[P12/WP12] Oświetlenie kabiny i drzwi
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P12/WP12] Oświetlenie kabiny i drzwi
Wczoraj postanowiłem wymienić niedziałającą żarówkę w podsufitce. Przy wymianie padł mi bezpiecznik. Wymieniłem go i okazało się że oświetlenie nie gaśnie, taj jak to miało miejsce wcześniej.
Jaka może być tego przyczyna
Jaka może być tego przyczyna
Hmm... może ten "sterownik" od przygasania się zepsuł. Ale wcale nie gaśnie? Czy nie przygasa?
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Żarówka diodowa czy żarnikowa? Musisz się dobrać do tzw "murzyna" gaszącego światło. Może po zwarciu coś na płyce w module siadło.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
A widzisz, diody nie lubią się za bardzo z tymi "spicznikami" od gaszenia, bo one lubią konkretne napięcia, więc albo świecą, albo nie. Sam byłem ciekaw jak to będzie działało i kiedyś na próbę zamieniłem w podsufitce.
A może przyczyną ciągłego świecenia, jest ustawienie włącznika na tryb "ciągłe świecenie"? Może wystarczy ruszyć tym przełącznikiem przy światełku Nie wiem jak dokładnie w p12 to jest rozwiązane.
A może przyczyną ciągłego świecenia, jest ustawienie włącznika na tryb "ciągłe świecenie"? Może wystarczy ruszyć tym przełącznikiem przy światełku Nie wiem jak dokładnie w p12 to jest rozwiązane.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
A sprawdź, czy na tylnej (lub nawet bocznej) ścianie kostki nie masz zwarcia.
Na tych ścianach są poprowadzone metalowe "szyny" i jeżeli zetkną się dwie takie, które powinny być oddzielone plastykowymi stopami to doprowadzi to do sytuacji, jakbyś włącznik przełączył na tryb ciągły.
Ja dzisiaj kombinując ze swoimi rurkami (dwie dodatkowe żaróweczki diodowe) podłączyłem się bezpośrednio do tych wyżej opisywanych szyn na sztywno - co właśnie skutkowało ciągłym świeceniem.
Tak więc podłączyłem się bezpośrednio do styków oryginalnej żarówki by mieć spójny efekt gaszenia i zapalania się żarówek.
[ Dodano: 2012-09-02, 19:16 ]
[ Dodano: 2012-09-02, 20:59 ]
Oczywiście pisząc kostkę, miałem na myśli tą plastykową obudowę w której umieszczona jest żarówka wraz z przełącznikiem...
Na tych ścianach są poprowadzone metalowe "szyny" i jeżeli zetkną się dwie takie, które powinny być oddzielone plastykowymi stopami to doprowadzi to do sytuacji, jakbyś włącznik przełączył na tryb ciągły.
Ja dzisiaj kombinując ze swoimi rurkami (dwie dodatkowe żaróweczki diodowe) podłączyłem się bezpośrednio do tych wyżej opisywanych szyn na sztywno - co właśnie skutkowało ciągłym świeceniem.
Tak więc podłączyłem się bezpośrednio do styków oryginalnej żarówki by mieć spójny efekt gaszenia i zapalania się żarówek.
[ Dodano: 2012-09-02, 19:16 ]
Tak na prawdę nie ma znaczenia czy to zwykłe czy diodowe, może masz racje, że diodowe lubią stałe, konkretne napięcie, ale jeżeli wcale nie świeci, to prawdopodobnie należy zwrócić uwagę na polaryzację...Wiooreck pisze:A widzisz, diody nie lubią się za bardzo z tymi "spicznikami" od gaszenia, bo one lubią konkretne napięcia, więc albo świecą, albo nie. Sam byłem ciekaw jak to będzie działało i kiedyś na próbę zamieniłem w podsufitce.
A może przyczyną ciągłego świecenia, jest ustawienie włącznika na tryb "ciągłe świecenie"? Może wystarczy ruszyć tym przełącznikiem przy światełku Nie wiem jak dokładnie w p12 to jest rozwiązane.
[ Dodano: 2012-09-02, 20:59 ]
Oczywiście pisząc kostkę, miałem na myśli tą plastykową obudowę w której umieszczona jest żarówka wraz z przełącznikiem...
Prostym językiem, jak się odwrotnie podłączy, to wcale nie zaświeci pamiętam jak taki jeden zakupił diody do samochodu i mówił że go oszukali, bo połowa spalona xD się ubrechtałemmaccio pisze:ale jeżeli wcale nie świeci, to prawdopodobnie należy zwrócić uwagę na polaryzację...
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
witam , nie bede otwierał nowego tematu i podłaczę sie tutaj . W mojej P12 chciałem założyć białem diody , po wyjęciu żółtych i zamontowaniu Ledów świeciła tylko rurkowa , a boczne białe nie. Z tyłu po włożeniu na białe nie świeciła żadna z nich . Ale gdy zostały spowrotem założone zółte to działała normalnie... I teraz pytania co może być przyczyna czy po prostu P12 nie lubi Ledów;>???
A przeczytałeś powyższe posty? Wiesz, że żarówki diodowe świecą tylko wtedy jak się je dobrze podłączy, najprościej mówiąc. Czyli jak nie świecą, to spróbuj odwrotnie je założyć.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
rajdgo, Moduł komfortu padł. Żarówki z diodami led spowodowały zwarcie w układzie i coś poszło. Dokładnie nie pamiętam już co, chyba jakiś tranzystor. Z tego co szukałem jest sporo rodzai tych modułów i trzeba się trochę naszukać żeby znaleźć odpowiedni. Ja zaniosłem do znajomego elektronika (bo jakoś sam nie miałem natchnienia się za to brać) i za 20 zł naprawił.