Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Ksenony, nowe zarniki i problem

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

[P/WP11.144] Ksenony, nowe zarniki i problem

Post autor: NismoMan1 » 2013-02-22, 13:11

Zakupilem nowe zarniki D2S Phillipsa 4300k. Po zapaleniu, swieca ladnie pelna moca na niebiesko-bialo. Po parunastu sekundach barwa zmienia sie na zolta (patrzac na wprost reflektora na zolto bialo) i wydac ze jasnosc/instensywnosc tez spada. Mam wrazenie ze swieca jak zwykle zarowki. Zarniki sa nowe, zakupione w sklepie motoryzacyjnym. Aku nowy Bosha.

Wczesniej mialem chinczyki i dawaly rade, dopoki jeden nie zaczal swiecic na zolto a drugi na rozowo. Natomiast zaraz po zakupie auta, byly phillipsy 4600k ktore swiecily slicznie na bialo z lekka poswiata niebieska i do nich nie mialem zastrzezen.

Czy zmiana barwy po parunastu sekundach jest normalna? Ile czasu zarniki potrzebuje na "rozswietlenie" i na czym to polega?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-02-22, 13:58

Pierwsza sprawa nie żarniki tylko palniki. W D2S nie ma żarnika wolframowego. W palnikach następuje wyładowanie elektryczne w gazie.
Wbrew pozorom 300 K może zrobić różnicę Popatrz tutaj na barwę w zalezności od temperatury http://www.fotofranek.netgaleria.pl/?ba ... barwowa,71

To o czym piszesz, że na początku jest barwa biała ma związek z tym, że przy starcie napięcie na palniku jest na poziomie 3 kV (wymagane do zapalenia łuku), później do podrzymania go wystarczy napięcie na poziomie 80-100 V.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-02-22, 14:44

Są 2 rodzaje Philipsów 4300K - białe i żółte, coś mi się kojarzy, że oznaczenie numeryczne modelu różni się literką "s" na końcu. Obstawiam, że kupiłeś te bardziej żółte. Sam mam GE i zaraz po odpaleniu przez kilka sekund świecą bardziej na niebiesko, potem robią się białe, zmiana barwy zaraz po włączeniu, tak jak pisze janusz, jest normalna.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-02-22, 14:50

4300 - żółte
5000 - białe
6000 i więcej - niebieskie

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2013-02-22, 17:06

Dzieki za odp.
Rzeczywiscie zarnik to potoczna i nieprawidlowa nazwa (choc taka mam na fakturze). Chyba prawidlowa to: lampa wyladowcza?

Te ktore zamontowalem to Phillips 85122+
Te ktore mialem od razu po zakupie auta (bardziej niebieskie) to 85122CM

No nic, moze po "rozswieceniu" zbieleja troche. Przynajmniej mam taka nadzieje.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-02-22, 18:43

NismoMan1 jest dokładnie tak jak napisałeś czyli HID - High Intensity Discharge - wyładowanie o dużej intensywności. Stąd nazwa lampa wyładowcza.

A teraz żeby było śmieszniej - lampa wyładowcza powstała wcześniej niż klasyczna żarówka Edisona :D. Skonstruował ja na początku XIX w. Humphry Davy. Niestety nie odniosła sukcesu, bo czas jej żywotności był bardzo mały.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2013-02-23, 14:14

Ciekawe jak zareagowalby sprzedawca w motoryzacyjnym, na pytanie o lampe wyladowcza ;)

Nie chce zakladac nowego tematu a mam jeszcze pare pytan o oswietlenie Primery:
1. Jakie banki H1 polecacie na swiatla drogowe (myslalem o nightbreakerach)
2. Jakie banki H1 polecacie na swiatla przeciwmglowe (chodzi mi glownie o barwe, przydaly by sie swiecace naprawde zoltym swiatlem "allweather" czy moze kolejne nightbreakery?)
3. Jak wymienic przednie przeciwmglowe i te od podswietlenia tab. rejstr?
4. Mam zmatowiale swiatelka przednie przeciwmglowe. Czy wystarczyla by samodzielna polerka od zewnatrz, czy jednak regeneracja w zakladzie?

elmer80
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Post autor: elmer80 » 2013-03-03, 16:10

NismoMan1 pisze:
Te ktore zamontowalem to Phillips 85122+
Te ktore mialem od razu po zakupie auta (bardziej niebieskie) to 85122CM
Dokładnie, swego czasu prześledziłem temat. Te philipsy z "+" mają bardziej żółtawą barwę mimo podanej tej samej wartości w K. Można to zobaczyć gołym okiem, że w środku bańka jest bardziej żółtawa. Często nawet sprzedawcy mylnie podają że plus oznacza mocniejszy palnik. Ja kupiłem osramy, które są bardziej białe i takie też miałem w oryginalnie.
Poza tym podobno philipsy mają poświatę /granicę swiatło cienia delikatnie wpadającą w róż a osramy w niebieski. Po wygrzaniu Twoje philipsy delikatnie powinny zbieleć. Poza tym , może będą dawać lepszy efekt przy deszczowej pogodzie i we mgle ;-) bo wg mnie białe swiatło ksenonowe w ww warunkach to porażka.
NismoMan1 pisze:Ciekawe jak zareagowalby sprzedawca w motoryzacyjnym, na pytanie o lampe wyladowcza ;)

Nie chce zakladac nowego tematu a mam jeszcze pare pytan o oswietlenie Primery:
1. Jakie banki H1 polecacie na swiatla drogowe (myslalem o nightbreakerach)
2. Jakie banki H1 polecacie na swiatla przeciwmglowe (chodzi mi glownie o barwe, przydaly by sie swiecace naprawde zoltym swiatlem "allweather" czy moze kolejne nightbreakery?)
3. Jak wymienic przednie przeciwmglowe i te od podswietlenia tab. rejstr?
4. Mam zmatowiale swiatelka przednie przeciwmglowe. Czy wystarczyla by samodzielna polerka od zewnatrz, czy jednak regeneracja w zakladzie?
1. Polecam Tungsram Megalight +80/+90 super żarówki za połowę ceny osramów
2. Polecał bym żółtawe, lecz ciężko dostać, wszyscy idą w ala ksenony. Więc może po prostu zwykłe żarówki np philipsy +30
3. Chyba wystarczy się dostać od spodu zderzaka i po prostu wyjmuje się oprawki z żarówkami z reflektorów
4. Może na początek kup jakis preparat do polerki np turtle wax ma cos takiego, ew kup tlenek ceru i sie pobaw. Do profesjonalnej regeneracji możesz dać zawsze ale tu koszty będą większe więc warto spróbować samemu.
na razie 120KW/270Nm

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-03-03, 16:33

NismoMan1 powiem tak nie wkładaj żadnych żarówek, które ma większą moc bo Ci rozwali odbłyśniki. Co do samych żarówek to z racji głupiego obowiązku jazdy na światłach cały rok na mijania to podstawowe żarówki OSRAM, PHILIPS, NARVA (badziewia chińskiego nie kupuję, żadnych pseudoksenonów). Zwykła żarówka H1 za 12zł. Na drogowe zakupiłem żarówki HELLA - szczerze szału nie ma. Co do tej zwiększonej intensywności to jest ona zrobiona przez to, że żarnik został trochę skrócony i tyle w tym temacie.
Jeśli chcesz czyścić halogeny od środka to sugeruję wyposażyć się w dwie rzeczy: woda destylowana i sprężone powietrze. Wyciągamy odbłyśnik myjemy/polewamy go wodą destylowaną pod żadnym pozorem nie dotykamy odbłyśnika (ani łapami ani szmatkami) a po kąpieli/myciu suszymy sprężonym powietrzem, żeby nie zostały żadne zacieki. Szkło można normalnie umyć.
Co do żarówek do halogenów to ja miałem (dopóki mi nie ukradli) zwykłe żarówki NARVY H1 i było jak należy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Smeti_sc
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2013-02-14, 20:13
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: Smeti_sc » 2013-03-04, 20:29

NismoMan1 pisze:Ciekawe jak zareagowalby sprzedawca w motoryzacyjnym, na pytanie o lampe wyladowcza ;)

Nie chce zakladac nowego tematu a mam jeszcze pare pytan o oswietlenie Primery:
1. Jakie banki H1 polecacie na swiatla drogowe (myslalem o nightbreakerach)
2. Jakie banki H1 polecacie na swiatla przeciwmglowe (chodzi mi glownie o barwe, przydaly by sie swiecace naprawde zoltym swiatlem "allweather" czy moze kolejne nightbreakery?)
3. Jak wymienic przednie przeciwmglowe i te od podswietlenia tab. rejstr?
4. Mam zmatowiale swiatelka przednie przeciwmglowe. Czy wystarczyla by samodzielna polerka od zewnatrz, czy jednak regeneracja w zakladzie?
1 ok też takie mam lepsza trwałość niż philipsy i świeci ok
2 zaryzykował bym osramem:) ale czy na przeciwmgielnych dużo jeździsz żeby lepsze wkładać
3 jeśli chodzi o tablice srubokręt i podważasz z lewej strony tylko z lewej o ile pamiętam i wychodzi całość p11.144 i odpinasz w5w zakładałem niedawno smd żarówki i super efekt jest
4 ja bym kupił nowe bo mogą być od środka zniszczone i dopiero wrucił do punktu 2 bo nowe dadzą lepszy efekt nawet ze słabymi żarówkami
Ostatnio zmieniony 2013-03-04, 20:40 przez Smeti_sc, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-03-04, 20:40

Smeti_sc pisze: 4 ja bym kupił nowe bo mogą być od środka zniszczone i dopiero wrucił do punktu 2 bo nowe odbłyśniki dużo dają
Gdzie mozna kupic nowe przednie halogeny (oprocz ASO)? Wydaje mi sie, ze do poliftowych tez nikt nie robil zamiennikow. Nowych odbylsnikow tez nie kupisz, mozesz jedynie regenerowac stare... :)
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Smeti_sc
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2013-02-14, 20:13
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: Smeti_sc » 2013-03-04, 20:46

dzięki sorki masz racje trudno z tym zostaje coś takiego http://www.regeneracja-reflektorow-lodz ... _opis.html lub jak masz zdolności samemu niewiem jaki jest koszt regeneracji

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-03-04, 21:27

Smeti_sc co do regeneracji to musi być specjalny lakier i potem trzeba to wygrzać w odpowiedniej temperaturze (w zależności od lakieru 150-180st).
Co do podświetlania rejestracji to nie W5W a W3W (3W będzie wydzielać mniej ciepła i nie będzie się topić oprawka)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Smeti_sc
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2013-02-14, 20:13
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: Smeti_sc » 2013-03-04, 21:54

Ale ja mam W5W ale SMD http://allegro.pl/zarowka-led-postojowk ... 67123.html coś podobnego zimne światło biało niebieskie :) i się niegrzeje bo to led :) polecam :) ogólnie smd mam w tablicy podsufitce i w postojach:)

Awatar użytkownika
nrb
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2012-05-08, 13:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nrb » 2013-03-05, 09:33

Co do regeneracji ja dzisiaj odbieram zregenerowany odbłyśnik od świateł mijania, dam znać jak mi gość zrobił. Sam bym się za to nie brał, za farbę zapłacisz niewiele mniej niż za całą usługę i nie zrobisz tego w próżni. Poprzedni właściciel mojego auta włożył jeden (na szczęście tylko jeden) nieoryginalny palnik, podróbkę Osrama, i odbłyśnik się po prostu spalił. Także nie warto kupować chińszczyzny, poza tym nieoryginalne palniki szybciej się zużywają. Na szczęście odbłyśnik jest metalowy nie plastikowy więc zjarała się tylko warstwa odblaskowa.
Nie wiem jak jest z odbłyśnikiem w przeciwmgłowych, ale niedługo się pewnie dowiem bo nie dość że mam mocno porysowane to i parują więc też wezmę się za regenerację. Tylko z polerką może być trudniej bo w przeciwieństwie do mijania (P11.144) przeciwmgłowe są szklane (w P11 duże reflektory też były szklane). Może nie trzeba będzie regenerować odbłyśnika i wystarczy polerka, bo na oko wygląda nieźle - w sumie bardzo mało się jeździ na tych światłach i nie mają się kiedy zużyć. Spore znaczenie ma też ustawienie, w serwisówce jest dokładna instrukcja jak to zrobić.

Awatar użytkownika
Toshiba
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2011-04-10, 18:43
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Toshiba » 2013-03-05, 11:30

ja sie podepne pod temat mam zwykłe żarówki. Mam problem na badanich technicznych bo wszystko jest dobrze tylko reflektor słabo świeci. Czy można wymienić w nim samą soczewke ? Jeśli tak to czy trzeba rozklejać całą lampe zeby sie do niej dostac ? Jeśli kupować całą lampę to nowy zamiennik z allegro polecacie firmy DEPO ?

http://moto.allegro.pl/reflektor-nissan ... 45428.html

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-03-05, 12:16

Toshiba odpuść sobie DEPO - kaszana. Lepiej jest zregenerować. Depo po roku lub 2 latach będzie wyglądać dokładnie tak samo jak oryginał po 15 latach
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
nrb
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2012-05-08, 13:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nrb » 2013-03-05, 12:49

Wymienia się raczej nie soczewkę tylko odbłyśnik, soczewkę można przy okazji wyczyścić. Trzeba do tego rozkleić lampę. Nie jest to łatwe, choć mi się udało (metoda piekarnikiem) tylko trochę się odkształciła obudowa tam gdzie podważałem. Dziś będę składał, spróbuję znowu wygrzać plastik i powrócić do pierwotnego kształtu.
Według mnie nie ma co kupować nowych lamp jeśli Twoje nie są połamane. W soczewkowych oprócz odbłyśnika właściwie nie ma co się zużyć więc po regeneracji lampa powinna świecić jak nowa. A zapłacisz za to mniej niż za taki zamiennik, nawet jak oddasz żeby ktoś Ci rozkleił. Możesz też zmierzyć napięcie na żarówce bo może jest za niskie (jakieś straty na przewodach) i dlatego Ci słabo świeci.

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2013-03-08, 17:25

Troche mnie tu nie bylo a widze ze temat sie troche rozwinal :)

Xenonki Phillipsa troche sie juz rozswiecily, swieca na bialo z domieszka zoltego. Nie jest zle, ale brakuje tej inspirujacej niebieskiej poswiaty.
Jesli chodzi o przeciwmglowe to moje sa tak jakby zaparowane/zamglone na szybce. Nie wiem czy to nalot czy moze sa zmatowiale (chyba od wewnatrz?). W jakim stanie jest odblysnik nie mam pojecia, bo niewiele widac :)
Co do zarowek do nich, to widzialem H1 allseason i allweather (bardziej zolte), i mysle ze by sie bardzo dobrze sprawdzily jako przeciwmglowe.

Smeti_sc
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2013-02-14, 20:13
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: Smeti_sc » 2013-03-08, 22:38

Toshiba pisze:ja sie podepne pod temat mam zwykłe żarówki. Mam problem na badanich technicznych bo wszystko jest dobrze tylko reflektor słabo świeci. Czy można wymienić w nim samą soczewke ? Jeśli tak to czy trzeba rozklejać całą lampe zeby sie do niej dostac ? Jeśli kupować całą lampę to nowy zamiennik z allegro polecacie firmy DEPO ?

http://moto.allegro.pl/reflektor-nissan ... 45428.html

depo czyli sam plastik(miałem w passacie b5 takie tuning ringi itd kamyk spod tira i po lampie) i na 2 lata 3 lata chyba że nietuningowe są w szkle w co wątpie, jak masz zamiar krótko auto mieć to ok możesz kupić ale ja już bym wolał kupić używki a te stare puścić na allegro :) jak dobrze sprzedasz to wyjdziesz na 0 tyle że sprzedaż może Ci troche czasu zająć :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”