Strona 1 z 1

[P/WP11.144] Czyżby alternator??

: 2013-01-23, 15:29
autor: odmi
Witam i mam pytanie do znawców :/
Ostatnio pojawia mi się pewien problem, stawiam na padający alternator.
Ale po kolei.
Po pierwsze, podczas jazdy w nocy, mam wrażenie, a właściwie pewność, że nagle zmienia się moc świateł, raz świecą jaśniej, raz ciemniej, mimo że jadę równo, na równych obrotach silnika, jakby następowały skoki napięcia;
Po drugie ostatnio wycieraczki pracują wolniej, jakby brakowało im prądu;
po trzecie, przy jeździe na wyższych obrotach silnika, powiedzmy około 3000 obrotów i nagłym puszczeniu pedału gazu potrafi zgasnąć silnik;
Dziś kolejna niemiła niespodzianka, po powrocie z pracy (jazda lasem po 6,00 rano z nocki na długich, droga poza miastem, 20 km, prawie trasa ;) ) podczas parkowania pod domem zgasł, po zakręceniu (próbie) kluczykiem tylko przygasły kontrolki, okazało się że akumulator wyładowany do zera !! !! !! Ale w trakcie jazdy kontrolka od ładowania nie zapala się nawet na chwilkę, przy włączaniu zapłonu i rozruchu świeci się normalnie, kontrolka sprawna;
Jak zaglądnąłem pod maskę alternator był mocno rozgrzany, czy to normalne ?? Można było na nim jajka smażyć.
Moje pytanie, czy to może pada alternator, czy może zwarcie w akumulatorze??
Akumulator dwu - trzy letni, cele wizualnie bez zmian, zalane kwasem książkowo.

: 2013-01-23, 16:18
autor: Wieshaq
Na dwoje babka wróżyła krakać nie chce bo z Krakowa nie jestem, ale padający alternator może powodować problemy z aku i wtedy masz 2w1 i alternator do roboty i aku do wymiany.

Najprościej po naładowaniu aku zmierz na nim napięcie zrób przejazd do pracy i porównaj napięcie, różnica powyżej 1V pomiędzy pomiarami w dół to alternator na bank.

: 2013-01-23, 16:36
autor: nice-wawa
Odpal samochód i zmierz jakie jest ładowanie bez obciążenia i z obciążeniem .

[ Dodano: 2013-01-23, 16:38 ]
Ale raczej stawiam na alternator , bo samochód sam zgasł .Zabrakło mu prądu .Naładuj akumulator odpal i sprawdź ładowanie.

: 2013-01-23, 17:05
autor: odmi
Nie mam miernika, ale to nie problem, jaki powinien być prąd bez i z obciążeniem. aku się ładuje, ale był całkowicie wyjechany. Rano się okaże czy dał się naładować, jak tak, to chyba jeszcze sprawny.

: 2013-01-23, 17:14
autor: janusz
Sprawdź na początek masy - 1 albo 2 na bloku silnika i jedna koło podstawy akumulatora. Poodkręcaj przeczyść, przesmaruj wazeliną techniczną i poskręcaj - to samo na klemach akumulatora. To takie bezkosztowe na razie

: 2013-01-23, 17:15
autor: nice-wawa
Na jałowych obrotach 13.8 minimum do 14.5V maximum - na włączonych światłach mijania oczywiście

: 2013-01-23, 17:49
autor: lazik
sprawdz sobie miernikiem ale zrob dluzszy pomiar, caly czas miej miernik podlaczony i niech auto sobie popracuje i obserwuj czy nie ma naglych skokow napiecia :)

mozesz miec gdzies przebicie, zwarcie, obejrzyj wiazke czy nie jest popalona gdzies, w moim przypadku w 2 nissanach mialem podobne objawy i przebicie mialem na wysokosci srodka chlodnicy i tam przepalone byly kable idace z alternatora :)

: 2013-01-24, 12:45
autor: odmi
Już wiadomo :/ auto u mechaniora, nie mam garażu, a teraz rozbieranie na parkingu w śniegu i mrozie odpada. Pożyczyłem miernik, ładowanie bez obciążenia 12,2- 12,3V , coś tam ładuje, dlatego nie świeciła kontrolka od ładowania, ale stanowczo za mało.
Akumulator się przez noc załadował, chyba wszystko z nim ok, tak że wina alternatora, dziś jak zrobiłem 6 km do warsztatu i dotknąłem alternator, to się oparzyłem, taki gorący.

: 2015-01-07, 18:39
autor: franc821
Witam, mam troszkę inną zagadkę....
Otóż jakieś dwa tygodnie temu odpaliłem auto nad ranem(ciemno) a tam kontrolki, oświetlenie kabiny, światła mijania sobie pulsują w rytm lekko falujących obrotów......
Kolega zmierzył napięcie- po odpaleniu na biegu jałowym napięcie skacze, po wkręceniu na wyższe obroty ładowanie spada..... co to może być bo chce się psychicznie przygotować na najgorsze- na razie autem jeździ żona i mówi że jest bez zmian, ja jestem w szpitalu tymczasem i tak czekam na telefon od niej ;-)

: 2015-01-07, 18:51
autor: bombel
franc821, alternator pada

: 2015-01-07, 19:18
autor: Toudi1995
U mnie na regenerowanym alternatorze ładowanie na wolnych obrotach bez obciążenia mam 14,9v a po włączeniu świateł ogrzewania szyby lusterek, podgrzewanych foteli, nawiewu na max mam 14,4v. Alternator regenerowałem bo padł całkiem przyjechałem pod dom zgasiłem, za godzinę chciałem odpalić i już ładowania nie było wcale. :)

: 2015-01-07, 19:23
autor: janusz
A dokładniej mówiąc regulator w alternatorze :] Myślę, że bez problemu podpasuje alternator z P10 z CD20 lub P11 z CD20T :]

: 2015-01-07, 21:52
autor: franc821
tylko zdaje się że ja potrzebuję altka bez vacu pompy? Vacu u mnie jest przy pompie wtryskowej(CD20E)

: 2015-01-08, 16:13
autor: Wiooreck
Nom, pompa podciśnienia powinna być na tym samym pasku co pompa wtryskowa.