Strona 1 z 1

[P/WP11.144] Podpięcie przewodów kierunkowskazu pod centralk

: 2012-10-06, 16:52
autor: marcindziki1
Witam. Napewno ktoś z Was podpinał centralkę na pilot do swojej primerki. Teraz moje pytanie które przewody są odpowiedzialne za dawanie sygnału na kierunkowskazy? gdzie najlepiej się jest podpiąć? i jaki mają kolor i drugie pytanie posiadam 2 kanał w centralce i chciałbym otwierać nim bagażnik - podłączenie pod przełącznik obok kierownicy nic nie daje. Gdzie można najlepiej się wpiąć.? Proszę o pomoc i wskazówki .

: 2012-10-07, 08:49
autor: radziejwwl
Kierunki to najlepiej sie podpiac pod wlacznik awaryjnych , ale kolorow nie pamietam tam , raczej proste do znalezienia. Co za przelacznik obok kierownicy ?:)

: 2012-10-07, 09:16
autor: homik123456
marcindziki1, jesli posiadasz miernik to sprawdz jakie napiecie jest na tym drugim kanale, bo w moim centralnym to bardzo niskie bylo jakies 1-2V co by oznaczalo ze tylko lekki impuls daje do innego urzadzenia ktore dopiero mialo by zadzialac i otworzyc bagaznik.

: 2012-10-07, 11:55
autor: vincetti
marcindziki1, Ten włącznik pod kierownicą działa z opóźnieniem. Dlatego nic nie daje podłączanie się pod niego. Jest to zabezpieczenie przed przypadkowym wciśnięciem i otwarciem bagażnika w czasie jazdy. Jeśli się uprzesz na podłączenie się jednak tam, to pogadaj z jakimś elektronikiem w sprawie dobrania odpowiedniego kondensatora, który by dłużej przytrzymał impuls z centralki i otwierał zamek. Ale najpierw faktycznie zbadaj jakie napięcie przychodzi na ten "impuls" a jak niższe to kupuszesz przekaźnik sterowany takim napięciem, wpinasz w układ i też działa :-D . Dla wiedzącego o co chodzi jest to prościzna ;-)

[ Dodano: 2012-10-07, 12:57 ]
radziejwwl pisze:Co za przelacznik obok kierownicy ?:)
W P11.144 Masz przycisk do otwierania bagażnika gdy silnik jest na chodzie. Od zewnątrz go nie otworzysz ;-)

: 2012-10-07, 13:40
autor: marcindziki1
Czy rozebranie przycisku awaryjnych zajmuje dużo czasu i jest skomplikowane gdyż nie chce uszkodzić sobie kokpitu - i jeszcze jedno czy obydwa przewody z centralki mam podpiąć pod awaryjne? bo mam wyjścia na prawe i lewe kierunkowskazy. Jutro zbadam jakie jest napięcie na 2 kanale i dam znać.

: 2012-10-07, 13:43
autor: homik123456
marcindziki1, tak obydwa masz podpiac. Bo tam przy wlaczniku awaryjnych tez masz dwa kabelki do ktorych musisz wpiac te z centralki.

: 2012-10-07, 16:26
autor: radziejwwl
vincetti pisze:marcindziki1

[ Dodano: 2012-10-07, 12:57 ]
radziejwwl pisze:Co za przelacznik obok kierownicy ?:)
W P11.144 Masz przycisk do otwierania bagażnika gdy silnik jest na chodzie. Od zewnątrz go nie otworzysz ;-)
A tego nie wiedzialem ;P no mozna by sie pod to podpiac , ale ze tam z centralki wychodzi tak niskie napiecie to cos dziwnego . Z reguly jest to 12v tylko o malym pradzie. Mozna by centralke od centralnego rozebrac i poszukac przekaznika od bagaznika i tam sie wlutowac.

: 2012-10-07, 19:36
autor: marcindziki1
a tutaj psikus bo przycisk działa i bez silnika - wsiadam do samochodu przyciskam go i otwiera bagażnik - przed chwilą próbowałem

: 2012-10-08, 12:30
autor: vincetti
marcindziki1, To odpal samochód albo po prostu włącz zapłon i spróbuj otworzyć tylną klapę normalnie klamką. To w tę stronę działa, a nie odwrotnie :-P

: 2012-10-08, 14:13
autor: marcindziki1
Zgadza się nie zrozumiałem Twego przesłania :)

: 2012-10-08, 16:14
autor: radziejwwl
Zobacz co za sygnal Ci daje ten Twoj sterownik albo wez mi zrob zdjecie instrukcji ze schematem . Przycisk od klapy pewnie dziala jak wszytsko w nissanach czyli poprostu zwiera do masy. Jesli Twoj sterownik daje sygnal a nie zwarcie to potrzebujesz przekaznik. O ile sie nie myle :D

: 2012-10-08, 16:58
autor: marcindziki1
Zgadza się właśnie patrzyłem na instrukcje centralki - muszę zastosować przekaźnik. Ale czy po zastosowaniu mogę podpiąć się pod sygnał z przycisku klapy? bo tam jest w sumie najwygodniej

: 2012-10-08, 21:41
autor: vincetti
marcindziki1, Oczywiście że możesz, tylko pod ten właściwy ;-)