Witam.
Mam następujący problem z szybami w samochodzie: szyba od strony kierowcy działa prawidłowo. Reszta odsuwa się praktycznie bez problemowo jednak do góry już za cholere nie chcą jechać. Trzeba ciągle wciskać przycisk (czasami bardzo długo) aż w końcu załapie. Gdy już załapie to bez żadnych pisków czy jęków jadą do góry. Nie ważne którego przycisku używam, czy tego z konsoli czy przy drzwiach. Zawsze jest to samo.
Czego to jest wina?
[P10]Elektryczne szyby
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
- Panadolini
- nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2011-08-18, 09:31
- Lokalizacja: Włodawa
Sorry za "górnika" ale właśnie przed kilkoma godzinami uporałem się z szyba pasażera - stała w miejscu. Odkręciłem boczek (jedna śruba jest pod zaślepką od "podłokietnika" w drzwiach), i teraz tak: szyba stała nieruchomo - zamknięta. Wraz z pomocą drugiej osoby (przycisk szyb w dół) manualnie i trochę na siłę (bez narzędzi, ściskając szybę dłońmi i kierując ją w dół) opuściłem szybę. Nasmarowałem cięgna (linki), prowadnicę i kilkakrotnie wykonałem sekwencję: szyba w górę o ok 2-3cm i smarowanie linki (widoczna jest na górze, po zdjęciu uszczelki/boczka zobaczysz mechanizm - takie białe kółko). To samo w dół. Po kilku takich zabiegach szybka śmiga jak ta lala
Jedyną wadą są wyrobione prowadnice i czasem szyba krzywo wchodzi na samej górze - ale i na to jest sposób.
Aha, być może u Ciebie to najprostsza z możliwych rzeczy - czyli syf pod stykami w przełączniku. Wymontuj, wyczyść szmatką i może zadziała. To słynny "patent" na regenerację sterowania zamkami na konsoli środkowej.
Może coś z moich rad Ci się przyda![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Pozdrawiam
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Aha, być może u Ciebie to najprostsza z możliwych rzeczy - czyli syf pod stykami w przełączniku. Wymontuj, wyczyść szmatką i może zadziała. To słynny "patent" na regenerację sterowania zamkami na konsoli środkowej.
Może coś z moich rad Ci się przyda
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Pozdrawiam
Nareszcie jakaś odpowiedź. Tak myślałem że to może być syf pod przełącznikami ale nie mam odwagi odkręcać całej konsoli. Trzeba oderwać mieszek na dźwigni zmiany biegów i inne takie bzdety, o które boje się że już nie założę na nowo ze względu na wiek auta. Boczki także próbowałem ściągnąć jednak z tyłu nie dałem rady pomimo instrukcji, którą czytałem na którymś forum. Pękły plastiki przy klamce i tak zakończyło się to ściąganie.
To dopiero odkopałemPanadolini pisze: Jedyną wadą są wyrobione prowadnice i czasem szyba krzywo wchodzi na samej górze - ale i na to jest sposób.
![:-o](./images/smilies/wow.gif)
![:?:](./images/smilies/icon_question.gif)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
-
- fanatyk nissana
- Posty: 723
- Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
- Lokalizacja: Pabianice
Kolega smarem te prowadnice szyby posmarował i zaczeło mu ładnie chodzić ale nie zbyt mi się to rozwiązanie podoba...primeraP10 pisze:Mi z tył jedna też przy końcu przekrzywia się i zaraz sama się prostuje ale chodzi na tyle gładko że nawet przez to nie zwalnia. Ale jak bym znał sposób zawsze na przyszłość by był .
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily