Strona 1 z 1

[P/WP11.144] dym i smród koło alternatora + rozładowany akum

: 2015-02-12, 22:38
autor: yarco24
Witam, dziś wracając z pracy zauważyłem blade zegary, słabiej jakby świeciły... ale myślę sobie, że mi się wydaje i jadę dalej (na desce żadna kontrolka nie świeciła) dojeżdżam do sklepy, chcę zapalić auto ponownie i cisza, nawet nie zakręcił :/ . Podjechał braciak i odpaliłem primerę z kabli, pochodziła kilka minut ale poczułem smród palącej się gumy i lekki dym w okolicy alternatora, więc zgasiłem silnik. Chcę odpalić ponownie i znowu cisza, nic....
Dodam, że kontrolka alternatora nigdy mi się nie zaświeciła
W dodatku podczas tego palenia się gumy, auto przełączało mi z LPG na benzynę...

Trochę tego jest ale może coś wskażecie cennego??

: 2015-02-12, 22:44
autor: janusz
Prawdopodobnie altek się skończył, no i jeszcze wypadałby sprawdzić przewód altek-aku, bo czasem lubi się skończyć :]

: 2015-02-12, 22:50
autor: yarco24
w grę wchodzi jakaś regeneracja?? :lol: , tak ile może kosztować nowy?? Wymieniał już ktoś? Powiem szczerze, że primerę mam 3 lata i jedyne co wymieniałem to olej, klocki i filtry :p

: 2015-02-12, 22:53
autor: janusz
Yarco24, napisz do Auto-Nissan - profile.php?mode=viewprofile&u=9552 Myślę, że Pan Nieznajek będzie miał coś w rozsądnej cenie :]

: 2015-02-12, 22:56
autor: yarco24
Dobra, tylko jeszcze mam jedną wątpliwość, czemu nigdy mi się kontrolka nie zaświeciła? Smrodu też nigdy nie wyczułem, wszytko tak nagle, w jedne popołudnie.

: 2015-02-12, 23:03
autor: janusz
Jeśli poszedł regulator napięcia, to Ci się kontrolka nie zaświeci. Sterowanie kontrolki jest z alternatora - to znaczy - jeden koniec żarówki masz podpięty do aku a drugi do do altka. Jak silnik pracuje to zarówno po stronie aku jak i altk będzie taki sam potencjał, a więc napięcie będzie równe 0V - czyli kontrolka nawet się nie zaświeci. To samo będzie jak nie podłączysz przewodu do dechy :]

Przebicie złącza w diodzie w prostowniku w altu dzieje się z "chwili na chwilę". Nie jest to proces, który trwa jakąś dłuższą chwilę.
Padanie regulatora w alternatorze łatwo zaobserwować po mrugających żarówkach - ogólnie dyskoteka ze świateł :]

: 2015-02-13, 18:49
autor: yarco24
Alternator wyjęty, cały spalony... nie ma czego reanimować :/ , nowy 500-600zł, oczywiście dobrej fimry a nie jakiś badziew. Trochę drogo ale cóż robić...

: 2015-02-13, 18:53
autor: Dreams
yarco24 ale ta cena alternatora to firmy no name??
Kup używkę nawet jak będzie mail wypalone diody czy coś to za regenerację dasz z 50zł I dalej będzie się kręcił....używany kupisz pewnie do 300 zł np hitachi

: 2015-02-13, 19:09
autor: yarco24
Firma Hitachi ten nowy. Policzmy: używka 300pln (po za allegro trudno osiągalna, u mnie w Płocku na szrotach nie ma), regeneracja 100zł bo już pytałem, więc mam 400zł. Oszczędzam 160zł ALE auto mam minimum na wtorek, bo wtedy doszłaby przesyłka. A tak na sobotę (jutro) będę miał nowy i auto jeżdżące.
Do pracy nim dojeżdżam, bilety KM też kosztują :p

: 2015-02-13, 19:37
autor: nice-wawa
Do 100 można kupić używany altek , więc nie wiem skąd masz tą cenę.

: 2015-02-13, 19:39
autor: janusz
Dobra używka to tak jak Nice-wawa, napisał - 100zł. Dzwoniłeś do Nieznajka?

: 2015-02-13, 20:57
autor: yarco24
janusz, dzięki za namiar, pisałem wczoraj ale póki co, cisza... no rzeczywiście są używki za około 100PLN, nawet widziałem już je wcześniej ale sądziłem, że skoro nowe chodzą za pół najniższej krajowej :mrgreen: to co warte są te 5 razy tańsze :?:

: 2015-02-13, 22:17
autor: janusz
yarco24, do Nieznajka trzeba dzwonić :]

: 2015-02-13, 22:28
autor: yarco24
o szok! :D , dobra jutro rano zadzwonię :-P

P.S. swoją drogą niby Nieznajek a jednak podobno Znajek :-D

: 2015-02-13, 22:59
autor: janusz
Yarco24, powiedz, że pisałeś na forum nissana, ale nie dostałeś odpowiedzi. Będą wiedzieli, o które chodzi :] Za każdym razem jak u nich jestem, to czuję się jak dziecko w sklepie pełnym zabawek i słodyczy :]