Strona 4 z 5

: 2013-09-22, 14:41
autor: janusz
Arias P11 ogólnie rzecz ujmując ma słabe światła - rzekłbym beznadziejne w porównaniu do P10. Ja ostatnio u siebie wyczyściłem odbłyśniki i jest lepiej. Rozkleja się bardzo prosto - wkładasz reflektor do piekarnika nagrzanego go 80stC na jakieś 4-5min później wyjmujesz i szkło bardzo ładnie odchodzi. Sklejasz reflektor na jakiś czarny silikon lub czerwony - taki, żeby trzymał się plastiku i szkła. Możesz też na klej do szyb, ale wtedy już na amen masz poskładane.
Moja rada - dobrze wyczyść stary klej (usuń całkowicie), żeby potem nie było niespodzianki jak u mnie.... Zielkq wie coś o tym :D .
U mnie po wyczyszczeniu światła świecą dużo lepiej. Najlepszym rozwiązaniem jest regeneracja reflektorów.

: 2013-09-22, 18:05
autor: Arias
No tego się obawiałem, że wina stoi po stronie reflektorów, myślę jeszcze nad wypolerowaniem szkła i dołożeniem soczewki na śląsku jest dużo zakładów tym się zajmujących robią też kompletne instalacje pod xenon, zapewne hid, ale jeździ u mnie jeden stary Mercedes z wypolerowanym kółkiem, wprawioną soczewką i HIDami i przyznam, że oślepia mnie mniej niż jadący na normalnych światłach samochody, wygląda jakby świeciły w ziemię, ale jak jechałem za nim to dosyć konkretnie rozświetlał jezdnie.

: 2013-09-22, 18:29
autor: janusz
Arias tylko montując xenon musisz założyć spryskiwacze na reflektory oraz układy autopoziomowania. Tańszym rozwiązaniem jest regeneracja reflektorów - zobaczysz różnicę. Odbłyśniki po kilku latach pokrywają się warstwą kurzu, która skutecznie tłumi światło :]

: 2013-09-23, 11:15
autor: Arias
Ja nie mówiłem, żeby od razu xenon montować, to dopiero z JDM Dualsa,i, póki co chciałem tylko dołożyć soczewkę i wypolerować szkło :) Co rozumiesz poprzez regenerację ?? Jakie są koszta natryśnięcia świeżego odbłyśnika ??

: 2013-09-23, 11:18
autor: janusz
To zależy od firmy. W Katowicach chyba jest jakaś firma, która regeneruje lampy. Koszt to trzeba koło 200zł liczyć.

Regeneracja polega na usunięciu starego odbłyśnika i naniesieniu nowego.

: 2013-09-23, 12:06
autor: vincetti
za jakiś miesiąc będę miał maszynę do malowania próżniowego :mrgreen:

: 2013-09-23, 14:54
autor: Arias
janusz pisze:Koszt to trzeba koło 200zł liczyć.
dokładam 100zł i mam gładki klosz z soczewką :] Pytanie co będzie lepiej świecić :] a do soczewy zawsze można dołożyć spryskiwacze 50zł i układ samopoziomowania, używka jakieś 200zł myślę bez problemu i do tego hid jakiś przyzwoity :P będzie pod JDMy w przyszłości :P

: 2013-09-23, 15:06
autor: janusz
Pytanie co na to powie diagnosta? Ja wolałbym zregenerować sobie. Przynajmniej Primera nie będzie wyglądała jak golf, audi itp.

: 2013-09-23, 19:50
autor: Arias
Jak będzie dobrze świeciło to ani diagnosta ani policjant nic nie powie, a jak będzie czepialski to i tak się do czegoś doczepi :P

Jak Golf ?? Audi ??

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A jak by się udało zrobić to konkretnie i jakoś dorobić tą ramkę do środka to byłaby nawet alternatywa dla JDM'ów, w dodatku z europejską homologacją na lampie :)

: 2013-09-23, 20:15
autor: janusz
Arias mi się rozchodziło o to, że to takie golf lub audi style. Oni tak robią - ładują soczewkowe reflektory etc. A te fotki co dałeś to mi się jakoś średnio widzi.

: 2013-09-23, 20:36
autor: Arias
No o gustach się nie dyskutuje :] Nie ukrywam, że o wiele bardziej podobałaby mi się opcja adaptacji odbłyśnika z jakichś gładkich kloszy, ale przyznam szczerze, że nawet nie mam koncepcji na to ;/ ori JDM dual podobają mi się niemiłosiernie zresztą zawsze wielbiłem japoński xenon bez soczewki :] Zobaczymy może coś wykminię, wypolerowane szkło + odbłyśnik z satelitką ogniskującą, by osiągnąć zbliżony efekt:
Obrazek

: 2013-09-23, 20:40
autor: janusz
Mi też się te JDM podobają cholernie - ale coś mi się widzi, że tam nie ma xenonu tylko zwykła żarówka :]

: 2013-09-23, 20:46
autor: Arias

: 2013-09-23, 20:54
autor: janusz
W takim razie wychodziły dwie wersje: xenon i klasyczna żarówka :D

HID

Obrazek

Żarówka

Obrazek

: 2013-09-23, 21:13
autor: Arias
Nidy nie mówiłem, że nie :P Łatwo odróżnić, wersja xenon ma wygrawerowane "xenon" jak na zdjęciu powyżej :] Ale wracając do tematu modyfikacji świateł EU, to problem z P11 jest taki, że ma reflektor podwójny, ale wkład jest zespolony i potrzebny byłby zbliżony kształtem wkład podwójny z gładkiego klosza, a ew niedoskonałości zamaskować okularem jak w JDM'ach bo cały urok tych świateł jest właśnie w tym wyrazistym podziale reflektora

: 2013-09-23, 21:24
autor: janusz
Jedyne wyjście to kupić jdm. Kurka, Arias dałeś mi temat do my myślenia i odkładania $$$.......

: 2013-09-23, 21:39
autor: Arias
janusz pisze:Jedyne wyjście to kupić jdm
janusz pisze:Pytanie co na to powie diagnosta?
]:-> Przyznam szczerze, że nie wiem jak się ma modyfikacja JDM reflektorów do prawa, ale słyszałem, że zamontowanie soczewki EU + "papier" z warsztatu który ma uprawnienia do robienia takich rzeczy załatwia sprawę, bo de fakto Xenon do P11 jest nieosiągalny w żadnej innej wersji jak JDM, czyli jedyna możliwość adaptacji to przeróbka jak w Skyline, czy innym samochodzie JDM, UK, USA.

: 2013-09-23, 21:43
autor: janusz
Tu chodzi o ustawienie - jeśli JDM da się ustawić tak jak wymaga prawo - czyli asymetrycznie to nie ma problemu :]

: 2013-09-23, 21:44
autor: Arias
ale JDM'y mają odcięcie w drugą stronę, a dwa nie mają homologacji E

: 2013-09-23, 21:51
autor: janusz
A te co są robione do USA?

: 2013-09-23, 21:55
autor: Arias
To tzw "Sport Edit" i jest to pojedynczy reflektor jak w almerze Obrazek
i fakt świecą symetrycznie, ale temat był poruszany z kolegą nismojoe i za te lampy liczą się więcej niż za JDM'y na xenonie :P

: 2014-01-11, 03:29
autor: Toshiba
http://allegro.pl/soczewka-nissan-prime ... 84316.html

http://allegro.pl/wklad-reflektora-socz ... 42306.html

[ Dodano: 2014-01-25, 19:50 ]
Dzisiaj wleciała nowa lampa lewa widac dużą róznice dlatego na wiosne moze prawa pojdzie do wypolerowania klosza.

Obrazek


Stara lampa posłuzy do modzenia. Tło pójdzie na czarny mat zostają tylko odbłyśniki i soczewka. Może dojdzie ring, sie zobaczy. Co ciekawe, lampa którą rozebrałem Valeo Nissan ma regulacje ruch prawo lub lewostronny (Depo też ma) więc nie wiem dlaczego na allegro jest duzo lamp z anglików sporo tańszych.

140*C w piekarniku ok.10 min
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

musze dać odbłyśnik do odnowienia ile to moze kosztować ?

: 2014-01-26, 12:27
autor: Zielkq
Toshiba, tu masz link do tematu z Terrano, ale jest bardzo dokladne wyliczenie kosztow: viewtopic.php?t=15063
Pozdrawiam

: 2014-02-26, 16:11
autor: Toshiba
wyszło mi coś takiego, wypolerowany klosz i przyciemniony środek
Obrazek


lampa czeka na odbłyśnik bo jeszcze nie zdecydowałem czy dam do odnowienia czy poszukam całej lampy na części np z anglika.

[ Dodano: 2014-03-01, 01:21 ]
sprostowanie

Nie wszystkie Valeo mają regulację ruch prawo lub lewostronny. Nabyłem lampę valeo i te nie ma. Produkowana w Belgii 2001. Na szczęście i tak był plan otwierania więc w środku wyjąłem soczewkę a pod nią jest blaszka którą trzeba obrócić na drugą stronę i będzie wersja europejska.

[P11/WP11] Oswietleni eprzod

: 2014-06-17, 15:35
autor: nalew
witajcie mam pytanie mam nowe lampy przod p11 lift 2001 r ale swiatla swieca slabo co moge poradzic na to lub gdzie cos mozna zrobic nadmieniam ze to lampy soczewkowe nawet dalem zarowki + 30 % i dupa :( pomoze ktos ;(

: 2014-06-17, 16:46
autor: bombel
nalew, wszystko jest w temacie. Polerowanie/regenracja reflektorów lub wstawienie ksenonów

: 2014-06-17, 17:40
autor: janusz
Nalew, kupiłeś zamiennik czy oryginał? Masz palniki (xenon) czy żarówki?

: 2014-06-17, 17:42
autor: nalew
zaminnik tyc nowe i teraz nie wiem czy dac je do polerowania czy jak

[ Dodano: 2014-06-17, 18:43 ]
zarowki

: 2014-06-17, 17:50
autor: janusz
Nalew - ja bym na Twoim miejscu dorwał oryginały, a następnie oddał je do regeneracji. U mnie w P10 jeśli chodzi o strumień światła przed i po regeneracji to różnica kolosalna w jakości oświetlenia. Do tego dobra żarówka - Hella, OSRAM, Philips, NARVA czy Tungsram i powinno być wszystko jak należy. Po wymianie reflektora powinieneś pojechać na refulację do jakiejś stacji kontroli pojazdów.

Żarówki jakiej firmy masz założone?

: 2014-06-19, 21:28
autor: Toshiba
Jeśli są nowe to dlaczego miałyby świecić słabo. Może sprzedali Ci używki. Ja jak zamawiałem w sklepie lampy to miały być nowe, gość mi zamówił. Jak przyjechałem po odbiór to sie okazało że używka. Powiedziałem że czegoś takiego nie wezmę i w końcu przysłali nową DEPO i świeci bardzo ładnie (na pewno nie będzie świeciła tak długo jak Valeo ale na kilka lat powinno wystarczyć jeśli masz światła dzienne jak nie to krócej). Jak słabo świeci to odbłyśnik jest wypalony już. Nie próbuj go czyścić niczym bo zetrzesz bardzo cienką warstwę aluminium. Są firmy co napylają nową warstwę i świeci jak nowa. Cenowo wychodzi polowa tego co nowa DEPO.