Strona 1 z 2

[P11/WP11] wtryski nie dają paliwa.. AUTKO NIE ODPALA

: 2013-04-12, 19:17
autor: Boro1989
Siemanko wszystkim , może ktoś wpadnie na jakiś pomysł bo mi i mojemu mechanikowi po prostu brak pomysłu... problem jest taki

na WSZYSTKIM ( jak mówie wszystkim to wszstkim :P czyli alternatorze rozruszniku wtryskach NAWET NA AKU ) podczas kręcenia napięcie spada do wartości MAX 9V , gdzie przy zapłonie przekręconym jest napięcie stałe czyli 12V, może jakieś pomysły ?
Alternator odłączony, nic nie pomogło, rozrusznik wypięty , na pych nie odpaliła,

a objawy są tego takie że autko po prostu nie odpala, od tygodnia stoi w warsztacie i już na prawdę mam ochotę trochę polatać primerką ;P

autko Nissan Primera P11 2.0 , SR20DE BE + LPG

i ku woli ścisłości po prostu wtryski nie chcą lać paliwa...

: 2013-04-12, 19:27
autor: klfsolec
sprawdź dobrze najpierw rozrusznik i łączenia masy

: 2013-04-12, 20:19
autor: janusz
Czyść masy - ta co jest pod podstawą akumulatora oraz tą na bloku silnika - koło termostatu. Całą resztę - czyli to co jest poprzykręcane do budy - profilaktycznie też poprzeczyszczaj. Odkręcić, wyczyścić papierem ściernym, posmarować wazeliną techniczną i skręcić.
Możesz również sobie dorobić dodatkową masę - połączyć blok silnika z budą. Przewód jak najgrubszy - najlepiej taki pasek miedziany jak był w polonezach :D
Coś takiego http://www.auto-truck.pl/popup_image.ph ... 17&imgID=1

: 2013-04-12, 20:44
autor: Boro1989
Rozrusznik odpada bo raczej jakby to on kradł prąd to po wypięciu go autko by odpaliło na "pych"

Janusz Myślisz żę masa jest winą znikającego napięcia?
ale każdy pomysł dobry :P jutro postaram się dorobić dodatkową masę ,

: 2013-04-12, 20:53
autor: janusz
Jeśli masa Ci zaśniedzieje to pojawia się takie coś jak rezystancja połączenia. Na tej rezystancji na skutek przepływającego prądu pojawia się spadek napięcia zgodny z prawem Ohma R=U/I => U=I*R. Już 60mΩ przy prądzie 50A wystarczy, żeby był spadek napięcia na poziomie 3V.

Bądź co bądź ale mosiądz i aluminium jakoś niespecjalnie się lubią :].


Ja po przeczyszczeniu mas i dorobieniu dodatkowej masy odzyskałem jakieś 0,4-0,6V na ładowaniu :D.

: 2013-04-13, 07:11
autor: Boro1989
okej rozumiem , ale czy to by powodowało spadki napięcia na poziomie nawet 10V ? podczas kręcenia??

: 2013-04-13, 11:10
autor: janusz
Może powodować takie spadki, ale też nie musi.
Trzeba najpierw zacząć od naprawiania tego co jest do zrobienia praktycznie za darmo - bez kosztów.
Zobacz jeszcze przewody, które są poprowadzone do rozrusznika.

: 2013-04-13, 22:59
autor: klfsolec
Boro powiem tak najpierw spróbuj wymienić akumulator jeszcze może być jeszcze przyczyna akumulatora miałem tak jak aku padł to nawet na pycha nie chciał brać aku 12 V przy kręceniu prąd spadał a przy odpalaniu na pycha po długim pchaniu dopiero odpalił

: 2013-04-13, 23:31
autor: janusz
klfsolec u mnie P10 z oberwaną jedną celą w akumulatorze odpalała z 9V i jeździła, ale komp trochę głupiał przy takim napięciu :D.

Jeśli aku ma już trochę to moż być tak, że prądowo nie wyrabia i prąd rozruchowy jest na poziomie 200A a nie 500-540A jak to mają sprawne akumulatory

: 2013-04-13, 23:56
autor: klfsolec
całą zimę się śmiałem przy dużych mrozach że auta nie odpalały prima bez problemu przyszły 2 dni mroz,ow po 19 w minusie i ako padło naladowałem i odpalalo po 2 dniach ako padło naładowałem i przy odpalaniu spadała moc do 8 wolt sprawdzam cele a tam 5 brązowych ako do wymiany

: 2013-04-14, 12:49
autor: Boro1989
Aku było podmieniane z innego autka i też nic..

: 2013-04-14, 16:29
autor: abc1234xx
widze ze masz gaz. Odlacz go calkiem od zasilania. Jak montowali mogli zrobic to partacko i na chwile obecna masz zwarcie.

: 2013-04-14, 16:31
autor: Boro1989
gaz zostal odłaczony i dzieje sie to samo

: 2013-04-14, 16:40
autor: janusz
Boro1989 sprawdziłeś to co Ci napisałem? Jak tak i wszystko jest ok to może cewka zapłonowa jest uwalona i robi zwarcie na uzwojeniu pierwotnym.

: 2013-04-14, 17:35
autor: Boro1989
sprawdziłem i nic, aparat odłączałem, i kręciłem, tzn sprawdzałem napięcie i też jest zanik

: 2013-04-14, 18:49
autor: abc1234xx
a probowales wyciagac pokolei bezpieczniki i przekazniki? na starcie silnika dziala rozrusznik, komp, pompa paliwa , wtryski itp.. troche powyciagac bezpiecznikow i sie okaze co zjada. Musi to cos siedziec pod bezpiecznikiem o ile to urzadzenie jakies

: 2013-04-16, 20:38
autor: Fenr1r
Boro1989, moi mechanicy stwierdzili - 15min roboty z przerwą na fajkę :-P W razie czego wiesz gdzie jechać :)

PS. Prima złożona i już od 17 siedzę w Olsztynie :mrgreen:

: 2013-04-17, 03:45
autor: Boro1989
to niech twoi mechanicy podrzucą pomysł jak to ogarnąć :P

btw nie jeden mechanik już zęby zjadł na niej ;P i nikt nie ma pomysłu co jej jest ;)

i jeszcze raz wielkie dzięki za pożyczenie aparatu zapłonowego ! sorki że nie mogłem CI pomóc przy składaniu ale na prawdę się ostro spieszyłem... ale cieszę się że udało się ją złożyć bez problemów :)

: 2013-04-17, 12:28
autor: Fenr1r
Powiem tak, jeszcze nie spotkałem się z problemem w aucie, którego by nie narpawili :D Podobno jakaś pierdoła stwarza cały problem, na dniach przy okazji spróbuję podpytać, może powiedzą cóż przyczyną tam być może. Na razie poskładałem w trybie "trzyma się", bo i tak za niedługi czas będzie demontaż wszystkiego, lakierowanie i ponowne pasowanie na gotowo :-D

: 2013-04-19, 16:32
autor: Boro1989
i dalej autko nie odpala :( POMOCY może ktoś ma jakiś kurde pomysł ? postawiłem autko do kolejnego mechanika i ten stwierdził że niby ECU padło... ale nie jest pewny na 100% :/ pomiar ciśnienia układu paliwa pokazał 2Bary , mało dużo średnio? kurde już nic nie wiem te ch**** wtryski nie chcą lać paliwa i tyle :(

POMOCY :(((

: 2013-04-19, 16:40
autor: vixo
A na gazie działa :?:

: 2013-04-19, 16:51
autor: Boro1989
nie :(

: 2013-04-19, 16:56
autor: vixo
A na plaku :?: ;>

: 2013-04-19, 17:24
autor: Boro1989
odpala :> do póki ktoś pryska :P

: 2013-04-19, 17:26
autor: bombel
NIe widzaielm odpowiedzi. Czy pompa paliwowa działa?

: 2013-04-19, 17:27
autor: Boro1989
2bary cisnienie..

: 2013-04-19, 17:32
autor: bombel
A kompa masz skąd podmienić?

: 2013-04-19, 17:34
autor: Boro1989
no właśnie niestety nie :( ale zastanawia mnie fakt odpalania autka na plaku, jakby komp padł to i na plaku by nie odpaliła... a 2 bary ciśnienie na pompie to nie za mało??

i coś mi jeszcze przyszło na myśl, przecie jak podmienie kompa to automatycznie NATS nie pozwoli mi autka odpalić ze względu na inne kody w kluczyku..

: 2013-04-19, 17:37
autor: bombel
Boro1989 jak komp nie da wtryskom otwarcia ich to nie zapali. Standardowe ciśnienie to chyba 3 bary, więc regulator ciśnienia sprawdzcie

: 2013-04-19, 18:11
autor: janusz
A żeby zobaczyć czy komp odpala wtryski trzeba byłoby wziąć oscyloskop i sprawdzić sygnały na wtryskach :].