Strona 2 z 5

: 2011-10-08, 13:45
autor: bombel
krzysiek1958 u mnie sie nie kalna bo mam spryskiwacze, ale w razie w mam komplet h7

: 2011-10-10, 21:47
autor: ANDREW
Bombel super u Ciebie te hidy świecą.Ja mam fabryczny xenon i jest kaszana ogólnie.Myślałem już o patencie żeby wywalić obecne światła i założyć zwykłe+hidy.A tak w ogóle to zapodaj jeszcze xenon na długie.Ja tak mam i z nich jestem mega zadowolony :D

: 2011-10-11, 22:39
autor: Piotrek_S
ANDREW pisze:Bombel super u Ciebie te hidy świecą.Ja mam fabryczny xenon i jest kaszana ogólnie.Myślałem już o patencie żeby wywalić obecne światła i założyć zwykłe+hidy.A tak w ogóle to zapodaj jeszcze xenon na długie.Ja tak mam i z nich jestem mega zadowolony :D
Andrew - jak masz zrobione długie na xenonie? :)
Szkoda, że masz do nas daleko bo byś wpadł i byśmy porównali sobie xenony.
Ja ze swoich fabrycznych jestem zadowolony - świecą bardzo dobrze. Czasami mam wrażenie, ze oślepiam innych bo tak daleko sięgają :) ale to tylko złudzenie.

: 2011-10-12, 08:20
autor: ice
bombel pisze:krzysiek1958 u mnie sie nie kalna bo mam spryskiwacze, ale w razie w mam komplet h7
Sam się nad tym zastanawiam, zastanawiam się tylko co w przypadku stłuczki ?

: 2011-10-12, 08:25
autor: bombel
ice pisze:zastanawiam się tylko co w przypadku stłuczki ?
Spisujesz oswiadczenie i tyle :D Co do Policji to sprawdzają tylko czy jest ważny przegląd w dowodzie i tyle

: 2011-10-13, 11:07
autor: ANDREW
Piotrek_S pisze: Andrew - jak masz zrobione długie na xenonie? :)
Po prostu wsadziłem hidy w miejsce fabrycznych żarówek długich.Efekt w nocy taki, że auta jadące z przeciwka mrugają już z około 2km :D

: 2011-10-29, 22:59
autor: Toshiba
podpinam sie pod ten temat bo potrzebna mi informacja na temat ustawiania swiateł mijania, soczewka w lewej lampie widze ze sie porusza po właczeniu swiateł (i wydaje mi sie ze troche nisko swieci) a prawa nie rusza sie w ogóle ( i wiem ze byla wymieniana lampa bo dostała strzała prosto w lampe), tutaj pewnie trzeba sprawdzic czy w ogóle jest w niej silniczek. Da sie je wyregulowac ręcznie ?

: 2011-10-31, 18:30
autor: ANDREW
No pewnie, że jest manualna regulacja.Masz w lampie śrubki do regulacji.Jedna góra-dół a druga lewo-prawo.U mnie chyba jedna zielona a druga biała.

: 2011-11-01, 20:46
autor: and_pec
Ja się przymusowo pożegnałem z swoją Primą, bo dupek z Audi zajechał mi drogę ,ale me xenony do końca były na tyle wystarczające że długie były mi zbędne.

Bardzo ważną sprawą jest czystość soczewek i odpowiedni żarnik. Samochód 10 letni nie będzie świecił jak nówka z salonu, no chyba ze ma nowe lampy

Co do regulacji to pamiętajcie że w lampach xenon oryginalnych trzeba je wykonać na włączonym silniku/zapłonie aby czujniki obciążenia ustawiły lampy. Potem korekty dokonuje się poprzez regulację śrubami przy silniczku. Potrzebny jest do tego kluch 6 albo 8 ( nie pamiętam) Jeśli macie zwykłe lampy to trzeba pamiętać aby regulator był w pozycji na max w górę. Najlepiej to wykonać to na stacji, bo koszt jest niewielki a na drzwiach stodoły to się nigdy nie ustawi idealnie

: 2011-11-01, 21:54
autor: ANDREW
A masz może żarniki z niej?

: 2011-11-02, 20:16
autor: and_pec
lampy zostały rozbite przy kolizji a miałem w nich żarniki General Electric w barwie 4300K

: 2011-11-05, 14:41
autor: Kamillo123
Witam, Mam takie pytanie odnośnie lamp przednich. Mam Primere p11 i chciałbym spytać czy bedą pasowały lampy ksenonowe z modelu p11 po lifcie ?

: 2011-11-05, 15:15
autor: ANDREW
Jak razem z lampami wymienisz maskę i błotniki to chyba podejdą :D

: 2011-11-05, 16:14
autor: bombel
Kamillo123 trochę się różnią te auta. Głownie chodzi o przód. Don wymiany też byłby zderzak i pAS PRZEDNI

: 2011-11-06, 13:53
autor: Kamillo123
Dzięki za odpowiedź :-)

: 2012-02-25, 19:46
autor: Mandhorm
siema, mam pytanie odnosnie regulacji mijania w mojej p10
byly strasznie nisko ustawione, regulacja nastawiona na 0 zaplon wlaczony, silniczki oba sprawne, lewe swiatlo podkrecilem sobie ladnie wyzej ta srubka kolo reflektora, natomiast gdy prawe podkrecalem i doszlo juz prawie do takiej wysokosci jak lewe nagle taki delikatny bardzo trzask i opadlo na dol, jak do pozycji wyjsciowej

a wiec wkrecilem ta srubke spowrotem i odkrecilem na nowo, swiatlo drgnelo, ale sie nei podnioslo, i teraz krece tam i spowrotem i zero efektu ;/ tak jak by ta sruba sie "wykrecila" ? a dziwne bo idzie ja wkrecic na maxa spowrotem i wcale nie jest to latwe , wkreca i wykreca sie tak samo ciezko jak sprawna srubka
po tym jak "strzelilo" oba silniczki regulacji sa nadal sprawne, tylko ze ten reflektor nie reaguje na regulacje sruba ;/ o co chodzi?

: 2012-02-26, 00:21
autor: vincetti
Mandhorm, Na końcu tej śrubki - w kloszu jest kulka, która siedzi w plastikowym gnieździe dzięki któremu może się ona swobodnie kręcić przy lampie. Jeśli śruba wyskoczyła z tego gniazda to niczego już nią nie zrobisz do momentu ponownego osadzenia śruby w tym gnieździe. Niestety w 90% przypadków to gniazdo się wyłamuje i już nic się nie da zrobić.

: 2012-02-26, 02:17
autor: Mandhorm
a no jest kuleczka, bo dzis caly reflektor wymontowalem zeby sprawdzic czy da sie cos z tym zrobic, ale juz go nie rozklejalem,no czyli jest minimalna szansa, ze ta srube z glowka nalezy wepchnac do gniazda w lustrze o ile w ogole to gniazdo jeszcze jest? :roll:

nic w srodku nie latalo, wiec sie chyba nie połamalo :->

: 2012-02-26, 11:22
autor: vincetti
W takim razie reflektor na biurko i próbuj to poskładać. Może się uda ;-)

: 2012-03-09, 18:30
autor: komodore
Gdzie w Poznaniu lub okolicy dobrze regenerują reflektory?
Wymiana żarówek za bardzo nie pomogła, a w nocy to drogę bardziej mi oświetla samochód jadący za mną niż moje światła. Drogowe i przeciwmgielne świecą super, ale mijania to masakra.

: 2012-03-10, 06:58
autor: krzysiek1958
Musisz teraz wlaczyc myslenie zeby skalkulowac. Jak kupilem nowe reflektory za 450 zl 2 sztuki Depo. Wbrew opinii sa dobre. Do tego kupilem zarowki H7 + 30% i jest naprawde dobrze.
Zabrze regeneruje reflektory za 160 zl sztuka do primery po lifcie do tego trzeba dodac koszt wysylki do nich i koszt wysylki od nich. .
A czy kolo Poznania regeneruja to musisz poszukac na google . Czesc.

: 2012-03-10, 12:27
autor: vincetti
A ja bym najpierw spróbował wypłukać soczewki w płynie do optyki lub do szyb. Moje też świeciły bo musiały ale po wypłukaniu jednej i drugiej soczewki w IPA (płyn do optyki dostępny w praktycznie każdym elektronicznym sklepie) zaczęły świecić lepiej i tak już zostało. Zaletą jest że IPA nie pozostawia smug ;-)

: 2012-03-10, 15:23
autor: Sajmooon
vincetti, a jak taką operację przeprowadzić jak byś mógł opisać w miare łopatologicznie? :) za co z góry dzięki ;)

: 2012-03-10, 16:36
autor: hyzios
komodore zobacz u nich . Kolega ze Śremia tam regenerował i jest zadowolony.
http://www.regeneracja-hc.com/

: 2012-03-10, 16:45
autor: vincetti
Ja zrobiłem to tak: Kupilem 2 butelki IPA (ok 10zl sztuka), są one wielkości wody utlenionej,
1.wyciągłem obie lampy i ograbiłem je z żarówek i regulacji żeby niczego nie zalać (chociaż silnikowi nie zaszkodzi bo to jest nie przewodzące,
2.wlewałem do jednej soczewki IPA żeby zobaczyć jaką ilość mogę wlać zanim zacznie przeciekać, jak już się dowiedziałem ile wejdzie to trząsłem sobie każdą z lamp tak z 2-3 minuty żeby IPA dobrze wypłukało soczewkę i odbłyśnik.
3.Po tej operacji odłożyłem lampy na 15 minut. Lampy po wyschnięciu jeszcze raz zalałem profilaktycznie IPA, powtórzyłem czynność z mieszaniem i odłożyłem do wyschnięcia. IPA się utlenia w ok 10 minut. Po wyschnięciu - montaż i sprawdzenie efektów :-P

: 2012-03-10, 19:31
autor: komodore
krzysiek1958,
nie chcę wymieniać, bo mam valeo, więc według mnie lepiej je zregenerować niż wymieniać na cokolwiek innego.

hyzios,
Polecają ten punkt na forum.vw-passat.pl (miałem B3), więc wysłałem maila i właśnie dostałem odpowiedź:
From: hubert <hubert@regeneracja-hc.com>
Nie potrafimy rozkleić tyl\ch lamp -więc nie poprawimy wygladu tych lamp, możemy poprawić tylo świecenie lampy poprzez regenerację soczewki cena 120 zł za xenon 100 za H7 - ale lampę bedzie trzeba naciąć od tylu
w razie pytań proszę o telefon
Z tego powodu najpierw wykorzystam inne metody.

vincetti,
może spróbuję przy chwili czasu, z którym u mnie bardzo cienko. Muszę się najpierw zapoznać z techniką wymontowywania reflektora, abym nie tracił cennego czasu na zastanawianie się co dalej jak już podejdę do tematu.

: 2012-04-03, 10:34
autor: Toshiba
kupiłem dzisiaj ten płyn w sprayu za 7zł
Obrazek
zobaczymy czy bedzie lepiej swiecić

: 2012-04-03, 15:57
autor: vincetti
Spróbuj sprayem ale polecam jednak IPA w butelce;)

: 2012-05-09, 19:52
autor: jig9g
A propos regeneracji w Poznaniu, jest taka firma na Krauthofera/Górecka. Nazywa się "i-CAR" Jedziesz od Głogowskiej masz to przed samym skrętem w Górecką, po prawej stronie w takich niskich magazynach. Robią to w ciągu mniej więcej 3 godzin. W zeszłym roku miałem robione prawe oko. Cieszyłem się światełkiem dwa tygodnie. Sarna mi przód zlikwidowała. Teraz mam oryginały, nowe z ubezpieczenia.

: 2012-09-06, 19:58
autor: adi88ck
Ja po 5 latach meczenia sie w nocy odświeżyłem moją P11 po lifcie. Kupiłem ją z lampami od angola (H7 H1)(była bita ktoś wsadził myślał że będzie dobrze). Pogrzebałem w niej okazało się że posiada ruchomą blaszkę i po przestawieniu której robi się wersja europejska. Jednak zawsze miałem niedosyt. Na światłach porównywałem moc świecenia z innymi samochodami. Stwierdziłem -one w ogóle nie świecą. Mimo tego zawsze na przeglądzie wszystko było ok. Kupiłem nawet HID xenon. Poprawa była znaczna ale to nie to co powinno być. Zbliża się zima i postanowiłem coś z tym zrobić. Zakupiłem po atrakcyjnej cenie lampy xenonowe również od anglika. Problem był w tym, że nie miały one przełącznika na europejską wersję tylko na stałe zamontowana blacha. Bałem sie je rozkleić ale już i tak mi było wszystko jedno. Wbrew wszystkim że strach opalarką jednak spróbowałem. Trzeba nagrzewać równomiernie cała do okoła żeby rozeszły się wszystkie naprężenia później płaskim śrubokrętem włożyć między "szkło" a obudowę i delikatnie rozchylać tak aby klej odszedł od szkła. Później ponownie nagrzałem całą lampę i próbowałem oderwać od siebie te 2 części. Rozkleiłem tak 4 lampy żadnej nie uszkodziłem. Fakt potrzeba wiele cierpliwości i troszkę doświadczenia z opalarką żeby nie przetopić. Po rozebraniu okazało się że w starych lampach miałem przepalone odbłyśniki. Obudowy soczewek są takie same więc przełożyłem blaszkę z regulacją ze starych lamp do xenonów. Wszystko wyczyściłem i skleiłem klejem do szyb. I powiem szczerze takiego efektu się nie spodziewałem. W końcu widzę ze mam światła a nie latarkę :p Polecam każdemu kto lubi się bawić a na pewno nie pożałuje.