Strona 1 z 1
[P/WP11.144] Problem z dławieniem przy wyższych obrotach
: 2015-09-19, 15:12
autor: patrykkubiak_96
Witam. Otóż mam problem z moją Primerą P11.144 B+LPG 1.8 114KM.
Samochód od czasu do czasu "dławi się". Zazwyczaj dławi się tak od 3tys obrotów. Przy wyprzedzaniu zamiast iść do przodu po wciśnięciu gazu, to dławi się jakby mu paliwo nie dochodziło. Raz zdarzyło się delikatne szarpnięcie nawet przy 2tys obrotów. Na początku palił mi się check engine, ale po wymianie świec zgasł, a samochód dalej szarpie. Nie jest to notoryczne. Czasami idzie bardzo ładnie. Myślałem nad wyczyszczeniem przepływomierza, ale w moim przypadku to chyba niemożliwe.. W Załączniku zdjęcia. Nie ma termistora na zewnątrz. Wszystko jest chyba wtopione w plastik. Ja nie mam pomysłów co może być przyczyną.. Macie jakieś pomysły?
: 2015-09-19, 15:26
autor: bombel
patrykkubiak_96, rozrząd
: 2015-09-19, 15:34
autor: patrykkubiak_96
Łańcucha by nie było słychać, gdyby był zużyty?
: 2015-09-19, 16:59
autor: bombel
patrykkubiak_96, w QG18 nie koniecznie
: 2015-09-19, 17:14
autor: patrykkubiak_96
I może to się objawiać takim dławieniem? Przebieg mojej primery to 184tys, w tym chyba przy 100tys był wymieniany rozrząd..
: 2015-09-19, 17:27
autor: janusz
Raz to katalizator, dwa przepływomierz do czyszczenia/wymiany
: 2015-09-19, 17:39
autor: bombel
patrykkubiak_96 pisze:Przebieg mojej primery to 184tys, w tym chyba przy 100tys był wymieniany rozrząd..
A wiesz to na pewno?
: 2015-09-19, 17:45
autor: patrykkubiak_96
No wymiana rozrządu jeat zapisana na papierku po kolizji. Z książki serwisowej wynika, że koleś robił rocznie koło 4tys km, więc przebieg możliwy.
janusz, przepływomierza nie wyczyszcze, bo nie ma jak... Nie wiem jak tutaj wrzucić zdjęcie. A sprawny jest, bo po odłączeniu silnik chodzi nierówno i gaśnie
: 2015-09-19, 17:51
autor: janusz
patrykkubiak_96, ale jest brudny i ecu dostaje błędne informacje. Kupujesz na alledrogo preparat CRC do czyszczenia przepływomierzy, w sklepie z narzędziami kupujesz sobie śrubokręt/bit torx chyba 25 jak dobrze pamiętam - tylko porządny. Wykręcasz przepływkę, czyścisz ją preparatem CRC, zostawiasz na chwilę, żeby odparował, skręcasz wszystko do kupy i jazda. Takie trudne?!
: 2015-09-19, 18:08
autor: patrykkubiak_96
Tyle sam wiem. Jednak jeśli chodzi o praktykę już jest gorzej

. Co mam wyczyścić? Plastiki dookoła? Do niczego więcej nie ma jak dojść dojść.. Wszystko zalane jest w plastiku. Czy może jest jakieś dojście, o którym nie wiem?
: 2015-09-19, 18:10
autor: Zielkq
patrykkubiak_96, jak zamieścić zdjęcie na forum:
viewtopic.php?t=4226
: 2015-09-19, 18:11
autor: janusz
Jak sobie wykręcisz przepływomierz i popatrzysz w otwór, który jest skierowany na kierunek przepływu powietrza to zobaczysz taką płytkę w środku. Ją trzeba umyć, ale nie dotykać. Po prostu popsikać na nią preparatem.
: 2015-09-19, 18:31
autor: patrykkubiak_96
http://www.fotosik.pl/zdjecie/c789aebfcb7fc6b5

Ok dzięki, zobaczę dziś albo jutro jak to wygląda
: 2015-09-19, 20:07
autor: marlos90
na węższym boku tej wkładki masz otwór i tam do czyszczenia jest ale delikatnie to rób
: 2015-09-19, 22:06
autor: janusz
marlos90, przepływkę bosza to tylko czyścić preparatem CRC.
patrykkubiak_96, obróć przepływkę o 90st i zobaczysz taki otwór, a w nim taką płytkę - ją trzeba wyczyścić.
: 2015-09-22, 18:52
autor: patrykkubiak_96
Dzisiaj wyczyściłem przepływkę, jak na razie bez szarpań. Zobaczymy za kilka dni jak będzie i dam znać
[ Dodano: 2015-09-26, 13:25 ]
Niestety czyszczenie nic nie dało

. Jak szarpał, tak szarpie. Wymieniłem wczoraj jedną cewkę. Zobaczymy czy to coś da.. Jak nie to prawdopodobnie dam go do diagnosty, żeby sprawdził szczelność przewodów od gazu
[ Dodano: 2015-09-28, 19:29 ]
Myślicie, że wymiana tego filtru od gazu może coś da?
