Strona 1 z 1

[P/WP11.144] Silnik krokowy pytanie(foto) i jeszcze jedna sp

: 2015-07-17, 20:13
autor: tompatrz
Witam,

W związku z różnymi problemami z obrotami wziąłem się za czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego.
Gdy odkręciłem krokowy zwątpiłem.
Czy ta część ze sprężynką powinna się ruszać, czy ona dopiero pod wpływem napięcia działa?
Poza tym jak mam go sprawdzić czy jest sprawny wysuwa i wsuwa to co musi?

Obrazek

Poza tym po odkręceniu przepustnicy ukazał mi się wolny króciec na wąż
czy tam powinno być coś wpięte?Ogólnie żaden wąż luzem nie wisiał.

Obrazek

Poza tym czy ktoś zna kogoś z odpowiednim komputerem w Poznaniu bądź okolicy co by ustawił wolne obroty? Za nic nie mogę ich ustawić automatycznie odpinając tps, resetując itp:(

Z góry dzięki za wszelkie info.

: 2015-07-17, 22:34
autor: zuh
Też mam u siebie taki króciec, z tego co kojarzę to ta rurka idzie na drugą stronę silnika i też nie jest do niczego podłączona.

PS
Też mam problemy z falowanie obrotów. Ciekawe czy przypadek ? :)

: 2015-07-18, 18:45
autor: tompatrz
Po niedzieli zamówie wkład przepływomierza bo znalazłem nowy boscha za 325 zł.Dokładnie do mojego typu przepływomierza ,mam bez tego termistora,widocznie tak ma być.

: 2015-07-18, 20:31
autor: zuh
Daj znać jakie efekt będzie.

: 2015-07-18, 21:32
autor: tompatrz
Dam znać choć najpierw dołożę termistor do mojego przepływomierza i zobaczę co to da. Teoretycznie powinien być a ja nie mam, więc może coś w tym jest.

: 2015-07-19, 13:04
autor: smeru
Termistora nie dawali w przepływomierzu, jeżeli był pomiar temperatury na początku dolotu.

: 2015-07-19, 16:40
autor: tompatrz
Tylko skąd mam wiedzieć i poznać w dolocie.Ma ktoś jakieś foto czujnika w dolocie?

: 2015-07-19, 16:44
autor: janusz
Smeru, to zależnie od wersji. Niektóre miały czujnik temperatury na przepływce - nawet jest to w manualu opisane.

: 2015-07-19, 17:41
autor: tompatrz
Akurat juz sam nie wiem,moze byl termistor ale mechanik jak czyscil to go usunal,kupie za grosze u zobacze jakie beda wtedy napiecia. Teraz na samym zaplonie mam 1.37V a powinno byc do 1v komp pokazuje przeplyw 3g/ms a powinno być chyba 0.

: 2015-07-19, 17:45
autor: janusz
tompatrz, zobacz ten topic -> viewtopic.php?t=15285 to raz, a dwa napisz jaki masz silnik, bo do tej pory nie wiadomo GA, QG, SR

: 2015-07-19, 17:51
autor: tompatrz
Już go widzialem jak i wiele innych w sprawie przeplywomierza,przepustnicy,silnika krokowego itp. Wolne obroty ciezka sprawa ciezko mi ustawic ksiazkowe,najblizsze dni wyjasnia temat mam nadzieje ze po montazu termistora,w najgorszym razie nowego przeplywomierza.

: 2015-07-19, 17:53
autor: janusz
Tompatrz, tylko montaż termistora nic nie da, jak nie masz wyciągniętego przewodu we wtyczce do niego. Zobacz ile przewodów jest we wtyczce 4 czy 5. Jak 4 to wersja bez termistora, 5 przewodów wersja z termistorem.

: 2015-07-19, 18:18
autor: tompatrz
Mam 4 ,5pin zaslepiony. Czyli ten termistor nie ma nic wspolnego z praca przeplywomierza? Komp ogolnie pokazuje mi temp na wlocie powietrza. A napiecie przeplywki zle,czylu chyba wszystko jasne...

: 2015-07-19, 18:25
autor: janusz
To zobacz czy przypadkiem na samym początku dolotu - chwyt powietrza masz jakiś czujnik wciśnięty. To jest ta rura przed obudową filtra powietrza.

: 2015-07-19, 18:54
autor: tompatrz
Tak, okazuje się że na samym początku mam czujnik. Czyli wygląda na to że przepływomierz może być bez termistora i nic tylko odpowiedni zamówić i zobaczyć co będzie. Czyli jak nie ma przewodu na 1 pinie termistor nie ma żadnego wpływu?
A tak na marginesie mam SR20DE (140 KM).

: 2015-07-19, 21:35
autor: zuh
A na jakich pinach sprawdzacie napięcie? Rozumiem, że na nagrzanym silniku?

: 2015-07-19, 21:41
autor: tompatrz
Na pinie 5 i masa, ja sprawdzałem zawsze na nagrzanym. Przepływomierz zamówiłem mam nadzieje że w nowym napięcia będą już dobre.

: 2015-07-23, 22:24
autor: zuh
Dzisiaj sprawdziłem przepływke u siebie i miernik pokazał mi coś takiego
wolne obroty 1,46 V
2,5 tys 1,77 V
a na zapłonie 1,2 V
Mam rozumieć, że przepływomierz do wymiany?
Na wolnych mi faluje, co jakiś czas spadają obroty. Podczas spadku obrotów jak i przy normalnych (wolnych) obrotach cały czas jest 1,47 V

: 2015-07-23, 22:30
autor: janusz
Zuhu, ja bym stwierdził, że wartości akceptowalne.

: 2015-07-24, 05:37
autor: zuh
A te 1,2 przy samym zapłonie?