Strona 1 z 1
[P/WP11.144] Led w postojowych, oświetleniu tablicy, kierunk
: 2016-02-07, 16:51
autor: ajsik
Witam, mam 2 pytania, odnośnie W5W LED w postojowych i oświetleniu tablicy rejestracyjnej
oraz ledach, jeżeli jest taka możliwość, w światłach pozycyjnych, kierunkach i stop (wiem ze nowego auta z niego nie zrobię).
Czy ktoś z was stosował? Żarówki led z homologacją np Philipsa są dużo droższe niż te bez homologacji, wolałbym te z pozwoleniem na drogi publiczne (wiem, są droższe).
Prosze o opinie czy warto kupić, czy nie rażą innych użytkowników, czy w ogóle będą widoczne w seryjnych lampach.
: 2016-02-07, 17:28
autor: brylant13
Pozycyjne i tablica jak najbardziej, pamiętając żeby nie używać kolorów zabronionych, z przodu mogą być o barwie białej, z tyłu o czerwonej. Różne kolory na pozycyjnych z przodu mogą skutkować mandatem itp.
Co do żarówek do innych lamp kierunki, stop to według mnie nie ma to sensu, bo klosze są raczej prystosowane do zwykłych żarówek. Żeby dobrze wykorzystać ledy trzeba by takich lamp, a takowe nie wiem czy są dostępne do tego modelu. Widziałem jakiś test w tym temacie, że ledy w np. stopie świecą słabiej niż zwykła ale nie wiem jakie były tam użyte. Pewnie te markowe spokojnie posłużą za zamiennik zwykłej żarówki ale nie wiem czy ma to sens bo efektu "jak w nowych furach" raczej nie uzyskasz
: 2016-02-07, 17:45
autor: ajsik
Dzięki za odpowiedź, info i nakreślenie jak to wygląda. To będzie moja pierwsza przygoda z led dlatego pytam

: 2016-02-07, 18:02
autor: brylant13
Może ktoś się w to bawił i się wypowie jeszcze
: 2016-02-07, 18:23
autor: ajsik
Spoko, na ta chwile pewne jest, że na led zmieniam postoje i oświetlenie rejestracji. Stop sobie podaruje jeżeli słabiej świecą, to najważniejsze światło tylne, nie ma co lipy robić. Ciekawi mnie jak reszta, czyli pozycje i kierunki są widoczne.
: 2016-02-07, 18:26
autor: majchrzok
co prawda nie w primerze ale taki efekt myśle, że jest całkiem spoko.
widac, ze tu zastosował gość kilka diód led do danego światła, więc przeróbka troche większa i bardziej czasochłonna.
[youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=49LfzeZ2zfw[/youtube]
: 2016-02-07, 18:27
autor: ajsik
brylant wezmę z homologacją, żeby przy kontrolach płaczu nie było, wystarczy że cofania mam od anglika, a zaprzyjazniona skp mnie za to nie ściga.
majchrzok dzięki za film!
[ Dodano: 2016-02-07, 18:32 ]
Obejrzałem, kozak

To są seryjne klosze?
: 2016-02-07, 18:41
autor: majchrzok
ajsik, lampa z zewnątrz wygląda na fabryczną.
Kiedyś trafiłem na poradnik w innym aucie jak coś takiego wykonać. z tego co pamiętam tam były ponawiercane otwory w oprawce lampy, w nie włożone diody wklejone na "gorący" klej i całość połączona w jedność.
jak niebyłoby problemu z rozklejeniem takiej lampy może lepszym rozwiązaniem byłoby wklejenie listwy led w jej środek? efekt podobny a mniej bawienia się z całością.
: 2016-02-07, 18:56
autor: ajsik
Listwa led świetny pomysł, tylko czy dostanę listwe z homologacją, musze poszukać w necie. Taka listwa załatwiła by sprawę z tyłu, było by jak na filmiku.
: 2016-02-07, 19:10
autor: majchrzok
ajsik, homologacja na listwe nic tu nie da, bo dana lampa jest homologowana pod dany rodzaj żarówki. tak więc wklejenie takiej listwy nawet z homologacją w środek na niewiele się zda...
to tak jak jakaś przednia lampa w jakimś aucie jest homologowana na żarówkę H7. zdarza się, że ludzie przerabiają je na Xenony. Jest to wtedy nie zgodne z prawem, bo homologacja lampy była na żarówkę H7, a nie na żarnik Xenonowy.
jest ryzyko, jest zabawa. niestety aby wszystko było zgodnie z prawem nie powinno się zmieniać żarówek na żadne inne aniżeli te które przewidział producent auta.
: 2016-02-07, 19:22
autor: ajsik
No i stała się jasność, a raczej ciemność. Dzięki za wyjaśnienie, myślałem, że homologacja na drogi publiczne jest jedna na źródło światła i to załatwi sprawę.