Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] jak przeciągnąć przewód zasilania + do wzmacnia

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

[P/WP11.144] jak przeciągnąć przewód zasilania + do wzmacnia

Post autor: cichy_lis » 2010-03-25, 18:15

Witam, jeżeli niewłaściwy dział to przepraszam i proszę o przeniesienie do właściwego :-)

Chciałbym zamontować skrzynie do p11.144 ale jak zobaczyłem pod maskę to widzę że niezły meksyk z puszczeniem przewodu plusowego

A drugie pytanie to czy tylna kanapa się jakoś rozkłada ? chodzi mi o siedzisko.

Proszę następnym razem użyć poprawnej polszczyzny- Szymeq
Ostatnio zmieniony 2010-03-25, 22:52 przez cichy_lis, łącznie zmieniany 2 razy.
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Sznurek
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Re: Którendyj puścić + do wzmacniacza ?

Post autor: Sznurek » 2010-03-25, 18:43

cichy_lis pisze:
A drugie pytanie to czy tylna kanapa się jakoś rozkłada ? chodzi mi o siedzisko.
Tak , zatrzaski na przodzie kanapy posiada
. coś Obrazek

Awatar użytkownika
waichwaich
fanatyk nissana
Posty: 308
Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK

Post autor: waichwaich » 2010-03-25, 21:11

cichy_lis pisze:Którendyj puścić + do wzmacniacza ?
Najlepiej przez słownik ortograficzny :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-03-25, 21:16

Pewnie literówka się przytrafiła. ;-)
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2010-03-25, 22:50

Przepraszam za błędy- Troszkę krwawiłem- po demontażu przewodów ze starego auta.

Problem jest taki że tam nie ma żadnego jakby połączenia komory silnika z kabiną pasażerską - przynajmniej ja nie widziałem :-(

Przewód ma średnicę około 13 mm więc ciężka sprawa się zapowiada :-(
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-03-25, 23:15

W kazdym aucie masz polaczenie komory silnika z kabina. Przeciez przewody tez musza isc do deski i linka.
Zawsze gdzies jest,takie gumowe zeby szczelne bylo w miare.Poszukaj a napewno znajdziesz.
Co do kabla to nie zapomnij o innych waznych rzeczach bo sam kabel od aku to niezbyt.
Obrazek

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2010-03-25, 23:22

A możesz podpowiedzieć jakie to ważne inne rzeczy? z komory silnika chyba nic poza przewodem zasilania mi nie potrzeba ? chyba że się mylę.

Dodam że uwzględniam bezpiecznik przy akumulatorze- tak jak w instalacja w poprzednim aucie.
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-03-26, 09:56

1. kabel od plusa akumulatora do bezpiecznika w obudowie
2. kabel za bezpiecznikiem przełożyż w nadkokole pod zbiorniczkiem wyrównawczym cieczy chłodzącej.
3. ściągasz lewe przednie koło i plastikową osłonę błotnika/nadkola
4. teraz masz pełen dostęp do przełożonego kabla z komory silnika.
5. kabel spinasz już z poprowadzonymi kablami opaskami plastikowymi.
6. do kabiny wnętrza auta przeciągasz kabel przez gumową uszczelkę, tam już też przechodzą kable, ale w orginalny otwór raczej nie upchniesz i musisz zrobic dodatkowy otwór. Najlepiej przebić dużym wkrętakiem gume, uważając żeby nie uszkodzić izolacji innych kabli.
7. w kabinie "przy lewej nodze" kierowcy,a w zasadzie troche wyżej szukasz przeciągniętego kabla ;).
8. teraz trzeba zdjąć gumowe uszczelki przy progach u kierowcy i pasażera za kieowcą
9. zdjąć plastikowe, podłużne osłony.
10. przeciągnąć kabel pod dywanikiem, jak najbliżej progu w kierunku tylnej kanapy.
11. żeby przeciągnąć kabel do bagażnika nie trzeba ściągać siedziska, ale jest to takie proste że wykonuje się to w 20 sekund to można zdjąć dla wygody.
12. w zależności gdzie chcesz mieć w bagażniku ten wzmacniach musisz prozbierać dywaniki i tapicerke w bagażniku.

Wszystko
Dodam, że mi najtrudniej było spowrotem założyć plastikową osłonę błotnika. Ustrojstwo zdjęło się łatwo ale spowrotem nie chciało pasować, jakby nie od tego modelu hehe
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2010-03-26, 10:31

Kurde !!! Uznanie dla Ciebie :-)

Świetny opis - w sobotę nauczę się na pamięć i zacznę działać :-)

Dzięki dzięki dzięki !!!

[ Dodano: 2010-03-26, 11:53 ]
A jeszcze pytanko - wzmacniacz do trochę krowa - w poprzednim aucie miałem przemontowany do tylnej kanapy- Polecacie jakieś miejsca do montażu ?
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-03-26, 12:16

ja swój celowo wybrałem takiej wielkości żeby zmieścił się w miejsce na apteczce.
Radze, przeciągnąć kabel do bagażnika, zostawić sobie spory zapas, położyć luźno wzmacniacz i przez tydzień albo dwa po powrocie do domu i wolnej chwili papatrz sobie na otwarty bagażnik. prześpij sie z tym, przemyśl sprawe, może zrobisz sobie jakąś prostą ale łądnie wkomponowaną zabudowe. a jak nie to do kanapy i juz. albo jak masz sedana to spróbować jakoś pod półkę.

aha, i nie ucz sie na pamięć hehe, improwizuj. założenie jest takie: że jak ktoś to w fabryce złożył, to można to też rozłożyć i złożyć spowrotem.
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2010-03-26, 13:46

Mam sedana - a pomysł z tym żeby pod półkę w sumie bomba :-) zobaczę jak z wykonaniem i czy nie wpłynie to jakoś na żywot wzmacniacza:-)

jeszcze zostaje mi ulokowanie kablowego pilota do regulacji Gain ( co myślicie o schowku pod panele klimatyzacji )

Nie chce żeby był widzialny a za razem żeby był w miarę pod ręką
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-03-26, 23:16

cichy_lis pisze:A możesz podpowiedzieć jakie to ważne inne rzeczy? z komory silnika chyba nic poza przewodem zasilania mi nie potrzeba ? chyba że się mylę.

Dodam że uwzględniam bezpiecznik przy akumulatorze- tak jak w instalacja w poprzednim aucie.
Pod maska to raczej juz nic wiecej ale jesli powazniejszy sprzet to lepiej kondesator zamontuj
albo zwyly taki malutki ,to taka czarna mala kosteczka. Ja nie mam takiego sprzetu porzadnego wiec mam tylko pod radio podpiete zeby spadkow napiecia nie bylo. Bo po co ma sie wylanczac radio jak odpalam. A tak nie mam tego problemu.
Obrazek

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2010-03-27, 06:16

Kondensator uwzględniam - Ale przy wzmacniaczu około 4 Farady lub dodatkowy akumulator jak starczy monety
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-03-27, 10:15

cichy_lis pisze:Kondensator uwzględniam - Ale przy wzmacniaczu około 4 Farady lub dodatkowy akumulator jak starczy monety
aż 4F? Dużo.To co to za skrzynia i wzmak będą?

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2010-03-27, 13:58

wzmacniacz ma przy 2R 1250W RMS
A Głośnik to Rockford rfr2215
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-03-27, 14:59

cichy_lis pisze:A Głośnik to Rockford rfr2215
No to ładne 15" cacko :)

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2010-03-27, 15:16

Boje się trochę jak to zagra w sedanie :-|

[ Dodano: 2010-03-27, 15:21 ]
Głośniczek lekko przykurzony - od listopada nie ruszany - pół roku temu przeszedł kapitalny remont- Został tylko kosz i nalepka z parametrami- reszta nowa - Został spalony Blaupunktem Velocity Burning Desile II - który za jakiś czas się zapalił i leży na części ;-/
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-03-27, 16:12

To niezle bedziesz mial. Basik napewno bedzie odpowiedni:-)
Obrazek

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2010-03-27, 17:11

Jest do tego tzw, remote - Bo na pełnym Basie to nie słuchanie - chyba że bass testy- Jak się uda założyć już wszystko to się pochwalę :-)
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-04-13, 18:05

A czy małą tubę (ale taką wymagającą zewnętrznego zasilania) można podłączyć do gniazda zapalniczki? Chodzi mi o to gniazdo które jest w bagażniku kombi.

dominik86
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2009-12-15, 21:33
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: dominik86 » 2010-04-14, 21:37

Moze i komus to by gralo ale pod zapalniczke masz cieniutkie kable i nawet jak ci sie nie sfajczy bezpiecznik to basik bedzie mizerny-dobre kable=dobry bas slabe kable=slaby bas i niech nikt mi nie wmawia ze tak nie jest bo przez pare lat przerobilem troche sprzetu i nasluchalem sie nie jednego boom w aucie wiec wiem
Kupie P11.144 SR20DE/ga16de galant 2.0 avensis 2.0 accord1.8 2.0 kontakt pw

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-04-16, 20:26

hary7, absolutnie, kategorycznie nie. w teoretycznym założeniu spali sie bezpiecznik, następnie przy szczęśliwym założeniu spali się jeden z przewodów od zasilania zapalniczki. następnie przy najgorszym ale bardzo prawdopodobnym założeniu, spali ci się samochód. dlaczego? stopi się izolacja na przewodzie od zapalniczki, przeskoczy gdzieś iskra i zanim dobiegniesz do bagażnika po te pół kilogramową gaśnicę, samochód będzie w płomieniach.
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-04-17, 15:53

Dzięki za ostrzeżenie. Myślałem że skoro mam radio (4x45W) podłączone do fabrycznego zasilania a są tam bardzo cieniutkie kabelki to 150W tuba też będzie grała na takim "fabrycznym" zasilaniu. Nie chodzi mi o jakieś potworne dudnienie,wystarczy mi tylko głęboki bas a fabryczne głośniki (takie mam) zaczynają trzeszczeć gdy podkręcę radio na głośność 28 i więcej (na 40 możliwych) <- te cyferki którymi radio głośność pokazuje.

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2010-04-24, 15:25

Mi się udało przepuścić przewody i a bagażniku w lekkim bałaganie przewodowym podłączyłem i kurde- ile plastików lata ... zagłówki i inne tez ;/
klapy mało nie urwie- a w środku miło gra- lecz chyba pora wydorośleć i wstawić mniejszą skrzynkę- tu ledwo co mieści mi się koło i skrzynka z gratami ;/
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”