Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Nissan primera p11 1.6 kombi 98r. nie kręci rozru

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Bartekb89
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2015-11-17, 08:53
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

[P11/WP11] Nissan primera p11 1.6 kombi 98r. nie kręci rozru

Post autor: Bartekb89 » 2015-11-17, 09:12

Witam wszystkich. Mam problem z moja primerą, a właściwie po przekręceniu kluczyka do odpalenia z trybu, gdy wszystkie lampki są zapalone wszystkie lampki gasną i nic nie kręci rozrusznik, po powrocie do 0 kluczykiem jest zresetowany zegar i jak znowu przekręcę w momencie zapalania lampek jest dźwięk strzelenia zamkiem od centralnego, lecz się nie zamykają, bo siedzę w środku i otwieram normalnie i nie są zablokowane i zamknięte. W momencie próby odpalania nie ma nawet kontrolki check wszystko gaśnie i nic nie słychać. Akumulator był ładowany z 3 tygodnie temu na fulla, lecz miałem już od jakiegoś czasu własnie słyszalny dłuższy moment odpalania pomimo, że naładowałem akumulator i pokazywał prostownik full, a na stacji diagnostycznej we wrześniu mi mówił, że nie wie czy coś się z rozrusznikiem nie dzieje po dźwięku odpalania. Ostatnio własnie z 3 dni mi przy odpalaniu ten centralny strzelał ale normalnie palił az do teraz. Miałem podjechać w tym tygodniu do elektryka, ale teraz nie mogę w ogóle go odpalić. Czy to rozrusznik padł skoro miał takie objawy wcześniej, czy gdzieś na łączach, aku chyba nie skoro jak był naładowany to też coś rzęził dłużej przy paleniu. Pracuje w domu, więc zaraz do niego podejdę sprawdzić miernikiem aku, macie jakieś propozycje co to może być? Dzięki góry za pomoc

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2015-11-17, 22:09

Wiedz, ze rozrusznik jest odbiornikiem który pobiera najwięcej energii z akumulatora podczas uruchamiania silnika. W Twoim przypadku, doprowadziłeś go do stanu przedagonalnego poprzez lekceważenie wcześniejszych objawów (z dużym prawdopodobieństwem rozrusznik ma zwarcie). Również akumulator poprzez graniczne rozładowania na pewno skróci (bądź już skrócił) swój żywot - po usunięciu opisanych awarii, sprawdź napięcie ładowania alternatora. Układy elektroniczne też nie lubią zaniżonych napięć (tu: stany nieustalone z centralnym i oby tylko z nim). Akumulator odłącz i naładuj a rozrusznik do elektryka, tylko nie wiem co z właścicielem :-> (sorry, ale gdzie tu dbałość o samochód? - "rzęził") <zly>
LPG Lovato Smart

Bartekb89
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2015-11-17, 08:53
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: Bartekb89 » 2015-11-18, 08:43

Nie no normalnie odpalał od razu a tak po 2-3 sekundach więc to że "rzęził" to tylko tak napisałem określenie, że coś było słychać to nie było rzężenie jak w dislu, dlatego nie było tak niepokojące, a miałem już do elektryka z tym jechać. Dzięki za odpowiedź, dbam o tego nissana mam go w rodzinie od 2000 roku, a produkcja z 1998 jesień, najpierw tato teraz ja od 3 lat i oprócz części mechanicznych(zawieszenie, układ hamulcowy) to raz był właśnie robiony regulator napięcia na wiosnę w alternatorze, więc układ ładowania powinien być okej, bo elektryk wszystko sprawdzał, a tak auto bezobsługowe i 2 razy w roku na konserwacji robionej przeze mnie głównie i tatę przy wymianie opon. To lecę wykręcić rozrusznik i pójdę z nim do elektryka. Dzięki za odpowiedź, a i sprawdzałem akumulator 80% mocy pewnie na próby odpalenia zeszło trochę.

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2015-11-18, 09:45

Rozrusznik sprawdź również pod względem mechanicznym (wypracowana tulejka, zużyte łożysko, stan zębnika itd.) - elektryk będzie wiedział w czym rzecz.
LPG Lovato Smart

Bartekb89
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2015-11-17, 08:53
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: Bartekb89 » 2015-11-18, 11:03

Dziękuje za odpowiedź, byłem przy nissanie i może wiesz/ wiecie czy da się go wykręcić od góry, bo tak śruby to na czuja by trzeba było tam szukać i kręcić lekkie dojście jest, czy nie ma szans i trzeba kanał? A i jakbym na czuja miał wykręcać wie ktoś jakie tam są śruby?

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2015-11-18, 12:17

Zaczerpnięte z forum NKP (żeby nie powtarzać się):
"1. Odkręcasz klemę od akumulatora
2. Od góry silnika po prawej stronie pod głowicą jedną śrubę od rozrusznika
3. Kładziesz się pod samochodem lub wjeżdżasz na kanał i odkręcasz kabel zasilający od rozrusznika i przewód od stacyjki.
4. Odkręcasz od dołu śrubę mocująca i koło rury wydechowej wyjmujesz rozrusznik i gotowe."

Od siebie dodam, że miałem lepszy dostęp z kanału (chociaż podobno byli i tacy, że od góry odkręcali) - dochodzi jeszcze odkręcenie i odchylenie od dołu podpórki kolektora. Dla lepszego dostępu do górnej śruby rozrusznika (pkt 2) trzeba zdemontować gumową rurę doprowadzającą powietrze do kolektora dolotowego. Ważne: pkt 1 !
Śruby to jak w Nissanie, przeważnie na klucz 14 lub 17 (nie pamiętam).
LPG Lovato Smart

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”