Strona 1 z 1

[P11/WP11] Dziwne "coś" podpięte do licznika

: 2014-01-07, 21:32
autor: zigurt7
Witam, jak rozbierałem deskę rozdzielczą, aby powymieniać żaróweczki natrafiłem na dziwne "coś" przylutowane do licznika i drugim kablem wprowadzone do jego środka(zdjęcia w poniżej). Czy mógłby mi ktoś powiedzieć do czego to może być, bo nie wygląda to na oryginalną część licznika :D Nie chciałem tego rozbierać, żeby czegoś nie zepsuć, ale z wyglądu podobne było do 2 dużych baterii...



http://zapodaj.net/70f0b131d5cb2.jpg.html
http://zapodaj.net/8ece42414fbe8.jpg.html
http://zapodaj.net/a8ae14c68fee3.jpg.html

: 2014-01-07, 22:07
autor: vixo
ABS Ci świeci ??
Od handlarza auto ??

: 2014-01-07, 22:08
autor: bonzo
Jak pika to bomba :mrgreen:

: 2014-01-07, 22:11
autor: zigurt7
ABS właśnie świeci a co to ma wspólnego ? Auto kupiłem po okazji w okolicy.

: 2014-01-07, 22:24
autor: vimek999
A zobacz co jest w tej zataśmowanej paczuszce. Zrób foto i oblukaj gdzie kabelki prowadzą.

: 2014-01-07, 23:03
autor: vixo
Jak tam są baterie to wygląda jak zasilanie pod żarówki.
Ale na jaki ..uj to nie mam bladego pojęcia....

: 2014-01-07, 23:40
autor: janusz
Hmmm 2 przewody są podłączona chyba do zasilania. a dwa pozostałe wrzucone w miejsce kontrolki od otwarcia drzwi. Dziwna rzeźba....
Do tego czegoś idą tylko 4 przewody? Odwiń taśmę i zobacz co tam jest pod nią.

Te duże żarówki od podświetlania to są W3W i takie masz włożyć. Jak włożysz W5W to Ci się tam trochę potopi plastik :]

: 2014-01-08, 00:27
autor: sxp22
zigurt7, gdybyś miał zegary Idiglo, to powiedział bym że to inwenter. Ale to do niego nie podobne. Chyba że jakaś dziwna somoróbka.

: 2014-01-08, 21:34
autor: zigurt7
Te kabelki nie są wrzucone w miejsce kontrolki od drzwi, ale tamtędy poprowadzone w "głąb licznika". No nic będę musiał jeszcze raz rozebrać i wsadzę zdjęcia tego po rozebraniu

: 2014-01-09, 09:53
autor: Wiooreck
bonzo pisze:Jak pika to bomba :mrgreen:
Ha dobre xD

A to nie jest przypadkiem jakoś podłączone pod kontrolkę od ABSu? ze niby coś się zapala razem z ABSem? Pierwszy raz coś takiego widzę...

: 2014-03-13, 21:22
autor: Arias
Odkopię temat, bo wydaje mi się że to jest lekarstwo na moją bolączkę.

To coś magicznego to nic innego jak przekaźnik, służy to zmiany sterowania kontrolką. Ktoś przekładał u Ciebie zegary z EU do wiązki z UK. EU od UK różni się nie tylko licznikiem, ale i sterownikami, z czego jeden jak się domyślam steruje kontrolką poprzez plus a drugi poprzez minus. W efekcie daje nam to przy zastosowaniu kombinacji licznik EU, sterownik ABS UK i odwrotnie, przy poprawnym działaniu abs stan +-, zamiast stanu ++ lub --, czego efektem jest upierdliwie świecąca kontrolka.


BTW: ABS Ci działa ??

: 2014-03-13, 22:24
autor: zigurt7
Fajnie, że ktoś w końcu znalazł odpowiedź :D Kontrolka od ABS'u mi świeci cały czas, ale sprawdzałem kodami błyskowymi i wyszło mi, że czujnik prawy przód i lewy przód są do wymiany więc teoretycznie ABS nie działa. Czy to może być przez to a nie przez czujniki ?

: 2014-03-13, 22:50
autor: Arias
Nie, możliwe że własnie czujniki padnięte, najlepiej je pomierz powinny mieć po 1,6kohma. A powiedz jak wyglada to od moment przekręcenia kluczyka, wsiadasz do auta wkładasz kluczyk przekręcasz na pozycję ON i co się dzieje z lampką abs ?? następnie przekręcasz kluczyk do końca celem odpalenia i co wtedy robi kontrolka ?? kody błyskowe nie mają nic do tego, a powiedz jeszcze która kontrolka ci kody wybłyskała abs czy check ??

[ Dodano: 2014-03-13, 22:51 ]
dobrze by bylo jakbyś rozkleił to coś i pokazał światu, było by łatwiej

: 2014-03-25, 21:45
autor: zigurt7
Jak przekręcam kluczyk na zapłon to kontrolka się już świeci i po zapaleniu nadal się świeci.
Błędy od oczywiście wybłyskała mi kontrolka od ABS'u nie pamiętam, który to był pin ale na pewno nie ten co od Check.


W końcu znalazłem chwile na zrobienie zdjęć, wygląda to tak...
http://zapodaj.net/845fef500aefb.jpg.html
http://zapodaj.net/588ef3e2abcf5.jpg.html
http://zapodaj.net/deaf2a6644e79.jpg.html

: 2014-03-25, 21:54
autor: janusz
zigurt7 dwa elektrolity ładowane przez rezystor - wątłej mocy i do tego dioda (zwykłda prostownicza).... Gdzie jest podpięta dioda, bo z tego co widzę na zdjęciu to jeszcze spolaryzowana w kierunku zaporowym.

: 2014-03-25, 22:12
autor: zigurt7
Na 99% wchodzi ona w głąb licznika w miejscu kontrolki od drzwi

: 2014-03-25, 22:14
autor: janusz
Zigurt7 - z czystej ciekawości - odetnij przewód, który idzie do rezystora i zobacz co się stanie.

: 2014-03-25, 22:20
autor: zigurt7
janusz, a przewidujesz, że mogłoby coś się stać ? Może uda mi się to nawet zrobić bez rozbierania deski bo włożyłem to tak, że dostanę się do tego od spodu :D

: 2014-03-25, 22:25
autor: janusz
Zigurt7 zależy gdzie to jest podpięte, ale przewiduję, że stanie się "nic".

Musiałbym dokładnie wiedzieć, gdzie to jest podpięte. 440µF to trochę mało jak na podtrzymanie czegoś.

: 2014-03-25, 22:42
autor: zigurt7
janusz, a jak ta "zawartość" ma się do opisu Arias'a kilka postów wcześniej ?

: 2014-03-25, 22:55
autor: janusz
zigurt7 nikt w przemyśle nie robi jakiejś alternatywnej wersji - za duże koszty. Mam service manuala do P11 i tam jest tylko rozróżnienie z wiązce kabiny - lustrzane odbicie. Wszystkie systemy to jest dokładnie to samo.
Zresztą zauważ, że Arias napisał to, jak wszystko było schowane pod taśmą :D .

: 2014-03-26, 09:36
autor: Arias
Mnie to wygląda na druciarstwo, ale z drugiej strony mnie dalej świeci się kontrolka ABS, co dziwne kontrolka ABS wybłyskuje błędy komputera, a CHECK wybłyskuje błędy ABS, odpięcie czujnika ABS powoduje zapalenie CHECK. Test komputera - 55, test ABS 12. Dodam, że centralka ABS różni się w poszczególnych wersjach, czego można się doczytać w manualu. Nie rozumiem zbytnio zasadności użycia tego układu, co on daje ??

Jak podamy napięcie od strony opornika to nic się nie stanie, a jak podamy od strony diody to się naładują i powoli oddadzą napięcie pomniejszone o opór. Jak Janusz zauważył te kondki są tak małe, że do diod się co najwyżej nadają

: 2014-03-26, 11:02
autor: janusz
Arias to znaczy te pojemności są dobre ale do filtrowania napięcia. Ale po co komu pojemności na 200V?! Kondensatory ładowane są przez rezystor. Dioda w zależności od tego co będzie na anodzie będzie spolaryzowana albo w kierunku przewodzenia albo zaporowo.

Energia zgromadzona w kondensatorze to będzie E=(CU²)/2