Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] KOMPUTER POKŁADOWY

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-05-04, 17:04

janusz pisze: Co do liczników to Wiooreck je kupił :D
Bardzo nieładnie z jego strony....
Przód wymieniłem bez większych trudności więc i z tyłem sobie raczej poradzę ;D

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-05-05, 10:28

Ja jestem na etapie robienia tarcz na zamówienie i mam rozbebeszone zegary z GT z anglika, piszcie jakie zdjęcia porobić, bo bardzo by mi zależało, jeśli się da zrobić konwersję na litry i kph i wtedy by trzeba na zegarach to uwzględnić.

Zaraz porobię jakieś wstępne foty i wrzucę.

Albumik z kilkoma fotkami.
http://imageshack.us/g/1/10135060/

Na razie są tylko zdjęte tarcze, ale aby wyjąć tą płytę ze środka, na której są zamocowane wyświetlacze muszę ją oddzielić od tej folii z tyłu zegarów, a to nie jest takie proste i przyznam się szczerze, że boję się trochę, bo w razie czego zegary z GT tanie nie są i z dostępnością kiepsko :P
Ostatnio zmieniony 2013-05-05, 11:08 przez Arias, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-05-05, 11:06

Arias, a gdzie ten album? Jakoś linka brakuje :)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-05-05, 11:12

Poprawione.

A wie ktoś chociaż, co by trzeba przelutować, żeby przebieg przenieść z zegarów do zegarów ?? Automatycznie wtedy by chyba licznik kilometrów był, może wystarczy przelutować oba moduły z wyświetlaczami...egrrr nic nie umiem znaleźć na zagranicznych forach ;/
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-05-05, 11:16

Był gdzieś temat odnośnie chyba wymiany tarcz w zegarach i tam było nawet dokładne zdjęcie układu odpowiadającego za przebieg. Jak sobie przypomnę gdzie, albo to odnajdę to podrzucę.

(stawiam na drugie zdjęcie płytki zegarów, układ w poziomie, pierwszy od dołu patrząc po zdjęciu)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-05-05, 12:51

Przelutowanie to nie jest jakiś większy problem z tego co widzę.
Podrzućcie oznaczenia tych 3 czarnych układów.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-05-05, 15:31

Odbiegnę trochę od tematu aby zadać jedno pytanie. Jeśli mam zegary bez kompa i zakupię zegary z kompem + manetka to wszystko będzie działało p&p? po czym rozróżnić wersje bez kompa z wersją z kompem w .144?

(no dobra, dwa pytania :) )
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-05-05, 15:59

W przypadku P11 dołożenie zegarów i manetki nie działało - brakowało jeszcze czegoś (komputer?) - problemu nie było jeżeli był na pokładzie podstawowy komputer z manetką. O .144 nikt się na forum jeszcze nie chwalił wymianą zegarów. Ktoś musi być pierwszy. :)
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-05-05, 19:56

byczynho pisze:Bardzo nieładnie z jego strony....
Moje jedyne wytłumacznie jest takie, że przeglądałem allegro w poszukiwaniu takiego licznika już od dawien dawna i jak już kupiłem i wszedłem na forum, to się dowiedziałem że Ty też się nad tym zastanawiałeś.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-05-05, 22:41

Temat tego licznika nie toczy się na forum od dziś.

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-05-06, 07:35

Wracając do kwestii konwersji z mil na km, na jednym z zagranicznych for dostałem cynk, że odpowiedz na swoje pytanie dostanę tutaj nissanboard.de tylko, że ja po niemiecku kompletnie nic, także jak ktoś coś to mógłby zajrzeć :) Pozdrawiam
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-05-06, 08:11

Z tego co widzę, to napisałeś o nim 3 maja o godzinie 13.19, to mniej więcej w tym samym czasie co ja go kupiłem, a nie zastanawiałem się nad tym dłużej niż 3 sekundy, to była można powiedzieć reakcja bezwarunkowa. Z resztą możesz wierzyć lub nie, ale nie wiedziałem, że chcesz to kupić. W innym przypadku bym Cię nie podkupił, I'm sorry.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-06, 08:19

Co tu dyskutować ;) kto pierwszy ten lepszy :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-05-06, 10:15

Już nie ważne :p jak dojdzie to napisz czy działa i czy można go skalibrować na nasze jednostki, wtedy będę szukał takiego samego.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-05-06, 13:16

No spoko. Na pewno nie będzie leżał tylko na półce jako wystawka. Będę kombinował co do tych jednostek. Jakoś się przecież musi dać <mysli2> Może coś z januszem się wykombinuje.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-05-06, 13:18

Jak ja nie lubię tego języka... ale coś tam kiedyś umiałem, może coś sobie przypomnę :D jak to mój kolega kiedyś powiedział "trzeba znać język swoich wrogów" :mrgreen:

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-05-06, 13:31

Wiooreck zobaczymy co da się zrobić. Najpierw musiałbym dostań jakiegoś "kotka", żeby zobaczyć co kotek ma w brzuszku. Może być tak jak miałem w liczniku rowerowym, że tylko zmieniłem zworkę i z 4 funkcji nagle się zrobiło 8 :D Tu może być tak, że zmieni się zworkę i się nagle przestawi z mil na kilometry. Porozmawiam z Zielkq może wypożyczy mi pacjenta cobym mógł zajrzeć do jego brzuszka :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-05-06, 13:52

Jeżeli tylko potem złożysz go do kupy, tj. do stanu "działa jakby nic nie było", to nie ma problemu, mogę Ci podrzucić ten mój stary gdzieś pod koniec tygodnia.

I nie robić więcej bałaganu na forum, wszystkie posty w tym temcie dotyczące licznika przeniosę później do tematu o liczniku pokładowym... :)

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-05-06, 14:02

Szukać pod hasłami między innymi "tacho", "englischer", "meile" - ja na szybko znalazłem tylko jeden post dotyczący Almery, gdzie ktoś pisał, że po wymianie licznika ma wszystko w milach i dziekował komuś za wskazówki przy wymianie- nie napisał już jednak za jakie... (czy dotyczące przestawiania miar, czy samej wymiany) :P

Z ciekawostek licznikowych: licznik mający na pokładzie tylko zegarek/termometr/datę nie ma wszystkich elementów, które ma ten ze zdjęć Ariasa - brakuje głównie największego gabarytowo układu widocznego na zdjęciu wyświetlacza komputera pokładowego (ten obok wyświetlacza przebiegu już jednak jest), jak i paru pomniejszych elementów w okolicy (zdjęcie trochę niewyraźne) - na wszystko są jednak miejsca i pady lutownicze przygotowane. :)

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-05-06, 14:48

Udało mi się jedynie znaleźć coś takiego: http://www.nissanboard.de/nissan_datenb ... egung.html

Nie wiem czy to coś wniesie do problemu, ale jest coś napomniane o konwersji na licznik z kompem.

A i tam na dole przed załącznikiem jest napisane, że jest błąd w "schemacie", są wyjaśnienia odnośnie czego jest bład.

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-05-06, 14:57

Z tego co rozumiem, to dotyczy to instalacji licznika z komputerem pokładowym z P11 w WP11 bez komputera pokładowego. Przy czym co oni rozumieją jako "bez komputera pokladowego"? Dla mnie musiałoby to dotyczyć tego najbardziej podstawowego licznika, bo mówią o zmianie kolejności kabli we wtyczce (w przypadku licznika z zegarkiem/termometrem/datą wszystko było p&p). Czyżby ten najbardziej podstawowy miał jeszcze inną płytkę i inną rozpiskę kabli?
Przydałoby się rozłożyć na części obok siebie 3 różne liczniki :D
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-05-06, 17:22

Zielkq i do tego porównać wtyczki do zegarów....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-05-06, 18:27

Zmiana z mph na kph podobno jest możliwa programowo, tylko trzeba dobrze zegary z komputerem zgrać, tam też jest możliwa manipulacja przebiegiem.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-05-07, 19:00

Odebrałem dzisiaj zegary i już je rozebrałem. Powiem szczerze, że nie widać nic ciekawego, co by wskazywało na fizyczne przestawianie jednostek czy zliczania impulsów.

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek


Wszedłem też w tryb serwisowy, zarówno w europejskich bez kompa i w angielskich z kompem. Identyczne wskazania i zachowanie.

Obrazek Obrazek

I zastanawia mnie to co się pokazuje na tym zdjęciu na liczniku km. Niby teoretycznie błędy powinny pokazywać się zero-jedynkowo w decymalnym...

Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-05-11, 13:47

Panowie mam takie pytanie. Mianowicie posiada ktoś zegary od benzyniaka - angola tylko i wyłącznie z kalendarzem? Jak tak to poprosiłbym jakieś fotki zegarów w środku - chodzi mi o zdjęcia PCB.
A i przydałyby się jeszcze fotki zegarów - chodzi o PCB - z diesela z kalendarzem.


_______________________________

Tak sobie posiedziałem i podumałem dłuższą chwilę gapiąc się na zegary, które dostałem od Wioorecka, Zielkq, fotki, które udostępnił Arias oraz fotkę znalezioną na francuskim forum. Po ponad godzinnym dumaniu, przyglądaniu się temu i owemu wysnułem pewien wniosek. Mianowicie:

Jeśli informację o tym, jaka jest prędkość średnia spalanie etc. liczniki dostają z kompa, a komp ma zaszyte jakie ma jednostki kmph/mph oraz l/g oznaczałoby to, że zegary z wersji angola będą bezproblemowo pokazywać km. W końcu procek w zegarach dostaje to co ma wyświetlić w postaci ciągu "0" i "1". Następnie to daje to na procka od wyświetlacza w zjadliwej dla niego formie, wyświetlacz wypluwa to wszystko w formie zjadliwej dla nas użytkowników.
Przebieg jest także zapisany tylko i wyłącznie w postaci "0" i "1" w pamięci 93S46 (taki mały sclaczek w SO8). Czujniki prędkości, który jest umieszczony w skrzyni jest taki sam - zarówno LHD jak i RHD. Tak więc znowu o tym co zapisać w pamięci (wartość HEX) decyduje komp. I jest to zapis ilości impulsów (chyba...). Później komp sobie odczytuje wartość HEX, przetwarza ją na wartość zjadliwą dla procka sterującego wyświetlaczem, a wyświetlacz wypluwa formę zjadliwą dla nas.

Tak więc z moich przemyśleń wynika, że w zasadzie wypadałoby tylko i wyłącznie przelutować kostkę pamięci przejechać jakiś dystans nam znany i zobaczyć co nam wypluje wyświetlacz......


Zastanawia mnie jeszcze jedno czy to może komputer w zegarach ma odpowiednio ustawiany bit o jednostkach w procesie programowania go, ale nie wydaje mi się - to jest uniwersalne i Nissanowi nie chciałoby się bawić w zamawianie procesorów z innym softem dla UK i EU. To jest nieopłacalne. Zresztą to i tak wykonywała jakaś podfirma. Więc jedyna opcja pozostaje w tym, że jednostki są zaszyte w ECU. I od tego czy auto było robione na UK czy EU był podpinany Consult i wgrywane odpowiednie dane do ECU.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-05-11, 21:03

janusz pisze:Tak więc z moich przemyśleń wynika, że w zasadzie wypadałoby tylko i wyłącznie przelutować kostkę pamięci przejechać jakiś dystans nam znany i zobaczyć co nam wypluje wyświetlacz......
... i wychodziłoby na to, że jeśli ECU podaje na zegary to co miał zaprogramowane w fabryce, czyli w naszym przypadku km i litry, to liczniki byłyby Plug&Play (oczywiście tak jak napisałeś, po przelutowaniu pamięci). Niestety nie pomyślałem o tym, żeby się przejechać po zamontowaniu i sprawdzić to z GPSem. Ale raczej w przypadku komputera nie będzie tak wesoło. Jak sprawdzałem zasięg na pozostałym paliwie w zbiorniku (3/4 pełny), to pokazywało 371 czegoś. Założeniowe przeliczenie dało wynik 593.6. Więc to co było pokazane, to były mile, bo z tankowań tyle mniej więcej wychodzi zasięgu na 3/4 zbiornika.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-05-11, 21:18

Dziś jeszcze rozmawiałem z Komprezem i podpowiedział, że jednostki mogą być także zaszyte w pamięci zegarów....

Na chwilę obecną nie pozostaje nic innego jak kupić zegary od angola i EU i podmieniać procki, pamięć etc.

W poniedziałek zadzwonię do ASO i jeszcze w jedno miejsce i się popytam co i jak. Temat coraz bardziej mnie nurtuje i nie pozwala przestać o nim myśleć.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-05-11, 21:41

Jak tylko dostanę tarcze i wymienię zegary to będę miał EU dostępne i tak będę prowadził "badania" na "open ceremony" i "shift lightem" to jak by ktoś był chętny to służę pomocą.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

natraj
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2013-05-11, 02:47
Lokalizacja: DGL

Post autor: natraj » 2013-05-12, 12:06

witam
mam primere p11.144 i nie podswietla mi panela komputera w nocy. Jakie zarowki kupic i czy da rade samemu je wymienic by sie swiecilo w nocy? Mam biale zegary i wszystko swieci ladnie oprocz panela przejechanych kilometrow. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-05-12, 12:20

Żarówka standardowa 1,2W. Samemu idzie to bez problemu wymienić.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”