Strona 1 z 1

[P11/WP11] Primera WP11 przeróbka na WP11.144

: 2012-03-12, 03:09
autor: michal_dr350
Witam, od pewnego czasu chodzi mi po głowie, żeby przerobić swoją przed liftową primerkę kombi na po liftową :)

W związku z tym, mam kilka pytań.

Czy ktoś już robił taką przeróbkę, czy błotniki przednie, zderzak przedni, maska oraz lampy będą pasować plug&play, czy może mocowania w poliftowych primerach są inne niż w przedliftowych :?:

Jak wiadomo, na drzwiach są inne listwy, w poliftowych są szersze.
Czy wąskie listwy wystarczy zdjąć i założyć szersze :?:
Czy może w drzwiach w miejscu listew są przetłoczenia, które to uniemożliwiają na założenie szerokich listew :?:

Czy listwy progowe z poliftowej p11 kombi mają zatrzaski na całej długości (chodzi mi czy będę musiał robić otwory na całej długości progów żeby zamocować listwy)

Co w ogóle myślicie o takiej domowej przeróbce :?: :) warto się za to zabierać, czy może lepiej sprzedać swoją, dołożyć, i kupić nowszą już poliftingową p11 :?:

Podliczając koszty (zakup używanych elementów karoserii + lakierowanie) to koszt około 1500zł, czyli można powiedzieć, że to co wsadzę w swoją primerę to będzie równoznaczne z zakupem juz poliftowej primery :roll:
Ale pozostaje jeszcze kwestia stanu samochodu, swoją primerę znam i wiem, że jest niezawodna, mało pali, blacharsko jest Ok, nie była też składana z kilku ani nie miała też żadnych poważnych wypadków, szkoda mi się jej pozbywać, a jak sprzedam i kupię jakiegoś poliftowego szrota z którym będą same problemy :roll:

Co robić <bezradny>

: 2012-03-12, 03:31
autor: Rysiu83
Mocowania swoją drogą..kwestia typu czy pas przedni nie jest inny.

[ Dodano: 2012-03-12, 03:33 ]
michal_dr350 pisze:Czy wąskie listwy wystarczy zdjąć i założyć szersze :?:
tak
michal_dr350 pisze:Czy może w drzwiach w miejscu listew są przetłoczenia, które to uniemożliwiają na założenie szerokich listew :?:
nie
michal_dr350 pisze:Co w ogóle myślicie o takiej domowej przeróbce :?: :) warto się za to zabierać, czy może lepiej sprzedać swoją, dołożyć, i kupić nowszą już poliftingową p11 :?:
jest całkiem kosztowna..przejrzyj sobie ceny części do poliftowej P11 :mrgreen: i wtedy sobie odpowiedz,osobiście odpuściłbym.

: 2012-03-12, 09:21
autor: lucasx
Może to coś pomoże:
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... and_floor/
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... and_floor/
Jak by wszystko pasowało to najlepiej szukać elementów w takim samym kolorze :)
Te listwy na drzwiach powinny pasować, po europie dużo aut jeździ z takimi listwami przełożonymi, np. w UK http://www.npoc.co.uk/forum/may-2010-jc ... 40485.html

: 2012-03-12, 10:00
autor: Sajmooon
juz byla rozmowa na podobny temat ale dotyczyla zwyklej P11 i przerobke na P11.144 i tam z tego co pamietam to Bombel pisal ze tam pasy przednie sie roznia wiec wg mnie konsekwentnie tutaj tez chyba nie pasuja. ja za to myslalem nad przerobka poliftowej z przodu na przed liftowa GT ale to jeszcze jest w fazie pomyslu ;p

: 2012-03-12, 10:05
autor: lucasx
Piotrek_S może będzie znał odpowiedź na twoje pytanie. Przerabiał oba auta "od deski do deski" :) http://forum.nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6683

: 2012-03-12, 10:48
autor: Piotrek_S
Lepiej sprzedaj co masz i kup po lificie. Nie opłaca się taka przeróbka. Jak sam zauważyłeś na części wydasz tyle co byś dołożył do nowej.
A zmiany nie są tylko z zewnątrz :) np. 144 maja klimę pół automatyczną i kilka innych bajerów.

Co innego gdybyś swoją rozwalił przodem i miał kasę z ubezpieczenia - wtedy można próbować bo nic nie tracisz.

: 2012-03-13, 00:48
autor: michal_dr350
Dzięki za odp <piwo>
hmmm, wygląda jakby pod blachami był ten sam szkielet, no chyba że coś przeoczyłem :roll:
lucasx pisze:Jak by wszystko pasowało to najlepiej szukać elementów w takim samym kolorze :)
Z tym może być kłopot :) Np na allegro ogłaszają się handlarze, i za kompletny przód w jednym kolorze krzyczą sobie takie ceny, że ręce opadają, z tego co zauważyłem, to najtaniej jest kupować każdy element osobno, np można wyrwać maskę za 100-150zł, błotniki po około 100, zderzak przedni też coś koło 150zł, oczywiście to są okazje i trzeba po prostu trafić, są też tacy, co cenią 2x tyle za poszczególne elementy, no i jest jeszcze kwestia stanu, czy nie posiadają wgnieceń które trzeba szpachlować itp... . Co do malowania, to jakoś przeboleję, że każdy element będzie innego koloru, mam znajomego lakiernika więc pomaluje mi to z dużą zniżką ;)
lucasx pisze:Te listwy na drzwiach powinny pasować, po europie dużo aut jeździ z takimi listwami przełożonymi, np. w UK http://www.npoc.co.uk/for...topic40485.html
<ok>
Sajmooon pisze:juz byla rozmowa na podobny temat ale dotyczyla zwyklej P11 i przerobke na P11.144 i tam z tego co pamietam to Bombel pisal ze tam pasy przednie sie roznia
Szukałem, niestety nie znalazłem tego tematu :roll:
Sajmooon pisze:ja za to myslalem nad przerobka poliftowej z przodu na przed liftowa GT ale to jeszcze jest w fazie pomyslu ;p
Sajmooon, jeśli byś się zdecydował, możemy zrobić zamianę przodów :mrgreen: oczywiście z moją dopłatą, jedynie musiałbyś dokupić sobie zderzak przedni od GT, polakierować i po sprawie ;)
lucasx pisze:Piotrek_S może będzie znał odpowiedź na twoje pytanie. Przerabiał oba auta "od deski do deski" :) http://forum.nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6683
Zatem Piotrek_S, czy tak jak pisał Rysiu83,
Rysiu83 pisze:Mocowania swoją drogą..kwestia typu czy pas przedni nie jest inny.
Jak jest z tym pasem :)

Jeśli się różni bardzo, to daję sobie spokój ;)
Piotrek_S pisze:A zmiany nie są tylko z zewnątrz :) np. 144 maja klimę pół automatyczną i kilka innych bajerów.
No zgadza się, ale jakoś bym przebolał te bajery ;) Podoba mi się poliftowy przód i chciałbym go mieć :mrgreen:


Przed chwilką trochę poszukałem frontów z P11, i na moje oko są to te same pasy przednie, jedynie różnią się tą belką pod lampami, zapewne jest to spowodowane innym kształtem zderzaka przedniego w górnej jego części w P11.144 reszta jest CHYBA plug&play ;)

Nie mogę wkleić zdjęć, więc wstawiam linki do frontów P11
http://img833.imageshack.us/img833/7785/dscf08371.jpg

http://i939.photobucket.com/albums/ad23 ... 150144.jpg

: 2012-03-13, 08:16
autor: bombel
Trzeba postawić przedliftowa z poliftowa koło siebie. Na oko wygląda ze p11 ma inna belke trzymającą lampy

P.S Jaki masz kolor? Srebrna P11 i p11.144 mają rózne odcienie

: 2012-03-13, 09:25
autor: Piotrek_S
Pas w P11:

Obrazek
Obrazek

Pas w P11.144:

Obrazek
Obrazek



Wygląda na to, że faktycznie trochę się różnią. Ale ten pas to nie jest jakaś tragedia - mocowany na 4 nakrętki - łatwo można przełożyć.

Jak chcesz więcej fotek z rozbierania primer:
https://picasaweb.google.com/PiotrekS222/ Zapraszam do galerii :)

: 2012-03-13, 11:26
autor: lucasx
Jak by udało Ci się jeszcze pozbyć starych elementów po tej samej cenie co nowsze, to by pozostał tylko koszt malowania u znajomego lakiernika :)

Można by jeszcze się pokusić o lampy ksenonowe i np. dokładkę zderzaka jak tu http://images.sunny78.de/wp09/index5.html

: 2012-03-13, 13:40
autor: wod2u
lucasx pisze:...dokładkę zderzaka jak tu http://images.sunny78.de/wp09/index5.html
Pokusić się można, co innego dostać...

: 2012-03-13, 19:08
autor: lucasx
SSACa można dostać więc nie powinno być problemu i z innymi gratami :)
Trzeba tylko zapytać sąsiadów zza zachodniej granicy...

: 2012-03-13, 19:44
autor: Piotrek_S
ta dokładka jest kombinowana jakaś, nie pamiętam gdzie ale czytałem gdzieś, że to jest rzeźbione z jakieś dokładki z meganki chyba czy jakoś tak.

: 2012-03-13, 20:04
autor: wod2u
Piotrek_S pisze:ta dokładka jest kombinowana jakaś, nie pamiętam gdzie ale czytałem gdzieś, że to jest rzeźbione z jakieś dokładki z meganki chyba czy jakoś tak.
Znalazłem ją w tuning-sklepie w Grecji (strona przestała działać;/) i raz widziałem na ebayu, ale nie było opcji żeby kupić, wysyłka tylko w DE. Więc chyba ktoś to produkował jako dedykowaną do P11.144.

: 2012-03-14, 02:44
autor: michal_dr350
bombel pisze:P.S Jaki masz kolor? Srebrna P11 i p11.144 mają rózne odcienie
Ja mam sreberko P11, do tej pory myślałem, że P11 i P11.144 mają ten sam srebrny lakier <mysli>
bombel pisze: Na oko wygląda ze p11 ma inna belke trzymającą lampy
Chodzi Ci o tę belkę do której są przykręcone lampy :?: (nad lampami)
Czy może tą pod lampami, bo ta istotnie różni się kształtem, w P11 jest mniej "pofalowana" ;)
Piotrek_S pisze:Wygląda na to, że faktycznie trochę się różnią. Ale ten pas to nie jest jakaś tragedia - mocowany na 4 nakrętki - łatwo można przełożyć.
hmm, trochę nie rozumiem, cały pas przedni jest mocowany na 4 nakrętki :?: czy tylko ta belka/wzmocnienie przykręcana do podłużnic :?:
Piotrek_S pisze:Jak chcesz więcej fotek z rozbierania primer:
https://picasaweb.google.com/PiotrekS222/ Zapraszam do galerii :)
Wielkie dzięki, na pewno się przyda :pada:
lucasx pisze:Jak by udało Ci się jeszcze pozbyć starych elementów po tej samej cenie co nowsze, to by pozostał tylko koszt malowania u znajomego lakiernika :)
Otóż to :) Fajnie byłoby, jakby ktoś chciał się zamienić na przody, wtedy jest mniej zachodu dla dwóch stron z szukaniem elementów karoserii po giełdach, allegrach itp ;)
lucasx pisze:Można by jeszcze się pokusić o lampy ksenonowe i np. dokładkę zderzaka jak tu http://images.sunny78.de/wp09/index5.html
Bingo :mrgreen: trafiłeś z tą primerą, właśnie tak chciałbym zrobić swoją, i koniecznie z tymi 17" felgami Azev model M :)

: 2012-03-14, 21:30
autor: lucasx
Piotrek_S, albo może ktoś inny: orientujecie się czy lampy tylne i klapa bagażnika podejdą z P11.144 do P11? Dokładnie chodzi mi o hatchbacka.

: 2012-03-14, 22:03
autor: bombel
lucasx pisze:orientujecie się czy lampy tylne i klapa bagażnika podejdą z P11.144 do P11? Dokładnie chodzi mi o hatchbacka.
Zdecydowanie nie