Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P12] immobiliser nats - deaktywacja

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

piotrekrsl
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2010-08-09, 12:41
Lokalizacja: Ruda Śląska

[P12] immobiliser nats - deaktywacja

Post autor: piotrekrsl » 2010-09-21, 16:17

Witam....
Mam problem z natsem w moim p12 2002r sedan 2,0 benzyna. Czytałem już na forum ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Otóż czasem szwankuje mi ten system....nie można odpalić autka-nie oszukujmy się jest to uciążliwe....i czasami bardzo. Niekiedy zdarzy się , że jest wszystko ok , innym razem jest problem z uruchomieniem silnika. Interesuje mnie, czy SAMEMU można całkowicie wyłączyć nats?? Jeśli tak proszę powiedzieć w jaki sposób....Nie wierzę, że pozostaje tylko wizyta w aso, czy wystarczy do elektromechanika. Nie potrzebuję tego systemu. Dodam, że nie posiadam alarmu, tylko sam centralny z pilota. I drugie pytanie( z ciekawości)- w jaki sposób to działa? czy w kluczyku jest jakiś kod, czy jest jakoś zaprogramowany w którym miejscu kluczyka?? Nie mam o tym pojęcia więc pytam. Dziękuję za informacje

adihack
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2010-09-13, 10:39
Lokalizacja: Mielec

Post autor: adihack » 2010-09-22, 16:18

Ogólnie NATS działa w taki sposób że w obudowie kluczyka znajduję się tzw. transponder a w stacyjce pętla indukcyjna. Komputer NATS ma w pamięci wszystkie kluczyki (każdy z nich działa na podobnej zasadzie jak karta RFID i ma swój własny numer). Jeśli kluczyk znajduje się w zasięgu pętli indukcyjnej moduł NATS komunikuje się z komputerem samochodowym ECU (w pamięci komputera auta znajduje się numer modułu NATS - nie da się go włożyć z innego auta) i pozwala na odpalenie auta. NATS odcina nie tylko pompę paliwa ale również sterowanie wtryskami - nie jest więc możliwe obejście go "łącząc jakieś kable". Jedyne co pozostaje to albo emulator NATS albo przeprogramowanie komputera auta - nie wiem czy akurat dla Nissana jest dostępny odpowiedni wsad ..

piotrekrsl
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2010-08-09, 12:41
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: piotrekrsl » 2010-09-24, 16:24

dzięki za info teraz coś już wiem:)

Nie dawało mi to spokoju.... Czytałem , szukałem na necie i w końcu znalazłem- otóż ponoć pewne urządzenia mogą zakłócać działanie natsa. Ja miałem wsadzony do zapalniczki transmiter fm (dla odtwarzania mp3 przez radio) , odziwo po jego wyjęciu problem ustał. Autko pali za każdym razem. WIęc uważajcie czego używacie w aucie....pozdrawiam

Awatar użytkownika
Konrad
wiem o czym pisze
Posty: 50
Rejestracja: 2010-05-20, 20:38
Lokalizacja: RKR

Post autor: Konrad » 2010-09-25, 08:38

Ciekawa sprawa, ja chwilę jeździłem z transmiterem i nic się nie działo, no ale może to kwestia częstotliwości
Obrazek

piotrekrsl
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2010-08-09, 12:41
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: piotrekrsl » 2010-09-27, 11:47

mówię to co zaobserwowałem....moj transmister był bdadziewny -10zł kosztował także to na pewno jakaś porażka:) Bardzo dziwnny system ten nats no ale co zrobić:) oprócz tego autko odpukać sprawuje się znakomicie ...oby tak dalej....pozdrawiam

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2010-10-03, 17:51

Taki transmiter wywalił elektronikę w Scenicu że skończyło się serwisem. Co ciekawe nie dało sie zaprogramować kluczyków ani immo do czasu odłączenia transmitera
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”