[P11/WP11] czytanie kodów błędów.
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] czytanie kodów błędów.
Witam.J.w. potrzebuję porady krok po kroku,jak sprawdzić kody błędów metodą na "zworkę
'.Czy to proste i w miarę bezpieczne?Żebym czegoś nie nawywijał.
Dzięki.
'.Czy to proste i w miarę bezpieczne?Żebym czegoś nie nawywijał.
Dzięki.
Witajcie wszyscy!
chyba że masz diesla, to tak viewtopic.php?t=158
SPRAWDZANIE:
1. Włączamy zapłon (bez uruchomienia silnika)
2. Zwieramy piny 1 oraz 8 na około 2-3 sekundy
3. Po owych 2-3 sekundach rozwieramy piny
4. Żółta kontrolka na desce rozdzielczej zaczyna migać
5. Jeżeli się nie udało to powtarzamy punkt 2.
Miganie przekazuje właśnie numer kodu. Są to 4 serie mignięć. W każdej serii występuje od 1 do 10 mignięć (10 oznacza cyfrę 0). Kolejne serie wyświetlane są w odrobinę innym tempie. Po 4. serii następuje odrobinę dłuższa przerwa niż pomiędzy seriami.
Dla przykładu. Kombinacja 10,3,10,10 oznacz kod błędu P0300
KASOWANIE:
1. Włączamy zapłon (bez uruchomienia silnika)
2. Zwieramy piny 1 oraz 8 na około 2-3 sekundy
3. Po owych 2-3 sekundach rozwieramy piny
4. Żółta kontrolka na desce rozdzielczej zaczyna migać
5. Jeżeli się nie udało to powtarzamy punkt 2.
6. Gdy kontrolka wyświetla kod błędu (czyli wykonaliśmy powyższe kroki 1-4)
7. Zwieramy piny 1 oraz 8 (czyli te same) na około 2-3 sekundy
8. Po owych 2-3 sekundach rozwieramy piny
9. Wyłączamy zapłon
[ Dodano: 2012-10-09, 21:41 ]
A w załączniku - kody błędów - sorry - nie wiem jak dodać załącznik
Wrzuciłem kody błędów na chomika:
maccio
1. Włączamy zapłon (bez uruchomienia silnika)
2. Zwieramy piny 1 oraz 8 na około 2-3 sekundy
3. Po owych 2-3 sekundach rozwieramy piny
4. Żółta kontrolka na desce rozdzielczej zaczyna migać
5. Jeżeli się nie udało to powtarzamy punkt 2.
Miganie przekazuje właśnie numer kodu. Są to 4 serie mignięć. W każdej serii występuje od 1 do 10 mignięć (10 oznacza cyfrę 0). Kolejne serie wyświetlane są w odrobinę innym tempie. Po 4. serii następuje odrobinę dłuższa przerwa niż pomiędzy seriami.
Dla przykładu. Kombinacja 10,3,10,10 oznacz kod błędu P0300
KASOWANIE:
1. Włączamy zapłon (bez uruchomienia silnika)
2. Zwieramy piny 1 oraz 8 na około 2-3 sekundy
3. Po owych 2-3 sekundach rozwieramy piny
4. Żółta kontrolka na desce rozdzielczej zaczyna migać
5. Jeżeli się nie udało to powtarzamy punkt 2.
6. Gdy kontrolka wyświetla kod błędu (czyli wykonaliśmy powyższe kroki 1-4)
7. Zwieramy piny 1 oraz 8 (czyli te same) na około 2-3 sekundy
8. Po owych 2-3 sekundach rozwieramy piny
9. Wyłączamy zapłon
[ Dodano: 2012-10-09, 21:41 ]
A w załączniku - kody błędów - sorry - nie wiem jak dodać załącznik
Wrzuciłem kody błędów na chomika:
maccio
-
- nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2014-12-08, 12:24
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
W mojej p11.144 z 2001r. chciałem skasować błąd poduszki ponieważ jak demontowałem fotele to przy montażu zapomniałem poduszki podłączyć. Mam program na laptopie do diagnostyki i nie pokazuje mi danych, jakiś tam błąd polaczenia jest. Próbowałem też zewrzeć pin 1 i 8 ale w ogóle żadne reakcji. Coś mi się kojarzy, że kiedyś już robiłem taką diagnostykę i chyba cos źle zrobiłem bo zaiskrzyło się ale glowy nie dam ze ro w tym aucie było. Pytanie co może być że nie można zrobić diagnostyki. I czy jezeli kiedyś tam było zwarcie to co mogło się stać, że nie mogę zrobić diagnostyki.
kasowanie poduszek:
"uwaga istotne jest aby:
przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi,
1. kontrolka AIR BAG zapala się na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgaśnie z trybu 7 sek)
2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gaśnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko się zapala
3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali się ciągiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myślach oczywiście )
4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz
5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciągiem zapala się dużo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, uśmiechamy się do siebie i
8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjęcia ale nie wyjmujemy) i
9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR BAG jak nowy po 7 sekundach gaśnie"
A diagnostyka (czyli sprawdzenie która tak naprawdę jest nie tak) to jedynie Consultem
"uwaga istotne jest aby:
przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi,
1. kontrolka AIR BAG zapala się na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgaśnie z trybu 7 sek)
2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gaśnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko się zapala
3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali się ciągiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myślach oczywiście )
4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz
5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciągiem zapala się dużo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, uśmiechamy się do siebie i
8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjęcia ale nie wyjmujemy) i
9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR BAG jak nowy po 7 sekundach gaśnie"
A diagnostyka (czyli sprawdzenie która tak naprawdę jest nie tak) to jedynie Consultem
U mnie działa ten sposób ale w byłym bomblowozie u mojego znajomego już nie. Jak jest w trybie naprawczym to mruga błędy która poduszka (gdzieś mam opis później wrzucę), wiec bez consulta da się zdiagnozować która.
Diagnostyka poduszek w P11.144
Po przekręceniu kluczyka na ON kontrolka poduszek powinna świecić 7 sek i zgasnąć.
Jeśli po 7 sek miga co 0.5 sek znaczy to, że system nie działa poprawnie - nie ma którejś poduszki lub coś innego - o tym dalej
Jeśli kontrolka nie gaśnie może to oznaczać, że był wypadek i sensor złapał CrashDate, może też oznaczać, że bezpiecznik lub kable gdzieś nie działają poprawnie.
Jeśli w ogóle nie świeci to znaczy, że albo się żarówka bezpiecznik spalił, albo kabelek jest przerwany od lampki, albo sensor ma jakiś problem.
Auto diagnostyka:
Przekręcamy kluczyk - świeci AIRBAG. Po 7 sekundach gaśnie i dokładnie w tym momencie należy kluczykiem przejść na OFF - czekamy 3 sekundy.
powtarzamy punkt pierwszy jeszcze dwa razy - czyli w sumie muszą być 3 cykle.
Po 3 cyklu przechodzimy na ON i ... jesteśmy w trybie diagnostycznym. Jeśli nie komputer nie wchodzi w tryb diagnostyczny znaczy, że sensor nie złapał błędów.
Obserwujemy miganie kontrolki - po 7 sekundach świecenia ciągłego zacznie nadawać kody
Problem sensora AIRBAG - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 7 krótkich mignięć (jakieś 200ms)
Obwód poduszki kierowcy - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 2 krótkie mignięcia (jakieś 200ms)
Obwód poduszki pasażera - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 8 krótkich mignięć (jakieś 200ms)
Obwód napinaczy strona prawa - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 1 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)
Obwód napinaczy strona lewa - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 3 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)
Obwód poduszki bocznej strona prawa - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 1.5 sec. świecenia, 0,5 sec. przerwy, 1,5 sec świecenia , 2 sec. przerwy, 1 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)
Obwód poduszki bocznej strona lewa- po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 1.5 sec. świecenia, 0,5 sec. przerwy, 1,5 sec świecenia , 2 sec. przerwy, 2 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)
Obwód czujnika poduszki bocznej strona prawa - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 1.5 sec. świecenia, 0,5 sec. przerwy, 1,5 sec świecenia , 2 sec. przerwy, 3 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)
Obwód czujnika poduszki bocznej strona lewa- po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 1.5 sec. świecenia, 0,5 sec. przerwy, 1,5 sec świecenia , 2 sec. przerwy, 4 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)
Jeśli powtarza się cykl:
po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 3 sec. świecenia itd.
To znaczy, że był błąd ale już go nie ma i trzeba wykasować stary błąd.
W tym celu będąc w trybie diagnostycznym trzeba kluczykiem przełączyć na OFF na co najmniej 1 sec. i wrócić na ON. AIRBAG wróci w tryb użytkowy i błąd się skasuje a poduszka przestanie świecić.
Powrót z trybu diagnostycznego do trybu użytkowego jeśli są jakieś błędy polega na powtórzeniu procedury, z której korzystaliśmy by wejść w tryb diagnostyczny.
Diagnostyka poduszek w P11.144
Po przekręceniu kluczyka na ON kontrolka poduszek powinna świecić 7 sek i zgasnąć.
Jeśli po 7 sek miga co 0.5 sek znaczy to, że system nie działa poprawnie - nie ma którejś poduszki lub coś innego - o tym dalej
Jeśli kontrolka nie gaśnie może to oznaczać, że był wypadek i sensor złapał CrashDate, może też oznaczać, że bezpiecznik lub kable gdzieś nie działają poprawnie.
Jeśli w ogóle nie świeci to znaczy, że albo się żarówka bezpiecznik spalił, albo kabelek jest przerwany od lampki, albo sensor ma jakiś problem.
Auto diagnostyka:
Przekręcamy kluczyk - świeci AIRBAG. Po 7 sekundach gaśnie i dokładnie w tym momencie należy kluczykiem przejść na OFF - czekamy 3 sekundy.
powtarzamy punkt pierwszy jeszcze dwa razy - czyli w sumie muszą być 3 cykle.
Po 3 cyklu przechodzimy na ON i ... jesteśmy w trybie diagnostycznym. Jeśli nie komputer nie wchodzi w tryb diagnostyczny znaczy, że sensor nie złapał błędów.
Obserwujemy miganie kontrolki - po 7 sekundach świecenia ciągłego zacznie nadawać kody
Problem sensora AIRBAG - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 7 krótkich mignięć (jakieś 200ms)
Obwód poduszki kierowcy - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 2 krótkie mignięcia (jakieś 200ms)
Obwód poduszki pasażera - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 8 krótkich mignięć (jakieś 200ms)
Obwód napinaczy strona prawa - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 1 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)
Obwód napinaczy strona lewa - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 3 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)
Obwód poduszki bocznej strona prawa - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 1.5 sec. świecenia, 0,5 sec. przerwy, 1,5 sec świecenia , 2 sec. przerwy, 1 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)
Obwód poduszki bocznej strona lewa- po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 1.5 sec. świecenia, 0,5 sec. przerwy, 1,5 sec świecenia , 2 sec. przerwy, 2 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)
Obwód czujnika poduszki bocznej strona prawa - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 1.5 sec. świecenia, 0,5 sec. przerwy, 1,5 sec świecenia , 2 sec. przerwy, 3 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)
Obwód czujnika poduszki bocznej strona lewa- po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 1.5 sec. świecenia, 0,5 sec. przerwy, 1,5 sec świecenia , 2 sec. przerwy, 4 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)
Jeśli powtarza się cykl:
po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 3 sec. świecenia itd.
To znaczy, że był błąd ale już go nie ma i trzeba wykasować stary błąd.
W tym celu będąc w trybie diagnostycznym trzeba kluczykiem przełączyć na OFF na co najmniej 1 sec. i wrócić na ON. AIRBAG wróci w tryb użytkowy i błąd się skasuje a poduszka przestanie świecić.
Powrót z trybu diagnostycznego do trybu użytkowego jeśli są jakieś błędy polega na powtórzeniu procedury, z której korzystaliśmy by wejść w tryb diagnostyczny.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
-
- nowy na forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 2015-06-02, 21:40
- Lokalizacja: Ogro
a może mi ktoś napisać dlaczego u mnie patent na spinacz nie działa.
pacjent:
primera p11.144
rok 2001
1.8 b+g
otóż chciałem skasować sobie błąd checka powstały w wyniku złego ustawienia instalacji LPG.
a tu nie da rady (zwieram styki tak jak opisane wyżej i nic).
może mi to ktoś wyjaśnić albo podsunąć pomysł co może być przyczyną?
pacjent:
primera p11.144
rok 2001
1.8 b+g
otóż chciałem skasować sobie błąd checka powstały w wyniku złego ustawienia instalacji LPG.
a tu nie da rady (zwieram styki tak jak opisane wyżej i nic).
może mi to ktoś wyjaśnić albo podsunąć pomysł co może być przyczyną?
Bo P11 i P11.144 to nie to samo - inne złącze diagnostyczne. Zresztą spinaczem można tylko odczytać błędy, a nie a rady się ich skasować.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
-
- nowy na forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 2015-06-02, 21:40
- Lokalizacja: Ogro
-
- nowy na forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 2015-06-02, 21:40
- Lokalizacja: Ogro
Lekko odświeżę, mam takie pytanie w primerze wujka odpaliłem tryb serwisowy, udało się sprawdzić jaki był błąd. Tylko po tym wszystkim po przekręceniu stacyjki jest teraz sygnał BIP przez 2-3 sekundy i nie da rady sprawdzić błędów. Uruchomił się się pewnie jakiś tryb inny? W dodatku nie otwierają się szyby. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak wyłączyć ten tryb?
Mich102u, jak coś mam Consulta pod OBD1 i mogę się podpiąć pod ECU
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_