Strona 2 z 4

: 2011-01-22, 21:56
autor: rafi1990
i jak macie ciepełko w aucie i wysiadacie zostawiając autko pod chmurką to proponuję najpierw wychłodzić wnętrze, nie parują wtedy od środka szyby
no i tak jak ktoś wcześniej pisał często grzać i przewietrzać no i ręczniki papierowe lub "srajtaśma" :mrgreen: dobrze wchłaniają wilgoć, no i piasek też trzyma wilgoć

: 2011-01-23, 15:57
autor: odmi
I jeszcze jedno, na porę jesienno zimową i wczesną wiosna, watro mieć gumowe wykładziny (nie tekstylne) z rynienkami, żeby woda nie ściekała na wykładzinę z butów po deszczu, lub rozpuszczonego śniegu i często je wycierać.

: 2011-01-25, 10:08
autor: D@wiD
na moje są kanaliki zapchane do przepływu wody i wtedy parują szyby

: 2011-01-25, 14:30
autor: Truszczu
Ja co jakiś czas suszę auto. Najpierw wytrzepanie dywaników gumowych ze śniegu,wody itp. Potem ogrzewanie + klima na maxa i na nogi. Uchylam lekko wszystkie szyby żeby miało gdzie to odparować. Dodatkowo jak już wiem że zaraz odstawiam samochód na noc to podczas jazdy zmniejszam ogrzewanie i uchylam szyby żeby wychłodzić wnętrze, a później dodatkowo na postoju wszystkie drzwi na krótko aby temperatura się wyrównała.
Filtr kabinowy to ostatnio wymieniłem 2x w roku (nie specjalnie ale tak jakoś wyszło :) ) i nie wiem czy to dzięki temu tej zimy trochę mniej auto paruje.
A no i obowiązkowe wytrzepanie butów przed wsiadaniem :)

: 2011-02-02, 16:53
autor: teflon9
Witam. I tylko tak robie od wielu wielu lat jak napisał TRUSZCZU. Nissana Primere mam dopiero od miesiaca, ale ten sprawdzony schemat by wyzbyć się zaparowanych szyb działał w poprzednich moich autach jak Opel Corsa bez klimy, Renault Megane Scenic z klimą, Mercedes mój stary pupil model 115 z 72r oczywiscie bez klimy :-D . Dodatkowo w jednym z postów ważna uwaga UMYĆ DOBRYM PŁYNEM DO SZYB SZYBY WEWNĄTRZ AUTA. Dodatkowo w czasie mrozów na dywanikach, zwłaszcza rano są zamarznięte resztki błota, wody. Warto wyczyścić je, zawsze to zmniejszy ilość błota w aucie i ilość wilgoci jaka wystepuje podczas parowania wody.

parowanie szyb

: 2011-06-01, 14:18
autor: kamil2402
na parowanie szyb ma duży wpływ filtr kabinowy

[P11/WP11] ((( Przecieki przy mocnych ulewach i dużej wilgoc

: 2011-07-27, 08:36
autor: bamber01
Witam.
Mam problem z przeciekami do wnętrza auta od strony pasażera ( z przodu ) z prawej strony schowka lecz nie ma większej tragedii. Czy jest to wina nieszczelnego podszybia czy problem nieszczelnej wentylacji. Proszę o pomoc ( jeśli ktoś z klubowiczów miał taki problem to bardzo proszę informacje dla mechanika-laika )

Pozdrawiam

: 2011-07-27, 09:09
autor: Piotrek_S
Najprawdopodobniej zgniło Ci miejsce gdzie jest osadzona szyba - albo z góry albo z dołu i tamtędy leci. Trzeba wyciąć szybę, wyczyścić, w razie czego wspawać nowe blachy i zabezpieczyć.

: 2011-07-27, 14:58
autor: waichwaich
Zielone spinki pod plastikiem pewnie ci puściły :) Ściągnij wycieraczki potem ten plastik pod szybą i sprawdź spinki na 98% to jest twój winowajca :) Zresztą rozbierzesz to będziesz widział :)

: 2011-07-27, 17:35
autor: nowak
waichwaich, ma pewnie rację. ja miałem to samo. efekt był taki że na prawej wycieraczce po deszczu stała woda. trochę silikonu załatwi sprawę.

: 2011-07-27, 17:37
autor: Piotrek_S
nowak pisze:waichwaich, ma pewnie rację. ja miałem to samo. efekt był taki że na prawej wycieraczce po deszczu stała woda. trochę silikonu załatwi sprawę.
Te zielone "spinki" to mowa o dystansach montażowych do szyby?

A jeśli chodzi o silikon - lepiej chyba dać coś innego. Silikon dobrze wpływa na rozwój korozji. Ja dałbym masę uszczelniającą poliestrową lub można też uszczelnić klejem do szyb - chyba najlepiej.

: 2011-07-27, 17:42
autor: nowak
tak to są dystanse do ustawienia szyb. ja zwykłym silikonem zakleiłem rok temu i nawet śladu korozji nie ma, ale może bezpieczniej użyć kleju do szyb.

: 2011-07-27, 17:45
autor: Piotrek_S
nowak pisze:tak to są dystanse do ustawienia szyb. ja zwykłym silikonem zakleiłem rok temu i nawet śladu korozji nie ma, ale może bezpieczniej użyć kleju do szyb.
Tylko, że te zapinki zielone nie powinny wpływać na dostawanie się wody do środka:

Obrazek

: 2011-07-27, 17:58
autor: nowak
prawa jest dokładnie nad miejscem zaciągania powietrza do wentylatora i w ten sposób się dostaje.

: 2011-07-27, 18:00
autor: Piotrek_S
nowak pisze:prawa jest dokładnie nad miejscem zaciągania powietrza do wentylatora i w ten sposób się dostaje.
Jasne - dokładnie jak piszesz :) teraz sobie przypomniałem.
U mnie też ciekło i wyglądało tak: :mrgreen:

Obrazek

: 2011-07-27, 23:36
autor: bamber01
Podziękował serdeczne jak przestanie padać to sprawdzę.Z góry dzięki za pomoc:-)

: 2011-10-09, 19:37
autor: Toshiba
Ja mam ten sam problem, od czwartku tylko u mnie to prawdopodobnie ta zaślepka plus korozja ktora juz zrobiła kilka dziurek więcej. Zdjęcia z dzisiejszych prac poniżej. Nie miałem gdzie dzisiaj kupić sylikonu do szyb wiec na razie zdemontowałem plastik podszybia wyczysciłem rdze tzn bomble czesciowo zeskrobałem potem troche papierem, zamalowałem miejsca korozji R-Stop em i na to lakier podkładowy czyli u mnie złoty tofi.
Jak na razie otwory te po spince i jeden od rdzy zatkałem korkiem od wina przycietym i dopasowanym na wcisk podmalowanym do okola lakierem, poczekam na deszcz i sie zobaczy.

A teraz pytanie, jak według was zwalczyc tę korozję, wystarczy to podmalowac ? da sie wspawac takie małe fragmenty blach czy konieczne bedzie wszczepienie wiekszej całosci z innego ?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2011-10-10, 17:45
autor: Tymu
Powiem Ci że na ciecie to go na razie szkoda...zahamuj solidnie korozje. Podkład reaktywny (nawet pędzlem)---> podkład akrylowy i na to baza pod kolor. Jak jakiś paprok Ci to potnie możesz mieć gorzej poza tym to jest istotny element auta. Zrób solidnie a wytrzyma.
Pozdrawiam !
P.s. Walka z korozja to zawsze walka przegrana...kwestia czasu, ale warto :D
Jak masz gdzieś faktycznie duże ubytki to spawanie. ale na fotach tragedii nie widzę.
W moim mogłem wyjść przez podłogę ;)

: 2011-10-11, 12:16
autor: Toshiba
Wczoraj dałem sylikonu do szyb w szczeline pod szyba na całej długosci, dałem grubo i szeroko. Dzisiaj pojezdzilem troche w deszczu i jak na razie ani kropli na dywaniku. Prawdopodobnie ciekło z tego miejsca mocowania zielonej spinki i z dziury przerdzewiałej zaraz obok niej.

: 2011-10-11, 12:34
autor: Tymu
Jak już tam byłeś, warto rozebrać tuleje wycieraczek i przesmarować ośki :-)

: 2011-10-11, 22:38
autor: Piotrek_S
Toshiba pisze:Wczoraj dałem sylikonu do szyb w szczeline pod szyba na całej długosci, dałem grubo i szeroko. Dzisiaj pojezdzilem troche w deszczu i jak na razie ani kropli na dywaniku. Prawdopodobnie ciekło z tego miejsca mocowania zielonej spinki i z dziury przerdzewiałej zaraz obok niej.
Nie na długo to raczej wytrzyma :(
Ten silikon do szyb to masz na myśli klej do szyb samochodowych? Bo jeśli zwykły silikon to ruda będzie szalała jeszcze szybciej.

Szczerze - to bez wyciągnięcia szyby i zrobienia konkretnie blacharki to prędzej czy później będzie lecieć.

https://picasaweb.google.com/PiotrekS22 ... 5293557682

Z zewnątrz niby tragedi nie ma ale po zdjęciu szyby skala zniszczeń jest kolosalna.

Obrazek

: 2011-10-12, 00:48
autor: Tymu
O żesz w pytke...jak kolega miałby to co Ty pokazałeś to faktycznie...:D
Z tym że liczyć się musi z tym, ze Ty (Piotrek S) masz już doświadczenie w takich bojach, ja chcąc nie chcąc też. I wiem czym pachnie taka grubsza robota. Dla ludzi z mocnymi nerwami, czasem i kasą ;-) Choć z drugiej strony robiąc samemu człowiek chce by było dobrze...bo jak ostatnio do warsztatu przyjechało auto robione u "dobrego" blacharza to mi wicie opadły...wiec rożnie bywa. I racje masz z sylikonem...zwykłe się nie nadają, odczyn kwaśny a to jak wiadomo korozja.

: 2011-10-12, 07:16
autor: Piotrek_S
Tymu pisze:O żesz w pytke...jak kolega miałby to co Ty pokazałeś to faktycznie...:D
Z tym że liczyć się musi z tym, ze Ty (Piotrek S) masz już doświadczenie w takich bojach, ja chcąc nie chcąc też. I wiem czym pachnie taka grubsza robota. Dla ludzi z mocnymi nerwami, czasem i kasą ;-) Choć z drugiej strony robiąc samemu człowiek chce by było dobrze...bo jak ostatnio do warsztatu przyjechało auto robione u "dobrego" blacharza to mi wicie opadły...wiec rożnie bywa. I racje masz z sylikonem...zwykłe się nie nadają, odczyn kwaśny a to jak wiadomo korozja.
Dokładnie - jak samemu zrobisz dla siebie to masz pewność. A w warsztatach to lecą po taniości i byle szybciej - na gołą blachę trochę szpachla, na to podkład wypełniający i kolor i zabezpieczenie przed rudym żadne ;/

BTW :) u mnie jak wyciągałem szybę to nie potrzebna była nawet linka do wycinania jej :hah: Po prostu od wewnątrz wypchnąłem i z rudym wyleciała :mrgreen:

: 2011-10-12, 09:17
autor: Tymu
hehe nie no to bezpiecznie ze hoho :D:D jedziesz takim autkiem, wycierasz zaparowana szybę a tu sru szyba na glebie...ale było by zdziwienie :D:D

: 2011-10-12, 09:21
autor: Piotrek_S
Tymu pisze:hehe nie no to bezpiecznie ze hoho :D:D jedziesz takim autkiem, wycierasz zaparowana szybę a tu sru szyba na glebie...ale było by zdziwienie :D:D
Widziałem kiedyś jak koleś maluchem miał lekką stłuczkę - wjechał w bok innemu. No i temu w malaczu wyleciała właśnie przednia szyba na dobre parę metrów :D

: 2011-10-12, 11:24
autor: homik123456
Piotrek_S, to byl nowoczesny system:-) Zeby nie rozbic glowy o przednia szybe to w momencie uderzenia wypada :-)

: 2012-05-09, 19:05
autor: bombel
Dzisiaj auto trafiło do blacharza, bo wycieraczki nie działały.

Oto dlaczego:

Obrazek

: 2012-05-09, 19:24
autor: ANDREW
Wow.Ładne spustoszenie :-o

: 2012-05-09, 19:40
autor: bombel
No i podobno to dolegliwośc nie tylko mojej Primy. Polecam sprawdzic zanim bedzie za póxno

: 2012-05-09, 19:45
autor: Piotrek_S
No no.. wróżę Ci wyjmowanie szyby :) a tam będzie dodatkowa masakra :)