Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Świeci się kontrolka od ładowania

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Wierzej
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2013-11-01, 15:12
Lokalizacja: Wierzejki

[P10/WP10] Świeci się kontrolka od ładowania

Post autor: Wierzej » 2014-10-30, 14:02

Witam wszystkich serdecznie po swapie silnika doszedł problem z ładowaniem,mianowicie altek jest sprawny na 100% ładowanie utrzymuje się w granicy 13.80 i świeci się kontrolka od ładowania.Ktoś borykał się już z takim problemem ?.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-10-30, 14:12

Sprawdź przewód od kontrolki ładowania - ten czerwono-żółty - taki cienki.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Wierzej
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2013-11-01, 15:12
Lokalizacja: Wierzejki

Post autor: Wierzej » 2014-10-30, 19:56

Ok dzięki janusz, sprawdzę go i napiszę czy pomogło ;d.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2014-10-31, 00:28 ]
Przewód dobry jak zdejmę z minusa altka kontrolki od ładowania nie ma woogole,po założeniu pojawia się kontrolka ale nie gaśnie kiedy samochód jest odpalony.
Obstawiam zegary chyba że jest jakiś przekaźnik do tego...Ktoś coś wie na ten temat ?;)

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2014-11-02, 19:39

W altku padła dioda na obwodzie kontrolki ładowania. Moja żona jeździ z palącą się kontrolką , a ładuje 14,2. Nie bierz do bani i jeździj. Czasem sprawdź ładowanie.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-12-02, 18:34

Pacjent P10 świeci kontrolka ładowanie 15V wymieniony alternator ładowanie bez zmian kontrolka nadal świeci jakieś sugestie ?
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2015-12-02, 19:42

Vixo, czytałeś wcześniejsze posty? Kontrolka pracuje w obwodzie wzbudzenia alternatora wraz z trzema małymi diodami. Alternator samowzbudny aby mógł pracować poprawnie, potrzebuje prądu wzbudzenia pochodzącego częściowo z wirnika (prąd z magnetyzmu szczątkowego) wyprostowanego przez te trzy równolegle połączone diody oraz prądu płynącego poprzez kontrolkę zasilaną z akumulatora. Świecenie się kontrolki sygnalizuje zaburzenia w dopływie prądu wzbudzenia z jednej lub drugiej strony.
W związku z tym, albo masz nie podłączony (przerwany) cienki przewód od stacyjki (zasilanie z akumulatora) albo uszkodzoną jedną z trzech diód w obwodzie wzbudzenia (ale wtedy kontrolka żarzyła by się).
Sprawdź czy masz napięcie na odłączonym wcześniej od alternatora cienkim przewodzie po włączeniu zapłonu (silnika nie uruchamiasz).
Napięcie 15 V też za duże.
Ostatnio zmieniony 2015-12-05, 17:36 przez polo32, łącznie zmieniany 2 razy.
LPG Lovato Smart

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-12-02, 20:12

polo32 pisze:Vixo, czytałeś wcześniejsze posty?
Nie czytałem :-( a jest tam coś ciekawego ?? :->
polo32 pisze:uszkodzoną jedną z trzech diód w obwodzie wzbudzenia.
To eliminuje bo drugi altek założony
polo32 pisze:W związku z tym, albo masz nie podłączony (przerwany) cienki przewód od stacyjki
To brzmi interesująco i to sprawdzę
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2015-12-02, 23:41

To eliminuje bo drugi altek założony
O niczym to nie świadczy (drugi może mieć to samo) - elektryk sprawdzał go przed założeniem?
Ponadto zastanawia za duże napięcie ładowania - (regulator?)
1. mierzone pod obciążeniem (tylna szyba, wentylator, długie włączone)?
2. pomiar na alternatorze czy aku?
LPG Lovato Smart

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-02, 23:52

Polo32, akurat jeśli przewód od kontrolki ładowania będzie odpięty od alternatora to kontrolka świecić się nie będzie :]

Bez obciążenia ładowanie to maks. 14,3-14,5 VDC. To, o czym napisał Vixo czyli 15 VDC to jest stanowczo za dużo, nawet bez obciążenia.

Vixo, wiem, że altków to masz pewno w ciul, więc jak możesz to podmień na jakiś inny jeszcze :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2015-12-03, 01:11

Janusz, chodziło mi o sprawdzenie poprzez odłączenie przewodu od altka czy ma "czyste" napięcie od stacyjki po włączeniu zapłonu (nie zamykające się przez inny obwód). (+) na wzbudzenie idzie z aku poprzez stacyjkę na altek.
Jak obwód otwarty to i nie świeci :)
LPG Lovato Smart

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-03, 11:21

Polo32, a no to chyb, że tak :d Chodzi Ci o to, żeby sprawdzić, czy gdzieś nie ma zwarcia :]
W P10 w alternatorze nie ma wyjścia - kostki - na zasilanie wzbudnika. To jest zrobione już w samym altku :] W P11 po lifcie jest tak, że jest sobie kostka i w niej 2 piny - jeden od kontrolki ładowania, a drugi od zasilania wzbudnika.

Vixo, jak coś to wiesz gdzie dzwonić :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-12-03, 11:30

Tutaj akurat także jest kostka 2pin.
Założony alternator jest z mojej prywatnej kolekcji i jest na pincet procent sprawny.
Przy kupnie auta nic się nie świeciło (nawet jakby świeciło to bym na to lał) bo nie było wgl ani jednej zarówno w liczniku
Do altka idą w sumie przewody 4
2przewody to ta kostka szara 2pin.
Jedno oczko plusa grube
Jedno oczko cienkie przykrecone do obudowy alternatora

[ Dodano: 2015-12-03, 11:31 ]
Ładowanie mierzone na aku (radio światła nawiew)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-04, 17:50

Problem chyba się rozwiązał :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-12-04, 18:19

Brak prądu wzbudzenia. Tymczasowo podany na krótko. Ale trzeba przyczynę znaleźć
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2015-12-05, 02:42

Vixo, nie zostawiłeś przypadkiem długo włączonego zapłonu bez uruchomienia silnika? (przed wystąpieniem opisywanej usterki). Drugie pytanie - nie wstawiałeś LED w podświetlanie i sygnalizację tablicy?
LPG Lovato Smart

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-12-05, 07:53

W zegarach wgl nie było żarówek. Wsadzielm zwykle tablica rejestracji zwykle żarówki. Zapłonu nie zostawiłem nie wiem jak było wcześniej
Również pod dodatniu na krótko wzbudzenia kontrolka abs zgasla chociaż abs cały czas działał
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”