Strona 1 z 1

[P11/WP11] Primera pulsowanie swiatel i wszystkiego na wolny

: 2015-10-30, 21:02
autor: abc1234xx
Witajcie. Mam coś dziwnego od jakiegoś czasu - pulsuje mi wszystko elektryczne na wolnych obrotach. Zrobilem generalne czyszczenie i smarowanie stykow alternatora, akumulatora i masy na podłużnicy wkręcanej. Niestety chwile był spokój i wszystko wróciło. Samochód do wp11 1.6 b/g 99KM z przelotem 360tyś. Ma ktoś pomysł od czego to może być ? poradził ktoś sobie z tym? alternator oryginał nie ruszany nigdy i w pełnym zakresie obrotów razem z niskimi ładuje równo przynajmniej z wskazań miernika za przysłowiową dyszkę .

: 2015-10-30, 21:09
autor: janusz
Regulator się kończy. Masa na podłużnicy - przy podstawie aku to nie wszystko. Sprawdź te, które są na bloku silnika.

: 2015-10-30, 21:11
autor: abc1234xx
a mniej więcej w którym są miejscu ? co ciekawe ruszając trochę plusowym kablem przy altku pulsowanie na chwile ustaje. Moje podejrzenia kierują się właśnie nie w masy a w plusa jakiegoś

: 2015-10-30, 21:16
autor: janusz
Idź po przewodzie masowym od aku. Ogólnie to przewody przykręcone do bloku silnika. Zazwyczaj czarne i grube, lub kilka zebranych na jedno oczko.

: 2015-11-17, 09:00
autor: Bartekb89
Miałem to samo u siebie, padł regulator napięcia w alternatorze, zapłaciłem 130zł u mechanika z robotą, działa już pół roku ok

: 2015-11-17, 12:56
autor: arczar
5 dni temu też zakończyłem taki temat - regeneracja za 120zł. Wymieniono:

- pierścienie (miały Rów Mariański od szczotek)
- łożyska

Też myślałem, że regulator napięcia, ale okazało się że pierścienie na wirniku powodowały pulsowanie.

: 2015-11-17, 21:37
autor: abc1234xx
Ja ze względu na brak czasu zmieniłem cały alternator na używany. Obecnie nic nie mruga. Czy ładowanie na światłach i wolnych obrotach 13.80 mierzone na aku jest ok? W tamtym było podobne. Zrobiłem też czyszczenia masy na skrzyni biegów. Jak włączę wszystko łącznie z grzaniem foteli szyb i komplet świateł to na aku mam tylko 12.60 a na alternatorze 13.3

[ Dodano: 2015-11-17, 21:39 ]
Pomiar na wolnych. Przy 2tys na max światłach itp daje 13

: 2015-11-17, 23:08
autor: radziejwwl
ja mam voltomierz na stale , co z tego ze mam 14,2 jak mruga ? 13 to nie do konca dobrze , ale dopoki dziala..

: 2015-12-11, 20:20
autor: abc1234xx
a okrecal ktos mase ktora jest przy akumulatorze? ta w karoserie wkrecona? jest od spodu jakas sruba ? od gory nic nie widze a chce to tez wyczyscic? napiecie na alternatorze jest spoko a na akumulator juz malo dochodzi przynajmniej wg mnie a auto jezdzi pali bez problemu

: 2015-12-11, 21:01
autor: janusz
abc1234xx, odkręcał :] ale trzeba uważać, żeby nie urwać śruby, a to niestety tość często się zdarza :d

: 2015-12-11, 21:02
autor: abc1234xx
jak mysle pewnie trzeba plastikowe nadkole wywalic zeby sie do niej dobrac?

: 2015-12-11, 21:11
autor: janusz
abc1234xx, nie. Zdejmujesz aku i podstawę pod aku. Dostęp jak na dłoni.

: 2015-12-11, 21:12
autor: abc1234xx
hm no ale pod podstawa aku jest jakies ze tak powiem dziursko ktore pozwoli od spodu wykrecic to ? nigdy tam nawet nie zagladalem.

: 2015-12-11, 21:23
autor: Zielkq
abc1234xx, jeżeli mówimy o tym samym to śruba jest od góry wkręcana ;)

: 2015-12-11, 21:28
autor: janusz
abc1234xx, nie, nie, nie. Od spodu masz przyspawaną nakrętkę. Do niej od góry, pod podstawą aku masz wkręconą śrubę. Tak więc wyjmujesz aku i odkręcasz podstawę aku - trzyma się na 4 śrubach.