Strona 1 z 1
[P11/WP11] Stukanie z prawej strony
: 2012-06-13, 21:36
autor: tommi19
Witam, mam mały problem w mojej Primerce podczas ruszania, a także jazdy troche tak dziwnie stuka. Jest to delikatne stukanie ale słyszalne. Stukanie nie jest regularne, czasami częściej czasami rzadziej w zależności od nawierzchni. Jakiś miesiąc temu wymieniłem przeguby i teraz mnie to denerwuje bo coś puka. Wcześniej tego nie słyszałem bo przeguby hałasowały

Miał ktoś może podobny przypadek, dodam tylko że zawieszenie sprawdzałem i wszystko super. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
: 2012-06-14, 00:40
autor: vincetti
Może wachacz górny jest wybity i stuka? tego na pierwszy rzut oka nie zobaczysz ale usłyszysz na nierównościach
: 2012-06-14, 09:00
autor: Wiooreck
Ehh... tyle już było o stukaniu w przednim zawieszeniu. Wymienię co może stukać: końcówka stabilizatora, sworzeń wahacza dolnego, przednia tuleja wahacza dolnego, poduszka wahacza dolnego, końcówka drążka, wybite tuleje w wahaczu górnym, może rownież być amortyzator, tak jak w moim przypadku było. Najlepiej podnieść samochód na lewarku i i posprawdzać luzy, popodważać, może coś wyjdzie.
W moim przypadku kiedyś tam, wahacz lewy górny był tak wybity, że koło nie trzymało geometrii, a wcale nie stukał. Najczęściej stukają sworzeń i końcówka stabilizatora, z tym że końcówka jest najtańszym elementem

: 2012-06-14, 09:50
autor: wod2u
Jeśli zawieszenie jest ok to trzeba też sprawdzić zawiasy drzwi. Otworzyć, złapać za koniec i szarpiemy góra-dół żeby wyczuć, czy są luzy.
Ew jeszcze klocki w zacisku mozna sprawdzić, bo jak nie ma blaszek ustalających to moga latac luźno i robić hałas, ale to chyba przy hamowaniu byłoby najbardziej wyraźne.
: 2012-06-14, 17:47
autor: nowak
piszesz że zaczęło po wymianie przegubów, więc posprawdzaj nakrętki na nich (te duże), u mnie lekko pukało stamtąd.
: 2012-09-13, 15:34
autor: Toshiba
Mi stuka od jakiegos czasu coraz głośniej oba przednie. Na szarpakach wyszły tuleje dolnych wahaczy (wymienione juz) ustały stuki przy ruszaniu i hamowaniu ale stuki na nierównościach są dalej. Przy zjeżdżaniu z krawężnika gdy koło poleciało nagle w dół usłyszałem mocne walnięcie. Sprawdzałem z kolegą luzy na podniesionym i nic. Obstawiamy albo górne wahacze albo poduszki amorków. Na allegro znalazłem tylko jedna osoba ma po 125 zł
http://moto.allegro.pl/poduszka-amortyz ... 46730.html
moze wy macie jakies pomysły ?
: 2012-09-14, 10:10
autor: nice-wawa
Jak po zjechaniu z krawężnika usłyszałeś stuknięcie to sprawdź łożyska zwrotnicy , często padają .
Górne mocowanie amortyzatora (gumy ) rzadko kiedy powodują stukanie . Sprawdź jeszcze łączniki i końcówki drążków kierowniczych .
: 2012-09-14, 10:13
autor: bombel
U mnie wyszło, że to dolny wahacz.
Przy okazji jakie marki możecie polecić dolnych wahaczy?
: 2012-09-14, 10:19
autor: nice-wawa
Standardowo Yamato , 555 i TRW . Choć jak jest jedna część do wymiany to niema co iść w koszty i trzeba wymienić tuleje lub sworzeń bo szkoda kasy na cały wahacz .
: 2012-09-14, 10:25
autor: bombel
Włąsnie są obie tuleje wyrobione plus sworzeń, więc wychodzi na to samo co kupno nowego.
Na allegro znalazłem takie cos:
http://allegro.pl/wahacz-dolny-nissan-p ... 16553.html
: 2012-09-14, 10:52
autor: nice-wawa
Ja nie miałem do czynienia z częściami tej firmy , może ktoś montował i może się wypowiedzieć co do trwałości części tego producenta .
: 2012-09-14, 22:39
autor: Wiooreck
kolega kupił do fiata bravo jakieś 3 miesiące temu, też się zastanawiał ale wziął i na razie jeździ

cena kusząca, sworzeń TRW najtaniej kupiłem za 56 zł, przednia tuleja koło 30-40, a ta poduszka chyba z trw 140 zł

więc trochę zastanawiające