Strona 1 z 1
[P12/WP12] Zegar ciśnienia doładowania
: 2015-02-08, 22:03
autor: berny_p
Cześć,
Zastanawiam się nad zegarem ciśnienia doładowania do mojej Wrony w związku z tym mam pytanie:
Jak sądzicie lepiej jest podłączyć się:
a) do oryginalnego czujnika ciśnienia (pod wiązkę)
b) wwiercić się w rurę elastyczną dolotu (dodatkowy czujnik)
: 2015-02-08, 22:13
autor: Wiooreck
ad1. Nie wiem czy znajdziesz zegar, który będzie umiał interpretować sygnały z czujnika.
ad2. Może nie tyle w rurę dolotu, co lepiej założyć trójnik w rurce, która prowadzi do oryginalnego czujnika i zamontować zegar mechaniczny
: 2015-02-09, 08:02
autor: berny_p
oryginalny czujnik jest wmontowany w stalową rurą dolotu...
: 2015-02-09, 11:34
autor: Wiooreck
No dobrze, a wężyk sterujący turbiną skąd idzie? Może tam? Bo szkoda wiercić dużą rurę. Taniej wymienić później gumowy wężyk.
: 2015-02-09, 13:37
autor: marlos90
wężyk idzie od zaworka sterującego turbiną, tam jest zmienna geometria i podciśnienie raczej także proponuję kompleksowo zdemontować kolektor ssący, wymyć w środku, usunąć bądź zaślepić egr i nawiercić kolektor, nagwintować i na klej do gwintów wkręcić wkrętkę lpg..
http://allegro.pl/dysza-dysze-wkretka-k ... 17941.html
http://allegro.pl/dysza-dysze-wkretka-k ... 72372.html
: 2015-03-01, 20:33
autor: berny_p
Spoko. Jak będzie ciepło to będę się bawił

__________________________________________________________
Update:
Przyszedł czas na kupno wskaźnika.
Myślę o Auto Gauge z
LINKU
Pomyślałem i myślę o wywierceniu dziury w elastycznej rurze dolotu porządnie zabezpieczyć np. Opaską tzw. Trytką oraz uszczelnić silikonem.
Mam obawy przed nawiercaniem żeliwnych elementów dolotu. Rura elastyczna w razie czego będzie tańsza.
: 2015-03-01, 20:35
autor: janusz
Berny_p, ale u Ciebie te rury przy turbo co idą do intercoolera a potem w dolot to jest alu, a nie żeliwo. Żeliwo jest za ciężkie
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
: 2015-03-01, 20:55
autor: berny_p
Ok. nigdy nie miałem materiałoznawstwa

: 2015-03-01, 21:33
autor: HakeN
ale drut by był z tym wklejaniem w silikon
AG jak najbardziej dobre zegary ! Tak jak marlos proponuje w kolektor nie wiem jak tam jest w p12 ale jakieś podcisnienie na pewno masz podpięte do kolektora czy przepustnicy albo w dolocie i tam założyć trójnik najprostsza opcja !
: 2015-03-01, 21:39
autor: janusz
HakeN, +1, będzie mniej rzeźby
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
: 2015-03-01, 22:49
autor: Wiooreck
Alternatywa:
Zegar bez fajerwerków, najprostszy jaki może być

: 2015-03-01, 23:06
autor: berny_p
szperałem po service manual i nie widzę żadnej rurki pod którą mógłbym się podłączyć z zegarem mechanicznym.
HakeN, mam auto w dieslu .... przepustnica??
: 2015-03-02, 08:09
autor: HakeN
Hmy wiem wiem ze diesel ale czy w nowych juz jsst przepustnica to nie wiem ale zazwyczaj diesel nie ma przepustnicy i na wolnych zegar faluje jak jest dokładny bo nie ma stałego podciśnienia! manual manualem otwórz maskę i obejrzy cały dolot i będziesz wiedział gdzie się wpiąć, przy niskim ciśnieniu czujnik wklejony na silikon zzadziała ale jak mu załaduje to na 99% będzie nieszczelnośc! Jeżeli jest przepustnica to nie problem się wpiąć a tak to ściągasz jedna z rur alu są pewnie albo kwas i wspawujesz nagwintowany pod czujnik kawałek rurki
: 2015-03-02, 08:15
autor: janusz
HakeN, zdziwiłbyś się co potrafi wytrzymać silikon

: 2015-03-02, 09:36
autor: HakeN
Doładowanie 1.8b i wszystko schodzi jak nie jest zaciągnięt fest I saabowskie IC wybuchają

: 2015-03-02, 12:59
autor: berny_p
Ok dzisiaj sprawdzę
: 2015-03-02, 13:59
autor: marlos90
patrzyłem po zdjęciach na all, i koło egr są jakieś dwa króćce więc może tam można by dać trójnik, sprawdź dokąd idą wężyki dalej i napisz
: 2015-03-02, 18:44
autor: berny_p
Patrzyłam pod maskę i nie mam żadnego wężyka od dolotu do kolektora dolotowego za IC. Mam tylko za przepływomierzem. Chyba jednak trzeba będzie kupić ten zegar z linku (mechaniczno-elektroniczny)