[P10/WP10] alternator nadal są problemy
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
-
- nowy na forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 2011-04-17, 19:04
- Lokalizacja: warszawa
[P10/WP10] alternator nadal są problemy
Witam nikt nie opisał w wcześniej napisanym temacie więc ,napisałem nowy
Wymieniłem mostek prostowniczy i regulator napięcia i wraz jest problem z ładowaniem
jak odpalę autko to nie ma wo gule ładowania i świeci kontrolka ładowania ,
jak dodam gazu to kontrolka gaśnie a wskazówka dochodzi do 13 volt
podczas jazy niby ładuje napięcie 14 ,ale jak włączę światła to napięcie spada do 13 v
regulator napięcia kupiłem na tej aukcji: http://allegro.pl/regulat...2303176987.html
co może jeszcze mu dolegać
Wymieniłem mostek prostowniczy i regulator napięcia i wraz jest problem z ładowaniem
jak odpalę autko to nie ma wo gule ładowania i świeci kontrolka ładowania ,
jak dodam gazu to kontrolka gaśnie a wskazówka dochodzi do 13 volt
podczas jazy niby ładuje napięcie 14 ,ale jak włączę światła to napięcie spada do 13 v
regulator napięcia kupiłem na tej aukcji: http://allegro.pl/regulat...2303176987.html
co może jeszcze mu dolegać
Cy mostek diodowy jest 100% sprawny czy tylko wymieniony z innego alternatora? Na moje oko coś źle poskładałeś, gdzieś mógł wkraść się zimny lut i teraz są jaja. Jeżeli chodzi o mnie to granica opłacalnośći naprawy alternatora kończy się na wymianie szczotek. Zobacz na starym regulatorze ile będzie pokazywał altek i będziesz miał przyczynę czy to błąd w mostku czy w regulatorze.
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki
-
- nowy na forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 2011-04-17, 19:04
- Lokalizacja: warszawa
mostek prostowniczy ja i regulator napięcia kupiłem nowe wszystko poskładałem tak jak było i luty są porządne
stary regulator był spalony aż miał dziurę wypaloną od spodu
w starym regulatorze było 5 styków i oznaczone były tak B S L F E
a w nowym jest 6 styków i oznaczone tak B S R L F E tylko że styk pod literką R jest ucięty wystaje malutki kawałek
i zdaje mi się że przez ten właśnie styk tak się dzieje , tylko nie wiem gdzie go podłączyć
może ktoś coś doradzi
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro
stary regulator był spalony aż miał dziurę wypaloną od spodu
w starym regulatorze było 5 styków i oznaczone były tak B S L F E
a w nowym jest 6 styków i oznaczone tak B S R L F E tylko że styk pod literką R jest ucięty wystaje malutki kawałek
i zdaje mi się że przez ten właśnie styk tak się dzieje , tylko nie wiem gdzie go podłączyć
może ktoś coś doradzi
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro
-
- nowy na forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 2012-01-08, 19:27
- Lokalizacja: Opatów
Ten jeden wolny styk-pin na regulatorze napięcia poprostu ucina się po regulatorze i jakoś zabezpiecza np. kroplą silikonu lub nie zabezpiecza, tam nic się nie stanie i nic nie połączy.
A co do twojej usterki, to poprostu coś jednak nie do końca łączy, a przy wyższych obrotach przy wyższym amperażu łączy, lub mostek i regulator jest takiej jakości jakiej jest.
Nie przejmuj się często to się zdarza, to bardzo delikatne urządzenie, i często nowe nie spełnia parametrów.
A co do twojej usterki, to poprostu coś jednak nie do końca łączy, a przy wyższych obrotach przy wyższym amperażu łączy, lub mostek i regulator jest takiej jakości jakiej jest.
Nie przejmuj się często to się zdarza, to bardzo delikatne urządzenie, i często nowe nie spełnia parametrów.
-
- nowy na forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 2011-04-17, 19:04
- Lokalizacja: warszawa
-
- nowy na forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 2012-01-08, 19:27
- Lokalizacja: Opatów
Szczotki mają łączyć szczotkotrzymacz z komutatorem to jedyne ich zadanie, nie przyszlo ci do glowy sprawdzić miernikiem czy prąd z lutów na szczotkotrzymaczu dociera na komutator czy wirnik? jeżeli były sprężyny ściśnięte i odpychały szczotki to powinno łączyć, chyba że luty, niedotarte szczotki itd. w sumie pasuje to do niełączenia układu wzbudzenia czyli szczotek.
Na drugi raz przykręć alternator do stołu czy imadła, podłącz akumulator pod ten gruby pin prądowy, (-)na obudowę podłącz miernik wiertarka w kółko i go sprawdź to nic nie kosztuje
Na drugi raz przykręć alternator do stołu czy imadła, podłącz akumulator pod ten gruby pin prądowy, (-)na obudowę podłącz miernik wiertarka w kółko i go sprawdź to nic nie kosztuje