Strona 1 z 1
[P11/WP11] Błąd 43, niskie obroty biegu jałowego, zacinanie
: 2013-04-14, 13:21
autor: byczynho
Witam.
Trochę czytałem na temat tego czarodziejskiego potencjometru w naszych autach. Wczoraj ten problem zaczął występować również u mnie. Obroty zatrzymywały się na 1100 i zapalała się kontrolka CHECK. Samochód od początku, zaraz po zakupie miał niewłaściwie obroty biegu jałowego - około 600. Przypuszczałem, że winowajcą jest potencjometr, teraz moje przypuszczenia się potwierdziły.
Moje pytanie, czy owe urządzenie da się jakoś naprawić, zregenerować czy trzeba szukać czegoś nowego? Druga sprawa, jak wymontować to coś z auta?
: 2013-04-21, 06:18
autor: bandito
TPS jest przykręcony na dwie śrubki. nie musisz go demontowac. on jest regulowany i wystarczy go odpowiednio nastawic. powinien mieć napięcie 0.3-0.4 V.
: 2013-04-21, 10:44
autor: byczynho
Rozumie, a jak to zrobić?
: 2013-04-21, 12:42
autor: Maniek-ol
Luzujesz śrubki i obracasz czujnikiem TPS. Jak weźmiesz jeszcze to tego miernik to ustawisz wymaganą wartość.
: 2013-04-21, 13:04
autor: byczynho
A jakieś zdjęcie mogę prosić? BO ja nie wiem czym dokładnie mam kręcić

czy w ten sposób ustawię obroty na takie jak być powinny?
: 2013-04-22, 08:34
autor: Wiooreck
A czy TPS to nie jest czujnik otwarcia przepustnicy? To w dieslach nie występuje... Bo z tego co kiedyś rzuciło mi się w oczy, to kolega byczynho ma diesla... Nieprawdaż?
: 2013-04-22, 08:49
autor: byczynho
Prawda

i właśnie coś mi tu nie pasowało bo google nie wyrzucało żadnych wyników związanych z TPS i 2.0 TD
[ Dodano: 2013-04-22, 09:49 ]
Wiooreck, a Ty wiesz może jak wymontować ten pedał?
: 2013-04-28, 12:17
autor: Wiooreck
byczynho pisze:a Ty wiesz może jak wymontować ten pedał?
Wiesz co, nie interesowałem się tym, ale jak będę miał chwilę czasu i nie zapomnę, to zerknę i Ci coś podrzucę. Ale pewnie jak reszta podobnych rzeczy, trzyma się na śrubach i gdzieś w okolicy musi być przewód, ktory to łączy z ecu
edit:
Dobrze myślałem, masz tu zdjęcie poglądowe od naszego modelu.

: 2013-04-28, 14:36
autor: byczynho
Dużo problemów z demontażem? Można go jakoś zregenerować po wyjęciu? Chodzi mi o to, żeby te obroty były takie jak być powinny.
: 2013-04-28, 14:47
autor: Wiooreck
Patrząc po tamtym zdjęciu, to raczcej nie będzie zbyt dużo problemów. Musisz tylko zanurkować pod kolumnę i mieć sprawne ręce, żeby wtyczkę rozpiąć

nie wiem akurat czy się to regeneruje.
: 2013-04-28, 19:15
autor: byczynho
Nie można jakoś podnieść pedała ciut wyżej? jakoś styki poczyścić czy coś?
: 2013-04-28, 19:24
autor: Wiooreck
Widać na tamtym zdjęciu, że ten cały czarny "kubek" jest skręcony śrubami do stelarza pedału. Możesz tam zajrzeć i będziesz widział co jest grane. Po prostu wymontuj cały pedał przyspieszenia, będzie Ci łatwiej, więcej światła później

: 2013-05-07, 15:44
autor: byczynho
Temat odświeżam. Właśnie próbowałem wymontować pedał gazu. Jest inny niż ten przedstawiony na zdjęciu i odkręcenie dwóch nakrętek nic nie daje....
[ Dodano: 2013-05-07, 20:41 ]
Wiooreck, nasz potencjometr wygląda tak:

i nie dość, że jest mocno drogi używany to jeszcze trudno dostępny...