Strona 1 z 1

[P/WP11.144] Problem z elektryką - immo

: 2016-08-22, 14:58
autor: septeq
Witam mam problem w primerze p11.144 2000r już na wstępie powiem że posiada NATS i immo.
Problem zaczął się rano podczas jazdy do pracy zaczęło piszczeć jak przy przekręcaniu kluczyka po ok minucie załączyły się awaryjne i auto zgasło potem brak reakcji rozrusznik kręci ale pompa nie startuje.
Cały czas mrugają awaryjne.Kluczyk sprawny normalnie można nim zamknąć i otworzyć auto z pilota bateria sprawdzona co może być przyczyną ?
Zauważyłem też że dioda na podszybiu jest marwta.Raz zdarzyło się ze auto piszczało ale tylko tyle i nic więcej.
Bardzo proszę o pomoc gdyż jest to jedyny transport jaki mam aktualnie do pracy. :(

: 2016-08-22, 15:44
autor: ulisses
2gi kluczyk jest?

: 2016-08-22, 19:29
autor: septeq
jest ale brak reakcji na niego

: 2016-08-22, 19:56
autor: ulisses
Obstawiam padniętą antenkę immo, ale nie pasuje mi do tej wersji to, że auto samo zgasło. Może pompa paliwa padła (lub jej przekaźnik, bezpiecznik)? Po przekręceniu kluczyka słuchać jej pracę?

: 2016-08-23, 04:05
autor: septeq
Cisz tylko rozrusznik kreci i awaryjne migaja

: 2016-08-23, 21:47
autor: polo32
Miałem podobny przypadek, samochód zgasł w trakcie jazdy. Niepracująca pompa paliwa oraz brak iskry na świecy - rozrusznik kręcił, światła były itp. Kupiłem nawet aparat zapłonowy sądząc, że padł tranzystor mocy (podawał inne dane). Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki, przekaźniki, masy itd.
Kopałem się z tym kilka dni i w końcu doszedłem, że ECU nie miało zasilania.
Łatwo to sprawdzić :-D

: 2016-08-24, 14:27
autor: septeq
Proszę o podpowiedź

: 2016-08-24, 20:27
autor: polo32
Sprawdziłeś mam nadzieję wszystkie bezpieczniki? Zasilanie na ECU idzie przez bezp. 10A (nr 37 w skrzynce pod maską) i przekaźnik.
Na szybko można sprawdzić (bo duże prawdopodobieństwo uszkodzenia styków roboczych) - poprzez zamianę miejscami dwóch skrajnych przekaźników ( licząc od przodu bliżej błotnika) w skrzynce pod maską po stronie pasażera . Pierwszy - skrajny jest od wyposażenia akcesoryjnego, a drugi obok niego, daje m.in. zasilanie ECU - są identyczne, kolor jasnobrązowy. Zamiana przy wyłączonym zapłonie. Wcześniej sprawdź ich cewki (piny 1-2).

Przekaźnik poprzez pin nr 5 (opis pinów na jego obudowie) - przewód kolor czerwony, podaje równolegle +12V na ECU oraz na przepływkę (na pin nr 2, przewód czerwony - tam też można łatwiej sprawdzić czy masz napięcie z przekaźnika).
Ważne: skontroluj czy sterownik ma dobre masy - znajdują się pod maską silnika na środku ścianki czołowej kabiny lub z tyłu kolektora ssącego (marny dostęp). Są tam w dwóch miejscach blisko siebie i oba trzeba oczyścić (rozpoznasz - zbiega się kilka przewodów k. czarny i czarno/żółty w oczko pod śrubę).
Daj znać jakie efekty.
dot. SR20 oraz QG16/18 - w innych nie sprawdzałem :)

: 2016-08-26, 16:25
autor: septeq
Witam problem rozwiązany :D
Winny okazał się alarm (Predator) umieszczony na lewo od bezpieczników była pod niego podpięta pompa paliwa i to dość nieprofesjonalnie po wyciągnięciu ustrojstwa i spięciu pompy z orginalną wiązką auto zagadało :D

Dzięki wszystkim za pomoc :)