Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Czyżby alternator??

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

[P/WP11.144] Czyżby alternator??

Post autor: odmi » 2013-01-23, 15:29

Witam i mam pytanie do znawców :/
Ostatnio pojawia mi się pewien problem, stawiam na padający alternator.
Ale po kolei.
Po pierwsze, podczas jazdy w nocy, mam wrażenie, a właściwie pewność, że nagle zmienia się moc świateł, raz świecą jaśniej, raz ciemniej, mimo że jadę równo, na równych obrotach silnika, jakby następowały skoki napięcia;
Po drugie ostatnio wycieraczki pracują wolniej, jakby brakowało im prądu;
po trzecie, przy jeździe na wyższych obrotach silnika, powiedzmy około 3000 obrotów i nagłym puszczeniu pedału gazu potrafi zgasnąć silnik;
Dziś kolejna niemiła niespodzianka, po powrocie z pracy (jazda lasem po 6,00 rano z nocki na długich, droga poza miastem, 20 km, prawie trasa ;) ) podczas parkowania pod domem zgasł, po zakręceniu (próbie) kluczykiem tylko przygasły kontrolki, okazało się że akumulator wyładowany do zera !! !! !! Ale w trakcie jazdy kontrolka od ładowania nie zapala się nawet na chwilkę, przy włączaniu zapłonu i rozruchu świeci się normalnie, kontrolka sprawna;
Jak zaglądnąłem pod maskę alternator był mocno rozgrzany, czy to normalne ?? Można było na nim jajka smażyć.
Moje pytanie, czy to może pada alternator, czy może zwarcie w akumulatorze??
Akumulator dwu - trzy letni, cele wizualnie bez zmian, zalane kwasem książkowo.
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2013-01-23, 16:18

Na dwoje babka wróżyła krakać nie chce bo z Krakowa nie jestem, ale padający alternator może powodować problemy z aku i wtedy masz 2w1 i alternator do roboty i aku do wymiany.

Najprościej po naładowaniu aku zmierz na nim napięcie zrób przejazd do pracy i porównaj napięcie, różnica powyżej 1V pomiędzy pomiarami w dół to alternator na bank.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2013-01-23, 16:36

Odpal samochód i zmierz jakie jest ładowanie bez obciążenia i z obciążeniem .

[ Dodano: 2013-01-23, 16:38 ]
Ale raczej stawiam na alternator , bo samochód sam zgasł .Zabrakło mu prądu .Naładuj akumulator odpal i sprawdź ładowanie.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2013-01-23, 17:05

Nie mam miernika, ale to nie problem, jaki powinien być prąd bez i z obciążeniem. aku się ładuje, ale był całkowicie wyjechany. Rano się okaże czy dał się naładować, jak tak, to chyba jeszcze sprawny.
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-01-23, 17:14

Sprawdź na początek masy - 1 albo 2 na bloku silnika i jedna koło podstawy akumulatora. Poodkręcaj przeczyść, przesmaruj wazeliną techniczną i poskręcaj - to samo na klemach akumulatora. To takie bezkosztowe na razie
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2013-01-23, 17:15

Na jałowych obrotach 13.8 minimum do 14.5V maximum - na włączonych światłach mijania oczywiście
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-01-23, 17:49

sprawdz sobie miernikiem ale zrob dluzszy pomiar, caly czas miej miernik podlaczony i niech auto sobie popracuje i obserwuj czy nie ma naglych skokow napiecia :)

mozesz miec gdzies przebicie, zwarcie, obejrzyj wiazke czy nie jest popalona gdzies, w moim przypadku w 2 nissanach mialem podobne objawy i przebicie mialem na wysokosci srodka chlodnicy i tam przepalone byly kable idace z alternatora :)
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2013-01-24, 12:45

Już wiadomo :/ auto u mechaniora, nie mam garażu, a teraz rozbieranie na parkingu w śniegu i mrozie odpada. Pożyczyłem miernik, ładowanie bez obciążenia 12,2- 12,3V , coś tam ładuje, dlatego nie świeciła kontrolka od ładowania, ale stanowczo za mało.
Akumulator się przez noc załadował, chyba wszystko z nim ok, tak że wina alternatora, dziś jak zrobiłem 6 km do warsztatu i dotknąłem alternator, to się oparzyłem, taki gorący.
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

Awatar użytkownika
franc821
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2011-12-27, 01:35
Lokalizacja: Pyrlandia

Post autor: franc821 » 2015-01-07, 18:39

Witam, mam troszkę inną zagadkę....
Otóż jakieś dwa tygodnie temu odpaliłem auto nad ranem(ciemno) a tam kontrolki, oświetlenie kabiny, światła mijania sobie pulsują w rytm lekko falujących obrotów......
Kolega zmierzył napięcie- po odpaleniu na biegu jałowym napięcie skacze, po wkręceniu na wyższe obroty ładowanie spada..... co to może być bo chce się psychicznie przygotować na najgorsze- na razie autem jeździ żona i mówi że jest bez zmian, ja jestem w szpitalu tymczasem i tak czekam na telefon od niej ;-)
V10 QG18DE '04
K11 CG10DE '00

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-01-07, 18:51

franc821, alternator pada

Awatar użytkownika
Toudi1995
doświadczony forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 2013-12-12, 15:50
Lokalizacja: Niżatyce

Post autor: Toudi1995 » 2015-01-07, 19:18

U mnie na regenerowanym alternatorze ładowanie na wolnych obrotach bez obciążenia mam 14,9v a po włączeniu świateł ogrzewania szyby lusterek, podgrzewanych foteli, nawiewu na max mam 14,4v. Alternator regenerowałem bo padł całkiem przyjechałem pod dom zgasiłem, za godzinę chciałem odpalić i już ładowania nie było wcale. :)
Był Nissan, jest Saab.
Był diesel, jest benzyna.
Mój saab-ik ;)<<<Zapraszam :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-07, 19:23

A dokładniej mówiąc regulator w alternatorze :] Myślę, że bez problemu podpasuje alternator z P10 z CD20 lub P11 z CD20T :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
franc821
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2011-12-27, 01:35
Lokalizacja: Pyrlandia

Post autor: franc821 » 2015-01-07, 21:52

tylko zdaje się że ja potrzebuję altka bez vacu pompy? Vacu u mnie jest przy pompie wtryskowej(CD20E)
V10 QG18DE '04
K11 CG10DE '00

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-01-08, 16:13

Nom, pompa podciśnienia powinna być na tym samym pasku co pompa wtryskowa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”