[P11/WP11] Rozrusznik
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Rozrusznik
Witam!
Mam problem z rozrusznikiem (włoskiej marki Magnateli czy jakoś tak), natomiast nie bardzo wiem co jest z nim nie tak, przeszukałem całe forum i odpowiedzi nie znalazłem...
Zaznaczam, że jestem laikiem w mechanice lecz lubie się pobawić przy swoim samochodzie
Zaczęło się kilka miesiecy temu gdy musiałem pokręcić kilka razy aby silnik zaskoczył, w ubiegłym miesiącu gdy były upały rozrusznik ani drgnął, po prostu nie wydarzyło się nic, więc odpalałem na pych. Owe NIC (rozrusznika) dzieje się tylko gdy na dworze jest powyżej 20 stopni, wczoraj odpalił normalnie, więc pojechałem do kumpla i zabrałem się za wymontowanie rozrusznika. Myślałem, że to szczotki, ale wydają się być ok ponieważ będąc w takiej jakby rynience czy uchwycie 2 szczotki są starte może 2-3 mm a 3 szczotka starta do połowy i co mnie zdziwiło na przeciw tej 3 nie ma 4 szczotki...
W tym rozruszniku są tylko 3 szczotki??
Co może być przyczyną zawieszania się rozrusznika, bendix do wymiany?
Mamy sobote i nie bardzo mam gdzie teraz sprawdzić ten rozrusznik, więc liczę na jakąs pomoc z Waszej strony
Mam problem z rozrusznikiem (włoskiej marki Magnateli czy jakoś tak), natomiast nie bardzo wiem co jest z nim nie tak, przeszukałem całe forum i odpowiedzi nie znalazłem...
Zaznaczam, że jestem laikiem w mechanice lecz lubie się pobawić przy swoim samochodzie
Zaczęło się kilka miesiecy temu gdy musiałem pokręcić kilka razy aby silnik zaskoczył, w ubiegłym miesiącu gdy były upały rozrusznik ani drgnął, po prostu nie wydarzyło się nic, więc odpalałem na pych. Owe NIC (rozrusznika) dzieje się tylko gdy na dworze jest powyżej 20 stopni, wczoraj odpalił normalnie, więc pojechałem do kumpla i zabrałem się za wymontowanie rozrusznika. Myślałem, że to szczotki, ale wydają się być ok ponieważ będąc w takiej jakby rynience czy uchwycie 2 szczotki są starte może 2-3 mm a 3 szczotka starta do połowy i co mnie zdziwiło na przeciw tej 3 nie ma 4 szczotki...
W tym rozruszniku są tylko 3 szczotki??
Co może być przyczyną zawieszania się rozrusznika, bendix do wymiany?
Mamy sobote i nie bardzo mam gdzie teraz sprawdzić ten rozrusznik, więc liczę na jakąs pomoc z Waszej strony
Tu masz service manuala do P11 wersja europejska. Od strony 1837 lub ze dwie dalej zaczyna się rozdział na temat rozrusznika. Ogólnie to powinny być raczej 4 szczotki
http://chomikuj.pl/sethq/Dokumenty/Niss ... pe+version
Przy okazji:
viewtopic.php?t=13384&start=0
http://chomikuj.pl/sethq/Dokumenty/Niss ... pe+version
Przy okazji:
viewtopic.php?t=13384&start=0
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Taniel na początek przemierz go przy użyciu miernika tak jak to jest opisane w service manualu. Nie trzeba kupować całego rozrusznika - można kupić na przykład same szczotki. Rozbierz rozrusznik, przeczyść go. Być może bendiks się przywiesza i nie załącza.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Witam. Mam pytanko. U mnie w aucie w okresie letnim rozrusznik bardzo szybko kręci i jest wszystko prawie git. Tylko między kręceniem rozrusznika jest bardzo krótka chwilowa przerwa. Ledwo zauważalna. Gorzej jest w okresie zimowym kiedy już nie kręci tak szybko a owa przerwa robi się na tyle długa że rozrusznik staje na dłuższą chwilę i znowu kręci. Szczotki czy tulejki? Proszę o jakieś sugestie. Dziękuje.
W lecie jest ok, a w zimie niekoniecznie? Jeśli tak to sprawdź zasilanie
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Jakie zasilanie. Przecierz jest podobne. Kwestia jest tego typu ze zima ma wieksze problemy z kreceniem z tad te wieksze problemy. Sprawa tkwi chyba rzeczywiscie w rozruszniku tzn. Zeztaw naprawczy i bedzie wszysko ok. Tuleje plus szczotki.
Popraw!
Janusz
Popraw!
Janusz
Ostatnio zmieniony 2014-01-29, 22:31 przez panefoki, łącznie zmieniany 1 raz.
Weź pod uwagę to, że w zimie elektrolit w akumulatorze gęstnieje - ciężej jest uzyskać taką wydajność prądową akumulatora jak w lecie. Idąc dalej. Każda rezystancja na drodze prądu będzie wywoływać spadek napięcia na niej. Rezystancja najczęściej pojawia się na połączeniu dwóch elementów - na przykład oczko, którym zakończony jest przewód a blok silnika. Jeśli pojawi się śniedź, wprowadzi ona rezystancję połączenia - spadek napięcia. Prąd rozruchowy wynosi lekką ręką 350-400 A. Teraz mając rezystancję połączenia na poziomie 10 mΩ to da już całkiem ładny spadek napięcia.
Do przeczyszczenia na dzień dobry wszystkie masy pod maską .
Do przeczyszczenia na dzień dobry wszystkie masy pod maską .
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Jeśli rozrusznik jest wiekowy, dodatkowo auto ma swój przebieg, to nie ma się co dziwić, przecież wszystko się kiedyś wyeksploatuje. Taki zestaw naprawczy na pewno nie zaszkodzi, szczególnie nowe szczotki.panefoki pisze:Tuleje plus szczotki
A teraz jeszcze jak długo masz akumulator? Jeśli masz prostownik, to sugerowałbym podładować małym prądem przez noc i zobaczysz z rana jak będzie się zachowywał.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Albo jak akumulator jest wiekowy już to może go podłączyć pod desulfator .
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
A masz takie magiczne urządzenie? Bo w mojej primerze już jeździ 6 rok (i nie wiadomo ile jeszcze wcześniej) i może bym go spróbował odratować
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik