Strona 1 z 1

Problem z pilotem alarmu po wymianie baterii.

: 2012-11-21, 18:55
autor: Beliar
Witam

Pilocik od Nissana Primery P11 97'r model pilocika to Proxima P1x12_310 ver 1.5 Pilocik dzialal co raz slabiej wiec postanowilem zakupic nowa baterie i wymienic wiec tak uczynilem po czym pilocik nei dziala w ogole ;/ nawet dioda sie nie swieci jak naciskam. Zapewne trzeba go jakos zaprogramowac ale jak..? czy ma ktos o tym pojecie jak to zrobic..? dodam, ze pilot w dobrym stanie wszystkie styki itp ok.

znalazłem coś takiego:

Programowanie pilota:

1. przekręcić kluczyk w stacyjce 6 razy w ciągu 10 sekund (włączasz zapłon i wyłączasz), po 6 razie na pozycję ACC i powinien mrugnąć kierunkami 2 razy.
2. trzymając pilota blisko stacyjki wcisnąć i trzymać na pilocie UNLOCK, trzymając UNLOCK wciskasz 3 razy LOCK- powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
3. następnie bierzesz drugiego pilota i też wciskasz i trzymasz UNLOCK i 3 razy wciskasz LOCK- znów powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
4. na końcu przekręcasz na pozycję ZAPŁON i wtedy powinien mrugnąć 2 razy. u mnie to zadziałało.
______________________________________________________________________________________________

to jest sposób na 5WK4 865
oraz 5WK4 600

Ja po trzech miesiącach doszedłem do tego jak to zrobić.
pkt. 1 na tą operację masz 10 sekund i oczywiście to pisze ale ...
pkt. 2 na tą operację masz 2 sekundy - ktoś kto robił to dokładnie powoli nigdy mu to nie mogło wyjść ( mowa o momęcie naciskania na pilocie guzików 2 sekundy potem powoli drugi pilot do ręki i wciskając guziki masz znowu 2 sekundy)
pkt. 3 też 2 sekundy
Może inne modele też zatrybią ponieważ ktoś napisał że to metoda na 5WK4 865 a mi się udało na 5WK4 600.

dodam zdjecie :

Obrazek

Pilota mam nats ale nie mam w nim auto pilota ( lock/unlock ) jak to bylo w niektorych wersjach dlatego dawno temu byl zakladany auto alarm z uzyciem pilota ( jak na zdjeciu ) ale problem w tym, ze jeden guzik sluzy do zamykania/otwierania drzwi z uzyciem autoalarmy ( sygnal swietlny, dzwiekowy) a drugi do zamykania/otwierania z samym uzyciem sygnalu swietlnego wiec nie wiem czy zadziala to programowanie ktore zamiescilem u gory.

: 2012-11-21, 23:10
autor: janusz
Zacznijmy od tego, że to nie jest oryginalny pilot od centralnego zamka. To jest coś dokładanego. To, że po wymianie baterii nie działa pilot może oznaczać, że popękały luty na płytce. Zrób lepsze zdjęcie płytki to może mi się uda coś wypatrzeć. Najbardziej zależy mi na miejscach, w których lutowane są blachy od baterii do płytki.

NATS to jest kluczyk kodowany. Oryginalny pilot służy do zamykania samochodu tylko na centralny zamek, chyba, że masz wersję z pełną alarmówką i czujkami ruchu na słupkach środkowych. Wtedy masz też włączany alarm.
Ten pilot co masz to jest do uzbrajania dołożonego alarmu z syreną. Załącza on również moduł, który korzysta z oryginalnego pilota.

: 2012-11-22, 11:05
autor: Beliar
Dokladnie tak jak mowisz .Samochod od kupna nie mial oryginalnego pilota na centralny zamek. Samochod byl kupiony w 99' przez mojego ojca takze byl prawie nowy i w zestawie byly tylko dwa kluczyki bez pilocika. Tak mam pelna alarmowke wraz z czujnikami ruchu i zalacza on rowniez modul tak jak w oryginalnym pilocie. Zrobie fotki tak jak proponowales i wrzuce.

ObrazekObrazekObrazek Obrazek

jestem pewny, ze z pilocikiem i plyta jest wszystko w porzadku tylko teraz nie wiem jak go zaprogramowac po tej wymianie baterii

: 2012-11-22, 12:33
autor: lordkain
Sam pilot niewiele mówi. Poszukaj centralki alarmowej i ustal producenta oraz model. Pilot to tylko przekaźnik sygnału, jeden model można zaprogramować do rożnych centralek alarmowych. Poszukaj pod kolumną kierownicy lub w tunelu środkowym np. za radiem, pod radiem, pod osłoną lewą lub prawą tego tunelu. A masz jakieś kontrolki sygnalizujące uzbrojenie alarmu? Jakaś dioda?

: 2012-11-22, 12:37
autor: Beliar
Podalem model.. na zdjeeciu tez widac - Proxima P1x12_310 ver 1.5 tak mam diode od strony kierowcy pod szyba. Przypominam, ze wszystko dzuialalo jak nalezy do chwili wymiany baterii.. poprostu pilocik musial sie rozkodowac

: 2012-11-22, 12:57
autor: lordkain
Kolego Beliar, chodzi mi o producenta i model centralki alarmowej. Producent i model pilota nie jest zgodny z producentem i modelem centralki alarmowej.

: 2012-11-22, 13:30
autor: Beliar
jak nie jest zgodny..? na 100% mam auto alarm proxime tylko nie wiem jaki model czy zk czy zn

: 2012-11-22, 13:55
autor: janusz
Płytka od pilota z tego co widzę na zdjęciach, aczkolwiek mogę się mylić kwalifikowałaby się do przelutowania - podejdź do jakiegoś serwisu RTV.
Inna sprawa to to, że niekiedy w sklepie można kupić już rozładowaną baterię - długo leżała. Ze dwa lub trzy razy miałem taki przypadek.

: 2012-11-22, 14:00
autor: lordkain
No właśnie o to chodzi żebyś zobaczył czy na centralce jest zn, zk czy jeszcz inny model. Nieważne. Tu masz instrukcje jak programować obie centralki:
Proxima ZK
Proxima ZN

[ Dodano: 2012-11-22, 14:03 ]
A w dużym skrócie:
1. Po 50s od wyłączenia stacyjki zapala się dioda LED
2. W ciagu 5s od zapalenia diody (nie sugeruj siętym,że po 3s zgaśnie) należy 5 razy włączyć i wyłączyć stacyjkę. I nie mów, że nie możesz tak szybko włączyć i wyłączyć 5 razy. Wystarczy, że tylko na mrugną kontrolki na desce.
3. Wejscie w stan programowania potwierdzone zostanie piknieciem syreny.
4. Teraz patrz na diodę lub kierunkowskazy i licz mrugniecia.
5. Zgodnie z instrukcją alarm mrugnie: 1. dwa razy z przerwą 0,3s - pierwsze mrugnięcie jest impulsem nr 1 w 1 grupie, 2 mrugnięcie jest impulsem nr 2 w 1 grupie. Potem nastepuje przerwa 3s i alarm przechodzi do 2 grupy i tak dalej. Teraz trzeba poczekać do grupy 13 uważając, bo w grupie 12 i 13 nie ma dwóch impulsów tylko jeden.
6. Kiedy zapalą się kierunkowskazy i dioda już w 13 grupie należy w trakcie świecenia włączyć i wyączyć stacyjkę. Jestt to znak dla alarmu, że wybrałeś ten parametr. (13 = programowanie pilotów)
7. Teraz trzeba nacisnąć po jednym dowolnym porzycisku w każdym pilocie. po czym poczekać 13s aż alarm wyjdzie z programowania.

: 2012-11-22, 14:11
autor: Beliar
dzieki bardzo wlasnie tez znalazlem ta instrukcje bede probowal.. jeszcze jedno pytanie czy jezeli pilocik nie dziala bo nie jest zaprogramowany to czy po nacisnieciu przycisku powinna sie chociaz zapalac dioda..? bo u mnei sie wlasnie nei swieci... czy bedzie sie swiecila dopiero po zaprogramowaniu.. ? bo tak jak kolega mowi nie wiem czy wina nei lezy tez po stronie baterii ( moze kupilem juz rozladowana )

: 2012-11-22, 14:41
autor: lordkain
Cóż, ciężko powiedzieć czy dioda w tej sytuacji powinna mrugać choć wydaje mi się, że powinna aczkolwiek może być różnie. Przelutuj styki tak jak pisał janusz i najprościej sprawdź napięcie baterii woltomierzem.

: 2012-11-22, 16:02
autor: Beliar
A czy to jest w ogóle prawdopodobne, ze pilot dzialal poprawnie przez prawie 10lat bez wymiany baterii a po wymienie sie rozkodowal..? czy nie powienien byc nadal poprawnie zakodowany.. ?

: 2012-11-22, 17:42
autor: lordkain
100% możliwe bo też to przerabiałem w mojej mamy K11, a podczas poszukiwania serwisówki dla ciebie natknąłem się, że inni posiadacze Proximy także stracili łączność z centralką po wymianie baterii.

: 2012-11-22, 17:58
autor: Beliar
dzieki bardzo za pomoc :)

[ Dodano: 2012-11-25, 17:35 ]
A w dużym skrócie:
1. Po 50s od wyłączenia stacyjki zapala się dioda LED
2. W ciagu 5s od zapalenia diody (nie sugeruj siętym,że po 3s zgaśnie) należy 5 razy włączyć i wyłączyć stacyjkę. I nie mów, że nie możesz tak szybko włączyć i wyłączyć 5 razy. Wystarczy, że tylko na mrugną kontrolki na desce.
3. Wejscie w stan programowania potwierdzone zostanie piknieciem syreny.
4. Teraz patrz na diodę lub kierunkowskazy i licz mrugniecia.
5. Zgodnie z instrukcją alarm mrugnie: 1. dwa razy z przerwą 0,3s - pierwsze mrugnięcie jest impulsem nr 1 w 1 grupie, 2 mrugnięcie jest impulsem nr 2 w 1 grupie. Potem nastepuje przerwa 3s i alarm przechodzi do 2 grupy i tak dalej. Teraz trzeba poczekać do grupy 13 uważając, bo w grupie 12 i 13 nie ma dwóch impulsów tylko jeden.
6. Kiedy zapalą się kierunkowskazy i dioda już w 13 grupie należy w trakcie świecenia włączyć i wyączyć stacyjkę. Jestt to znak dla alarmu, że wybrałeś ten parametr. (13 = programowanie pilotów)
7. Teraz trzeba nacisnąć po jednym dowolnym porzycisku w każdym pilocie. po czym poczekać 13s aż alarm wyjdzie z programowania.

niestety ten sposob nie dziala :( kontrolka po odlaczaniu zaplonu zapala mi sie momentalnie a nie po 50sek. tak czy siek probowalem wlaczac i wylaczac zaplon 5razy ale nie uslyszalem pikniecia syreny.