Strona 1 z 1

[P11/WP11] Problem z przełożeniem zegarów P11 GT, zmiana pin

: 2014-02-14, 17:30
autor: Arias
Witam, wreszcie gdy wszystkie części do mnie doszły i chciałem włożyć odświeżone zegary do swojego GT, okazało się że zakupione na allegro zegarki są INNE.

Do rzeczy, poprzedni właściciel do GT'ka włożył zegary ze zwykłej 2.0, dlaczego ? Nie wiem.
Ja chciałem wrócić do zegarów z GT, zakupiłem takowe na allegro tyle że w milach, dałem do zrobienia tarcze, przeskalowanie itd wkładam do Primerki i....nic kompletnie nic nie działa.

Zegary, które działały to VDO 88 481 685
Te, które chce włożyć to VDO 88 481 723

Poniżej oba zegary od tyłu, górne to te co nie działają.
Obrazek

: 2014-02-14, 17:57
autor: janusz
Arias ostatnio u Risto żeśmy zmieniali zegary ze zwykłych na GT. Wszystko jest P&P. Mam podejrzenia co do dwóch rzeczy - nie ma kontaktu i nie dochodzi zasilanie do zegarów. Druga rzecz to mógł pęknąć lut przy złączce taśmy do płyty. Rozbierz zegary i zobacz jak wygląda elektronika.

: 2014-02-14, 17:59
autor: Arias
Na bank są sprawne, przyjrzyj się ścieżkom, właśnie próbuje rozkminić jakie piny gdzie trzeba przepiąć

Edit:
Na stole podświetlenie uruchomiłem w tych "nowych" zegarach, a w samochodzie nawet to nie działa

Edit2:

Już wiem, że zasilanie w starych zegarach jest na dwóch kostach tzn + i - na odzdzielnych kostach, a w nowych na jednej.

: 2014-02-14, 18:05
autor: janusz
Arias pin we wtyczce - nie ma kontakty. Miałem to samo z kontrolką ładowania.

: 2014-02-14, 18:09
autor: Arias
Ale się upierasz Janusz :] Spójrz na załączone zdjęcie, ścieżki są poprowadzone na różne piny, jak wyżej napisałem, już wiem , że zasilanie jest w nowych zegarach na jednej kostce, kolejność złącz do elektroniki też inaczej wychodzi

Niestety nie potrafię znaleźć nigdzie schematów, a wpisanie typu licznika nic nie daje, tylko jakieś archiwa z VDO z opisem

: 2014-02-14, 18:13
autor: janusz
Arias pardon. Teraz dużo dokładniej się przyjrzałem zdjęciu i zobaczyłem różnice....

Tu masz service manuala do P11 - wersja EU.

http://chomikuj.pl/sethq/Dokumenty/Niss ... an+version

: 2014-02-14, 18:16
autor: Arias
Dzięki, teraz jeszcze spróbuję USA dorwać i może się coś wyjaśni

: 2014-02-14, 18:31
autor: Wiooreck
Całkiem inna ta folia z tyłu... Jaja jak nie wiem. Powiem szczerze, że ja mam od GT'ka zegary u siebie w ropniaku i też były prawie że p&p (inne wskazania kompa, ale już ogarnięte oraz musiałem przełożyć prawą wkładkę od kontrolek). A nie da rady przełożyć samej tej folli? Aż mnie zaciekawiło to i zerknę jak wyglądają zegarki z eu i angola do diesla z kompem

: 2014-02-14, 18:40
autor: Arias
Teoretycznie jest to możliwe hmm

Niestety, nowe zegary mają o jeden wtyk więcej idący do kontrolki z ABS


Najgorsze jest to, że żaden schemat nie pasuje do moich "nowych" zegarów ;/ Co to za wynalazek ehhh



EDIT znalazłem:
http://www.mediafire.com/download/ymb24 ... P11%29.zip

Wszystko spoko wystarczy przepiąć piny i tak też robię :] Jutro jak skończe to dam znać co z tego wyszło

EDIT 2:

Poprzekładałem piny, ale już sam zwątpiłem czy czegoś nie pomieszałem. Zasilanie już dochodzi, ale żadne kontrolki się nie oświecają po przekręceniu kluczyka, a wskaźniki podrygują tylko. Komputer na wyłączonym silniku pokazuje godzine i kilometry, ale po przekręceniu kluczyka wszystko się traci.

Ma ktoś może zegary z kostkami, żeby rozpisać kolory przewodów w kostce ??

Edit 3:

Zrobione, po kilku podejściach do schematu ogarnięte :] Wsio działa tylko nie wiem czemu się abs świeci ciągle.

Efekt wstępny do oblookania w moim temacie :)