4szt. - 1,2W 12V (dwie u góry i dwie u dołu)
3 szt. W3W 12V (z lewej, prawej i po środku poniżej), są w kolorowych oprawkach
Napewno wróci problem niebieskich kapturków. Kilka miesięcy testowałem to. Otóż udało mi się kupić niebieskie kapturki małe i duże, ale niestety są za ciemne i podświetlenie ma odcień bladoniebieski prawie biały - tarcze, natomiast licznik km-ów świeci na niebiesko. To nie koniec problemów. Wskazówka, która jest czerwona po założeniu tych kapturków jest praktycznie niewidoczna! Wymieniłem tylko te spalone, zakładając nowe kapturki i efekt był taki, że miałem białe i bladoniebieskie oświetlenie tarcz. Wyglądało to fatalnie, więc zdjąłem te kapturki i teraz mam bladopomarańczowe podświetlenie zegarów, natomiast liczniki elektroniczne zostawiłem z podświetleniem niebieskim. Nawet mi się to podoba
![:-)](./images/smilies/usmiech2.gif)
Oryginalne kapturki można zdjąć bez ich zniszczenia, jednak trzeba to robić z wyczuciem. Nowe kapturki zakłada się lewą stroną na żarówkę, tak jak .... gumę na instrument
____________________________________________________________________________________________
Ja mam diodowe w P11
wszystko na diodach łącznie z popielniczką, podświetleniem schowka, popielniczki, regulacji wys. świateł i przycisku od sterowania szybami.
Z tego co pamiętam to wymienie:
- w zegarach są diody r5 na wcisk czerwone i niebieskie i chyba jedna dioda niebieska w5w
- w przyciskach są diody 3mm 12V czerwone i niebieskie
- podświetleniu schowka jest niebieska dioda w5w (zapomniałem zdjęcia zrobić)
- podświetlenie przełącznika podnoszenia szyb - tam jest dioda niebieska 3mm 4V
- w przełączniku regulacji wysokości świateł są 4 diody niebieskie 3mm 4V
- w podświetlaniu nawiewów o ile mnie pamięć nie myli są też 2 szt diód r5 na wcisk
- podświetlenie popielniczki i schowka środkowego to diody 3mm 12V
Ważna jest biegunowość bo inaczej dioda nie będzie świecić.
____________________________________________________________________________________________
takie 3 niebieskie duże oprawki to T10/r10 - od podświetlenia zegarów. wybierz sobie kolor
jedna duza czarna oprawka to t10/r10 czerwona od AKUmulatora
na samym dole masz (jedna na zdjeciu wyjeta) 2* t5/r5 czerwone od podświetlenia zegarka i licznika
patrzac na lewą cześc licznika od tyłu masz 2*t5/r5 żólte od abs i check i jedną czerwona od oleju
teraz góra
oprawki niebieski to ledy podswietlenia r5/t5 (kolor jak przedtem 3 te t10 - jak wyżej ) - masz dwie
2 zielone t5 kierunkowskazy i jedna niebieska to swiatła drogowe
no i prawa strona to dwie żólte led r5/t5 (PB (jak xle wsadzisz diode to nigdy nie zadziała - zostaw zarówkę) i przeciwmgielne), czerwona t5 ręczny.
ABS ma swoja diode podwójną montowana fabrycznie
Zdjecie zegarów - góra 5 min.
1.odkrecasz osłony kolumny kierownicy, pólka pod kiera to kwestia 3 wkretów
2.odrecasz 2 srubki w "daszku" zegarów
3.odkręcasz u dołu 2 wkrety osłony konsoli środkowej (tu gdzie i radio jest) i wywalasz pokretła i przyciski z góry (ogrzewania i awaryjnych) podwadzasz od dołu i ciągniesz do siebie cała to osłonke konsoli srodkowej i dokładnie na wysokości pomiedzy dołem kratki nawiewu i włacznikiem ogrezewania tylnej szyby jest pod spodem wkret - trzeba sie tam krzyzakowym wcisnąc i wykrecic go.
4.potem koło lewej kratki nawiewu (przy drzwiach już te wloty) sie wciskasz delikatnie i wyskakuje ten czarny plastik z nawiewem
nie wiem czy sie jasno wyraziłem ale dzieki temu wyciagasz w kierunku drzwi osłony zegarów a same zegary to kwestia odpiecia kostek licznika, zespolonego i opuszczenia kolumny kiery
____________________________________________________________________________________________
A w konsoli srodkowej 2x T5, w zapalniczce też T5 i ciekawostka: do podświetlania półeczki w konsoli środkowej też T5, ale jest w lutowana w oprawkę.
____________________________________________________________________________________________
Ostatnio wymieniałem żarówki od podświetlenia prędkościomierza i obrotomierza, licznika przebiegu i zegara. Do prędk. i obrot. jest w sumie 5 żarówek - 3 duże (W3W - 3 Watt) oraz u góry 2 małe (1.2 W). Do przebiegu i zegarka 2 małe (1.2W). Z tym, że akurat z tych ostatnich nie udało się ściągnąć gumek i zastosowałem diody niebieskie.
____________________________________________________________________________________________
źródło: NKP