiście przy wyłączonym zapłonie. Wcześniej sprawdź ich cewki (piny 1-2), oraz czy nie są upalone styki w gnieździe przekaźnika.

Przekaźnik poprzez pin nr 5 (opis pinów na jego obudowie) - przewód kolor czerwony, podaje równolegle +12V na ECU oraz na przepływkę (na pin nr 2, przewód czerwony - tam też można łatwiej sprawdzić czy masz napięcie z przekaźnika).
LPG Lovato Smart

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Piotrek_10243 » 2017-03-05, 09:08

nice-wawa, bezpieczniki sprawdzone nie znalazłem żadnego spalonego
polo32, przekaźniki jasno brązowe zamieniałem miejscami ale bez efektu, bezpiecznik nr37 sprawny
W gniazdach przekaźnika jest napięcie.

Zastanawia mnie cały czas kwestia immo, zauważyłem że po przekręceniu kluczyka na zapłon po chwili kontrolka od immo się zapala i nie wiem czy to normalne w tym modelu. Dodam że sprawdzałem kluczyk zapasowy ale też nie działa.
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2017-03-05, 11:54

Jak świeci się kontrolka immo (powinna migać) - to masz problem z immo lub padł ECU (zwarcie przy podłączaniu led). Sprawdź antenkę przy stacyjce (jeśli to tylko immo).
Ostatnio zmieniony 2017-03-05, 12:01 przez polo32, łącznie zmieniany 1 raz.
LPG Lovato Smart

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Piotrek_10243 » 2017-03-05, 11:59

immo miga gdy wyjmę kluczyk ze stacyjki ale to jest normalne. Teraz byłem własnie zaprogramować ponownie kluczyki według opisu viewtopic.php?t=228 i też poszło bez problemu.

Rozebrałem też ecu żeby sprawdzić czy czasem go nie zalało ale też jest suchutki i brak oznak spalenia/przegrzania

[ Dodano: 2017-03-05, 12:00 ]
polo32, immo świeci po chwili od przekręcenia stacyjki na zapłon ale nie wiem czy to normalne?
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2017-03-05, 12:21

Kontrolka immo nie powinna świecić stale ciągłym światłem - rozkręć plastiki wokół kierownicy, rozepnij złącze przy Simensie (wcześniej odłącz aku), przeczyść piny, sprawdź pętlę (antenka) wokół stacyjki.
LPG Lovato Smart

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Piotrek_10243 » 2017-03-05, 12:30

Przejrzałem kompa dokładnie i znalazłem takie coś:
Obrazek

Nie jestem elektronikiem ale ten chyba tranzystor nie wygląda dobrze

[ Dodano: 2017-03-05, 12:32 ]
polo32, immo będę sprawdzał jeszcze tylko ten komp mnie zastanawia
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2017-03-05, 12:54

Na Twoim miejscu nic tam bym nie grzebał - możesz sobie sprawić więcej kłopotu. Złóż ECU, uważając przy podpinaniu złącza, żebyś nie powyginał nóżek.
Nie do końca jestem przekonany, czy dokładnie sprawdziłeś zasilanie ECU - czy wychodzi po przekaźniku.
Spróbuj wymigać zworką kody błędów.
LPG Lovato Smart

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Piotrek_10243 » 2017-03-05, 13:13

polo32, ok jeszcze raz sprawdzę przekaźniki a jak mogę sprawdzić antenkę?
W p10 jak odłączyłem antenkę do check migał jak szalony a tu po odłączeniu pętli kontrolka od immo już się nie świeci na zapłonie.

Styki są bez nalotu jeszcze oryginalnie zabezpieczone.

[ Dodano: 2017-03-05, 13:55 ]
polo32, dzięki za cierpliwość, powróciłem do kwestii przekaźników poniżej zdjęcie:
Obrazek

kolorem czerwonym zaznaczyłem piny na których jest stałe napięcie 12v jak się okazało po podaniu masy na pin zaznaczony na żółto auto odpala.

pozostaje więc kwestia dlaczego i co załącza masę na tym przekaźniku?

Wyjaśnia to też dlaczego zamiana przekaźników nie daje rezultatu
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2017-03-05, 18:03

No to jesteśmy w domu :] - brakowało zasilania sterownika (obwód zasilania cewki przekaźnika nie był zamknięty).
Sprawdź masy od przekaźników (są dwie) zdublowane/zrównoleglone, bezpośrednio przykręcone z tyłu do kolektora ssącego w dolnej jego części (w poziomie mniej więcej na środku). Bardzo kiepskie dojście - poznasz, mają po dwa/trzy przewody zakończone oczkiem pod śrubami M6 - odkręć każdą z nich, przeczyść i pokryj smarem grafitowym. Objawiłaby się choroba japońców - brak (zanik) masy. Niejako dodatkowo - do sprawdzenia i przeczyszczenia wszystkie masy łączące silnik z nadwoziem.
Gdyby to nie przyniosło rezultatu - sprawdź konektor od masy w podstawce przekaźnika, czy przewód nie upalił się (zwarcie) lub wypiął z zaczepu.
LPG Lovato Smart

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”