Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Podświetlenie zegarów mruga. Światła przednie ...

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

DRAZIG

[P11/WP11] Podświetlenie zegarów mruga. Światła przednie ...

Post autor: DRAZIG » 2010-08-02, 13:11

Witam

Czy ktoś spotkał się może z takim problemem.
Od niedawna zauważyłem problem z światłami przednimi zaraz po tym jak odpalałem auto zapalałem światła zauważyłem, że po dodaniu gazu światła rozświetlały się mocniej. Jeździłem tak jakiś czas, ale do całej zabawy dołączyły w pewnym czasie diody z podświetlenia zegarów, rozpoczęła się dyskoteka. Nie czekając na dalsze problemy rozpocząłem sprawdzanie akumulatora i alternatora. Napięcie na akumulatorze 12,89 V ( 6 miesięczny aku "centra plus") po odpaleniu silnika nieznacznie podskakiwało napięcie do góry do 13,20 - 13,50 V ,a więc wymieniłem regulator napięcia. Po wymianie, zmierzyłem napięcie przy odpalonym aucie na klemach i jest normalnie bez obciążenia 14,80 V przy obciążeniu 14,20 V, i tu pozostaje jeszcze jeden problem otóż mruganie zegarów nadal jest jak i rozświetlanie świateł po dodaniu gazu dodam, że rozświetlenie jest tylko zaraz po uruchomieniu auta. Co jest jeszcze nie tak z elektryką w aucie ma ktoś jakiś pomysł ?

Nissan primera P11 SR20DEH

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-08-02, 21:34

Rozświetlenie po dodaniu gazu to normalna sprawa ale mruganie podświetlenia zegarów i świateł szukał bym raczej w słabej masie . Posprawdzaj wszystkie masy .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2010-08-02, 22:08

ja obstawiam diody na mostku prostowniczym. mialem to samo w p11 144. elektryk po ogledzinach wsadzil takowe diody z punto II i przez ok 1,5 roku problem ten nie wystepował.
podobno dluzsza jazda z uszkodzonymi diodami moze powowdac spalenie regulatora napiecia oraz zwarcia w elektryce... aczkolwiek ja z tym jezdzilem ok pol roku i nic sie nie stało.
co do roswietlenia po dodaniu gazu to jest normalne bo alternator pelne natezenie daje cos ok 2 tys obr tak wiec wtedy widac pelna moc swiatła... mam tak samo w 100nx jak i hyundaiu tazke wydaje mi sie to jak najbardziej normalne. pozdr

DRAZIG

Post autor: DRAZIG » 2010-08-03, 07:22

ok w wolnej chwili zrobię przegląd wszystkich połączeń masy.
tylko nie wiem teraz dokładnie gdzie mogą znajdować się te diody na mostku prostowniczym, tak myślę, że jest to może także na alternatorze małe czarne pudełeczko i ma dwie stopy połączeniowe, jeżeli to będzie to to cholerka to także przeszczepiłem z drugiego alternatora, chyba że się mylę. Rozświetlanie świateł przeżyje, ale dyskoteka na zegarach to nie dla mnie :mrgreen:

[ Dodano: 2010-08-05, 13:51 ]
Wszystkie połączenia masy sprawdzone, przeczyszczone i niestety to nie to mam dziwne wrażenie, że jednak nowy regulator napięcia też jest uszkodzony. Mam pytanie czy orientuje się ktoś czy regulator napięcia od Fiata Stilo, Punto.... (alternator Magnet Marelli) będzie pasować do nissana, patrząc po zdjęciach regulatory wyglądają identycznie, a cena różni się o jakieś 90 zł

[ Dodano: 2010-08-06, 12:48 ]
Dodatkowa informacja.
Mostek prostowniczy znajduje na tej samej stronie alternatora i jest podobnej wielkości jak regulator napięcia oba elementy łączą się w całość. Na próbę dorwałem regulator napięcia od fiata punto, który podobno ma pasować i ma identyczne napięcia jak orginał, a jest o 100zl tańszy. Na dniach będę sprawdzać co padło czy regulator czy diody. Po udanej operacji napiszę co było nie tak, dla innych, którzy będą może kiedy wojować z tą usterką.

[ Dodano: 2010-08-14, 08:24 ]
Operacja zakończona, regulator napięcia został wymieniony na ten z Fiata Punto, były małe problemy ponieważ nie pasuje idealnie, ale zostały zastosowane dwie modyfikacje i wszystko działa idealnie, przy uruchamianiu auta światła drogowe już się nie rozświetlają po dodaniu gazu. Zmieniło się także napięcie na akumulatorze teraz jest przy odpalonym silniku 14,05V w porównaniu do poprzedniego regulatora zmniejszyło się napięcie o ~0,50V według elektryka prawidłowe napięcie po odpaleniu auta to granice 14V, akumulator jest już normalnie ładowany i nie mam już problemów z brakiem prądu w aucie, ale dlaczego przy poprzednim regulatorze przy dużo wyższym napięciu 14,80V nie ładowało akumulatora :?: No to by było na tyle jeśli chodzi o alternator i ładowanie, pozostaje jeszcze druga kwestia uszkodzenia czyli dyskoteka na zegarach. Moje podejrzenie pada na diody które zamontowałem parę miesięcy temu, być może przy uszkodzonym regulatorze napięcia także zostały w jakiś sposób uszkodzone.

[ Dodano: 2010-08-30, 12:20 ]
Mruganie zegarów zrobione - przyczyna "uszkodzone diody podświetlania zegarów, wymiana na żarówki "

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”