[P/WP11.144] Problem z zegarami
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Problem z zegarami
Cześć,
Jestem od niedawna posiadaczem Nissana Primery P11 (2000r, 2.0 TD), przy zakupie zauważyłem nie działający licznik prędkości (podobno nie był wpięty kabelek w skrzynie). Następnego dnia kiedy brałem się za jakieś podstawowe porządki w nowo kupionej primerce , wymieniłem filtr kabinowy złożyłem i odpaliłem sprawdziłem nawiewy i zgasiłem auto. Po jakiś 5 minutach chciałem odpalić auto by się przejechać i podczas przekręcania stacyjki nie pojawiają się żadne kontroli ani nic, mimo to przekręcam dalej stacyjkę i auto odpala. Gaszę i znów tak samo, brak kontrolek nie działa nawet obrotomierz (wcześniej działał) widać natomiast, że samo podświetlenie zegarów działa. Sprawdziłem kostki za zegarami są ok, kostki przy stacyje również są okej, bezpieczniki pod kierownicą i pod maską również wszystkie dobre, ruszałem klemami przy akumulatorze też nic nie dało, przy okazji zobaczyłem wiązkę, która wchodzi do skrzyni (ta od prędkości) i okazuje się, że jest podłączona (ale wskazówka od prędkości i tak nie działa - jak ktoś wie co może być przyczną proszę o pomoc i w tym temacie) no na sam koniec sprawdziłem alterantor i okazuje się, że nie ma ładowania. Wcześniej (dzień przed i przed wymianą filtra kabinowego musiało być ładowanie bo i kontrolki mi się zapalały no i jakby nie było to od rana by mi samochód już nie palił) a tak to zapaliłem ze 4-5 razy i sie nagle rozładował a dzien przed jedziłem dośc długo i kilkanaście razy gasiłem i zapalałem więc musiał ładować. Czy ktoś ma jakieś pomysły co się mogło stać z tymi zegarami, że nie zapala się żadna kontrolka, przestał działać obrotomierz (rozumiem, że to od alternatora) ale czy zmiana alternatora może też być zależna od tego, że wszystkie kontrolki się nie zapalają ? Wraz z wkaźnikami typu paliwo itd. ? Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wszelką pomoc:)
Jestem od niedawna posiadaczem Nissana Primery P11 (2000r, 2.0 TD), przy zakupie zauważyłem nie działający licznik prędkości (podobno nie był wpięty kabelek w skrzynie). Następnego dnia kiedy brałem się za jakieś podstawowe porządki w nowo kupionej primerce , wymieniłem filtr kabinowy złożyłem i odpaliłem sprawdziłem nawiewy i zgasiłem auto. Po jakiś 5 minutach chciałem odpalić auto by się przejechać i podczas przekręcania stacyjki nie pojawiają się żadne kontroli ani nic, mimo to przekręcam dalej stacyjkę i auto odpala. Gaszę i znów tak samo, brak kontrolek nie działa nawet obrotomierz (wcześniej działał) widać natomiast, że samo podświetlenie zegarów działa. Sprawdziłem kostki za zegarami są ok, kostki przy stacyje również są okej, bezpieczniki pod kierownicą i pod maską również wszystkie dobre, ruszałem klemami przy akumulatorze też nic nie dało, przy okazji zobaczyłem wiązkę, która wchodzi do skrzyni (ta od prędkości) i okazuje się, że jest podłączona (ale wskazówka od prędkości i tak nie działa - jak ktoś wie co może być przyczną proszę o pomoc i w tym temacie) no na sam koniec sprawdziłem alterantor i okazuje się, że nie ma ładowania. Wcześniej (dzień przed i przed wymianą filtra kabinowego musiało być ładowanie bo i kontrolki mi się zapalały no i jakby nie było to od rana by mi samochód już nie palił) a tak to zapaliłem ze 4-5 razy i sie nagle rozładował a dzien przed jedziłem dośc długo i kilkanaście razy gasiłem i zapalałem więc musiał ładować. Czy ktoś ma jakieś pomysły co się mogło stać z tymi zegarami, że nie zapala się żadna kontrolka, przestał działać obrotomierz (rozumiem, że to od alternatora) ale czy zmiana alternatora może też być zależna od tego, że wszystkie kontrolki się nie zapalają ? Wraz z wkaźnikami typu paliwo itd. ? Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wszelką pomoc:)
Ostatnio zmieniony 2013-07-23, 07:23 przez mieszkos, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie, ja uważam że alternator możesz wykluczyć z przyczyn usterki twoich zegarów.
Ewentualnie możesz wyjąć alternator i zanieść go do sprawdzenia - gdyby coś z nim było nie tak Panowie specjaliści Ci powiedzą.
Rozumiem że, po rozładowaniu się aku wsadzałeś nowy i wszystko było ok ? Czy problem z zegarami nadal się pojawia ?
Ewentualnie możesz wyjąć alternator i zanieść go do sprawdzenia - gdyby coś z nim było nie tak Panowie specjaliści Ci powiedzą.
Rozumiem że, po rozładowaniu się aku wsadzałeś nowy i wszystko było ok ? Czy problem z zegarami nadal się pojawia ?
Niestety to będę wiedział dopiero jutro, gdyż nie mam zapasowego aku, a ten się ładuję. Ale raczej nie będą działać (99%) bo ostatnim razem już samochód nawet nie zapalał bo aku rozładowany to jest na kablach odpaliłem to i tak żadna kontrolka się nie pali ani żadna wskazówka nie działa. Reszta elektryki oczywiście działa (radio, szyby,klima itd..)
One się nie zapalają po przekręceniu kluczyka (jedynie podświetlenie zegarów się zapala, kontrolki już nie)
Dzień przed i dziś rano wszystko normalnie działało prócz wskaźnika od prędkości. Teraz nie działa nawet obrotomierz.
One się nie zapalają po przekręceniu kluczyka (jedynie podświetlenie zegarów się zapala, kontrolki już nie)
Dzień przed i dziś rano wszystko normalnie działało prócz wskaźnika od prędkości. Teraz nie działa nawet obrotomierz.
bardziej bym obstawiał uszkodzone zegary.
Za każdym razem jak miałem do czynienia z jakimś autem to mimo że aku było słabe i nie odpalało to kontrolki się za początku zapalały. Jeżeli alternator nie ładuje a aku jest słabe to byś miał zapalone kontrolki i nie dało by odpalić. Wg. mnie alternator nie ma żadnego wpływu na zegary. Jakby nie było ładowania to by się paliła kontrolka akumulatora.
Jest jeszcze szansa ale myślę, że wątpliwa, że wiązka coś jest nie tak. To najlepiej sprawdzić mając drugie zegary. Jeżeli byłoby to samo to bardziej stawiałbym na instalację. Ale pierwsze co bym zobaczył inne zegary.
Za każdym razem jak miałem do czynienia z jakimś autem to mimo że aku było słabe i nie odpalało to kontrolki się za początku zapalały. Jeżeli alternator nie ładuje a aku jest słabe to byś miał zapalone kontrolki i nie dało by odpalić. Wg. mnie alternator nie ma żadnego wpływu na zegary. Jakby nie było ładowania to by się paliła kontrolka akumulatora.
Jest jeszcze szansa ale myślę, że wątpliwa, że wiązka coś jest nie tak. To najlepiej sprawdzić mając drugie zegary. Jeżeli byłoby to samo to bardziej stawiałbym na instalację. Ale pierwsze co bym zobaczył inne zegary.
P11.144 2.0 16V
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca
są dwa, ale dotykałem miernikiem i jest na nich jakiś prąd. wydaje mi się, że licznik jest sprawny a niestety nie mam skąd wziąć drugiego by sprawdzić. Czy jest jakiś przekaźnik, który odpowiada za działanie zegarów bądź moduł? Jeżeli tak to który i gdzie go szukać? I czy alternator ma na to jakiś wpływ, że nie działają te zegary ?
Przy akumulatorze jest skrzynka z bezpiecznikami (taka podłużna) i w niej są bezpieczniki m.in od zegarów i innych ważniejszych szpargałów. Takie kwadratowe. Pooglądaj je bo najpewniej jeden z nich jest padnięty. Znam to z autopsji. Kiedyś zrobiłem przypadkową zware +- i mi właśnie tam 2 te duże bezpieczniki wywaliło.
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki
Mam taką samą sytuację - nie działają zegary, licznik kilometrów, komputer, tylko zegarek pokazuje czas i diody od kierunkowskazów i świateł długich działają. Wymieniłem spalony bezpiecznik "METER" ale zadziałało na jakieś 30 minut i spaliło go ponownie. Ktoś wie co to może być lub jak to sprawdzić?
[ Dodano: 2015-03-25, 18:33 ]
Problem rozwiązany.
Przyczyną było spięcie w przewodach od świateł cofania - okazało się że są pod tym samym bezpiecznikiem. Przerwały się na zgięciu klapy.
[ Dodano: 2015-03-25, 18:33 ]
Problem rozwiązany.
Przyczyną było spięcie w przewodach od świateł cofania - okazało się że są pod tym samym bezpiecznikiem. Przerwały się na zgięciu klapy.