Strona 1 z 1

[P10/WP10] Uszkodzona nagrzewnica?

: 2010-11-08, 11:06
autor: karol999
Nadchodzi zima, a ja nie mogę korzystać z ogrzewania ;(

Po włączeniu ogrzewania, gdy silnik rozgrzany, czuć w kabinie silny zapach jak gdyby jakiejś substancji chemicznej (np. farby). Powoduje on bóle i zawroty głowy... ;( Po wyłączeniu ogrzewania wszystko wraca do normy.

Czy może to świadczyć o nieszczelności nagrzewnicy (wycieków nie stwierdziłem - usilnie szukałem, choć zauważam parowanie szyb po włączeniu ogrzewania, gdy w kabinie zaczyna robić się ciepło) ?

Czy tak pachnie Borygo (mam u siebie Borygo EKO - na glikolu propylenowym) ?
A może rozkłada się parszywy plastik, z którego zrobiona jest chłodnica

Czy możliwe jest, że blacharz-flejtuch, który polerował maskę po malowaniu, nie zabezpieczył wlotów powietrza zlokalizowanych przy szybie i środek do polerowania dostał się do nagrzewnicy i teraz po rozgrzaniu rozkłada się?

A może jakaś nieszczelność w klimie - czy czynnik chłodzący ma przykry zapach?

Pomocy...

: 2010-11-08, 12:18
autor: nice-wawa
Z twojej wypowiedzi wnioskuje że padła nagrzewnica jak ustaje po wyłączeniu ogrzewania .

: 2010-11-08, 19:57
autor: donn_primerra
nalej sobie płynu który masz na coś rozgrzanego i porownaj zapachy.. glikol ma specyficzny zapach bedziesz wiedział czy to nieszczelność czy coś ci niechluj nalał.. włączenie ciepła nie jest wyznacznikiem gdyrz rozgrzanie może rozpuszczać inną chemie znajdującą cię w kanałach wentylacji..

: 2010-11-26, 12:06
autor: karol999
Dzięki Wam za wskazówki :) Jestem w trakcie diagnozowania.

Na marginesie: czy ktoś z okolic Szczecina wymontowywał nagrzewnicę? Operacja jest monstrualna i raczej, w mym przypadku nieunikniona - obawiam się powierzyć ją mechanikowi - wandalowi, który jedną rzecz naprawi, a kilka zepsuje... Z kolegą klubowiczem byłaby na pewno bezpieczniejsza :)

: 2010-11-26, 14:35
autor: hochoł
Jakby padła tobie nagrzewnica to powinieneś mieć mokre dywaniki no i para powinna pojawić si aucie.Sprawdź poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku,to będzie pierwszy objaw jakichś nieszczelności.Ja nagrzewnicę w P10 wymieniałem sam posiłkując się instrukcja Hainsa.Fakt jest przy tym mnóstwo roboty bo musisz rozmontować calusieńki kokpit żeby dostać się do nagrzewnicy.Rozmontowanie tego kokpitu zajęło mi chyba ok 4 godzin-składanie z godzinkę mniej :) .Niestety mieszkam za daleko żebym mógł ci pomóc fizycznie ale jak będziesz miał jakieś pytania to służę pomocą na odległość :)
Tutaj masz linka do NKP gdzie pisałem o tym problemie http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... ntry380529

: 2010-12-07, 12:39
autor: karol999
Wielkie dzięki za pomoc - po zdjęciach widzę, że akcja wymiany nagrzewnicy nie jest błachostką :) Ze względu na cięzkie warunki pogodowe zabiorę się za to dopiero wiosną. Na teraz - odłączyłem przewody od nagrzewnicy i jest super (brak parowania w kabinie i ubywania płynu w zb. wyrówn., a najważniejsze - brak przykrego zapachu) - diagnoza więc okazała się trafna. Jedyny mankament to zimno - szukam teraz jakiegoś alternatywnego źródła ogrzewania. Może nagrzewnica elektryczna. Jak sądzicie, jaką moc powinna mieć taka nagrzewnica, aby odczuć efekt? Wiecie może jakie ustrojstwo by się nadawało?

: 2010-12-27, 19:04
autor: D@wiD
a masz sprawny termostat? a smierdzi moze jakiś osad z plynu starego sie osadzil nie wiem to tylko przypuszczenia :-) a jak masz uszkodzony termostat to wymiana w linku ---->> http://primeraklub.boo.pl/viewtopic.php?t=19