Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] jak zdemontować i zamontować przednie drzwii??

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

[P10/WP10] jak zdemontować i zamontować przednie drzwii??

Post autor: lukasgt » 2010-05-28, 21:03

ŁOPATOLOGICZNY PORADNIK poproszę-zakupiłem drzwii przednie nieuszkodzone do swojej p10 i nie wiem jak zabrać siedo ich wymiany...
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

misiek-ol
fanatyk nissana
Posty: 814
Rejestracja: 2009-12-09, 04:14
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: misiek-ol » 2010-05-28, 21:21

lukasgt, odkrecasz 4 sruby od zawiasów przy budzie iu masz drzwi osobno pozniej przełóż zawiasy do drzwi nowych i z powrotem do budy :-P a przed rozkrecaniem to jeszcze kabelki rozłącz kostka powinna sie znajdowac w drzwiach pod tapicerką ;-)

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-05-28, 22:23

Kostka jest w przednim słupku , tak więc nie musisz rozbierać drzwi.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-05-30, 17:37

a jak mam nowe drzwii z zawiasami?
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-05-30, 22:12

To nowe drzwi musisz najpierw uzbroić.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2010-06-11, 09:35

podepnę się pod temat
chcę u siebie wymienić zawiasy w drzwiach od kierowcy( P11 ),z zdemontowaniem drzwi nie powinno być problemów,gorzej z odkręceniem będzie chyba zawiasów,są dość głęboko pochowane pod blotnikem,wolał bym by się obeszło bez jego zdejmowania,ktoś ma jakieś pomysly bądź taką wymianę ma już za sobą.

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2010-06-18, 08:04

Wymieniałem u siebie w P11.144. Dostęp do zawiasów fakt kiepski ale udało się sięgnąć od strony koła. Ściągasz nadkole, odginasz i masz śruby na wierzchu.
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)

Awatar użytkownika
nobange
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2010-05-18, 23:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: nobange » 2010-07-06, 23:11

ice pisze:Wymieniałem u siebie w P11.144. Dostęp do zawiasów fakt kiepski ale udało się sięgnąć od strony koła. Ściągasz nadkole, odginasz i masz śruby na wierzchu.
Czy miałeś potem jakieś problemy z wyregulowaniem drzwi? Ja chciałbym wykręcić, oczyścić z rdzy, pomalować i zamontować ponownie zawiasy drzwi tylnych w P11.144 i gdy wspomniałem o tym koledze, to mi odradzał właśnie przez rzekome trudności z późniejszą regulacją tak aby były równe szczeliny drzwi-nadwozie i żeby się zamykały. A przy okazji: gdzie są śruby do regulacji tylnych drzwi? W słupku środkowym? Jak się do nich dobrać?

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-07-07, 00:30

Kolego tylne drzwi są zamontowane do środkowego słupka i tam masz regulacje .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2010-07-07, 06:50

nobange pisze:
ice pisze:Wymieniałem u siebie w P11.144. Dostęp do zawiasów fakt kiepski ale udało się sięgnąć od strony koła. Ściągasz nadkole, odginasz i masz śruby na wierzchu.
Czy miałeś potem jakieś problemy z wyregulowaniem drzwi? Ja chciałbym wykręcić, oczyścić z rdzy, pomalować i zamontować ponownie zawiasy drzwi tylnych w P11.144 i gdy wspomniałem o tym koledze, to mi odradzał właśnie przez rzekome trudności z późniejszą regulacją tak aby były równe szczeliny drzwi-nadwozie i żeby się zamykały. A przy okazji: gdzie są śruby do regulacji tylnych drzwi? W słupku środkowym? Jak się do nich dobrać?
Ja jak wymieniałem zawiasy to udało mi się tak że ta oryginalna pasta została na słupku wiec wstępną regulację miałem z głowy. Potem to już tylko doregulowanie. Ni jest to łatwe i wymaga sporo cierpliwości i czasu.

Poncki
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2010-11-12, 14:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Poncki » 2010-12-02, 14:02

U mnie był problem z luzami na zawiasach.
Zawiasy zrobił mi tokarz ale teraz musze to wszystko poskładać.
Z tego co rozumiem, powinienem przykręcić zawiasy do drzwi, zdjąć nadkole i przykręcić zawias do reszty samochodu.
Czy da się najpierw przykręcić do fury i jakoś wyregulować a potem tylko dokręcić drzwi?
Podsumowując: mam zdjęte zawiasy i chcę je założyć tak, żeby drzwi się ładnie wpasowały. Macie jakies praktyczne porady?
Mam P-11.

[ Dodano: 2010-12-04, 01:28 ]
Skoro nikt nie wie, odpowiedziałem sobie sam...

Drzwi chodzą elegancko, nie ma problemu z domykaniem, nic nie stuka.

W kilku słowach wygląda to tak:

Trzeba odkręcić chlapacz i dwie pierwsze śruby od nadkola. Następnie podwijamy nadkole i mamy dostęp do śrub od dolnego zawiasu. Z mojej obserwacji wynika, że do górnego nie ma szans podejść. Warto zabezpieczyć ranty drzwi, ponieważ mogą się porysować przy zdejmowaniu i zakładaniu.
Następnie przykręcamy zawiasy bez pasowania, tak żeby śruby były na granicy dokręcenia. Dzięki temu jesteśmy w stanie kontrolować przekręcanie się zawiasu. Warto sprawdzić jakimś prostym elementem (np poziomicą) czy górny i dolny zawias są w jednej linii.
Kolejny krok to założenie drzwi na zawiasy i dokręcenie skrajnych śrub przy drzwiach (górna śruba górnego zawiasu i dolna śruba dolnego zawiasu).
W tej chwili drzwi trzymają się już bryły samochodu ale są całkowicie rozregulowane.
Zamykamy więc drzwi delikatnie (uważając, żeby niczego nie porysować). Prawdopodobnie trzeba będzie je unieść.
Kiedy drzwi są już zamknięte, dokręcamy dolny zawias (dojście do śrub od strony nadkola).
Następnie otwieramy drzwi starając się nie zmienić pozycji górnego zawiasu (dwie osoby są konieczne). Odkręcamy śruby drzwi/zawias i zdejmujemy drzwi.
Mamy wstępnie ustawione zawiasy, przykręcone do karoserii.
Dokręcamy górny zawias na maxa i luzujemy dolny.
Zakładamy drzwi i przykręcamy na maxa wszystkie śruby zawias/drzwi.
Zamykamy drzwi i dokręcamy dolny zawias (dojście od strony nadkola).
Teoretycznie wszystko jest gotowe, może się jednak okazać że drzwi będą delikatnie za wysoko lub za nisko. W takiej sytuacji luzujemy tylko dolny zawias i np jedna osoba unosi drzwi, a druga dokręca zawias.

Zaznaczam, że metoda jest wymyślona przeze mnie z konieczności. Być może da się to zrobić dużo łatwiej. Chętnie dowiem się jak.

Cała operacja zajęła mi około 1,5 h (pomagał mi kolega).

Najważniejszy jest jednak efekt. Drzwi przestały strzelać, otwierają i domykają się elegancko. Jestem zadowolony:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”