Strona 1 z 1

[P11/WP11] Nissan Primera 2.0 TD - Przepływomierz

: 2013-08-17, 16:26
autor: mieszkos
Czołem ponownie, chciałbym poruszyć temat przepływomierza (tak patrzyłem na forum, temat był, ale różne zdania) a konkretnie chodzi mi o to jakie powinno być na nim napięcie jeżeli stoje na biegu jałowym , auto rozgrzane, bo rozumiem, że napięcie sprawdzamy na biało-niebieskim kabelku, jeżeli tak to po rozgrzaniu auta mam tam 1,68V natomiast pali mi się check engine błąd 12 (sprawdzane na podstawie zwroki na gnieździe diag. błąd się nie usuwa). Czy to znaczy, że przepływka jest do wymiany? Odłączając przepływkę nie ma różnicy w pracy silnika nic się nie zmienia, jedzi tak samo na podłączonej jak i odłączonej, zastanawiam się czy po zmianie na nową będzie różnica w mocy czy nie. Z góry dzięki za odpowiedzi.

: 2013-08-17, 23:12
autor: janusz
mieszkos wszystko zależy od tego jaki masz przepływomierz - BOSCH czy HITACHI. W zależności od silnika były też różne wartości sygnałów.

Dla CD20T z Hitach:
Zapłon - <1V
Wolne obroty - 1,9-2,3V
2000rpm - 2,5-2,9V

Dla GA16DE z Hitach:
Zapłon - <1V
Wolne obroty - 1,2-1,8V
2000rpm - 1,7-2,3V

Dla SR20De/DE z Hitach:
Zapłon - <1V
Wolne obroty - 0,8-1,2V
2000rpm - 1,2-1,6V

Dla CD20T z BOSCH:
Zapłon - około 1V
Wolne obroty - 1,9-2,3V

Dla QG16DE & QG18DE z BOSCH:
Wolne obroty - 1,0-1,7V
2,500 rpm - 1,5-2,1V

Dla SR20De/DE z BOSCH:
Zapłon - <1V
Wolne obroty - 1,3-1,7V
2,500 rpm 1,8-2,4V

To jest to co udało mi się wygrzebać z service manuali.

: 2013-08-18, 10:54
autor: mieszkos
Cześć, dzięki za odpowiedź, ja mam CD20T, natomiast nie sprawdzałem czy BOSCH czy Hitachi ale jak rozpisałeś mają takie same wartości, to teraz pytanie, jeżeli ja na wolnych, po powiedzmy półgodzinnej jezdzie, silnik rozgrzany mam i mam wartość na jałowym (wolne obroty) wartość napięcia 1,68 to znaczy że jest od do wymiany? bo tak jak pisałem pali mi się check i błąd 12, oraz tak mówiłem po odpięciu kabelka od przepływki nie ma różnicy w pracy silnika ani nie gaśnie ani nic , nie dusi etc, to pytanie czy po wymianie będzie jakaś różnica w mocy czy coś?

edit: bosch
edit2: czy taka przepływka się nadaję http://allegro.pl/przeplywomierz-powiet ... 26070.html ?

: 2013-08-18, 11:26
autor: janusz
mieszkos na początek spróbuj delikatnie wyczyścić przepływomierz. Co do zakupu to już wolałbym kupić nowy-używany, ale oryginał.
Zadzwoń tutaj:
http://www.autonissan.com.pl/kontakt.php
Ceny mają przystępne i nie zdzierają. Jak część się okazuje niesprawna - uszkodzona to dzwonisz do nich i masz możliwość zwrotu.

: 2013-08-18, 14:12
autor: mieszkos
Czołem ponownie, dzięki wielkie za radę, wiesz sprawdziłem przed chwilą przepływomierz ponownie, pojezdziłem na klimie z półgodz silnik nagrzany dwa wentylatory chodzą, zostawiłem auto na luzie i wyszedłem do przepływki z miernikiem, okazuje się, że jest 1.89 - 1.92, czyli tak jakby była sprawna? Jeżeli tak, to co powoduje błąd 12 ? nie mogę go skasować, robię zworkę przkręcam kluczyk zczytuje błędy, ciągle pokazuje ten sam, 1 długi 2 krótkie, wypinam zworkę czekam ok . 6-10 sekund cofam kluczyk i zapalam auto, potem sobie gaszę wpinam zworkę i znów widzę ten błąd

edit: przedwczoraj ją wyciagnalem i popsikałem trochę wd-40 (nie wiem czy o to chodziło) do okoła.

: 2013-08-18, 14:41
autor: janusz
mieszkos mam nadzieję, że nie psikałeś po tym co siedzi w dolocie? Jak tak to teraz trzeba będzie to umyć w alkoholu izopropylowym. Wtyczkę nie ma problemu mogłeś popsikać WD40.
Problem może powodować przewód, który doprowadza sygnał do ECU - jest gdzieś pęknięty w środku albo przy wtyczce.

: 2013-08-18, 14:54
autor: mieszkos
a który to konkretnie kabelek? chodzi mi o kolor, tak jak na niebieskim sprawdzam napięcie, tak który prowadzi sygnał do ECU i gdzie on się znajduję

: 2013-08-18, 15:09
autor: janusz
Musisz sprawdzić napięcie między przewodem niebiesko-białym - ostatni we wtyczce, a masą.
Tu masz service manuala http://chomikuj.pl/sethq/Dokumenty/Niss ... ice+manual
Ściągnij sobie rozdział ec_cd20 i od strony chyba 65 się zaczyna o przepływce.

: 2013-09-04, 19:48
autor: byczynho
Podepnę się pod temat. Dziś mierzłem mój przepływomierz i otrzymałem dwie wartości. Normalnie jest 1,9 V, po zdjęciu wężyka z EGR 2,1 V. Czy to normalne i czy tak ma być?